Minnesota

Onalaska - Lindstrom
måndag 14 maj 2018 - Lindstrom, Minnesota, USA

Söndag 2018-05-14.Jag upptäckte att hela texen i dagboken inte syns och för er som är lika otekniska i datavärlden som jag så kan jag tipsa att om ni klickar på det blåmarkerade ortsnamnen så kommer hela texten fram. Hur som helst så åkte vi vidare i morse i vårt letande efter våra

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
Utflykt och Memory Café
onsdag 18 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Morgonen började TIDIGT!!!Jag fick följa med Brenda på utflykt med 3 personer från ett av husen, det var riktigt lyxigt att vara tre personal på tre boende.Vi åkte och tittade på en konstutställning på Minnetonka art...something.... Samma ställe som jag fick förlja med Steph på min

Tim och Dexter m.fl.
tisdag 17 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Morgonen började med sovmorgon!!! En morgon helt i min stil!På förmiddagen var jag med på ett dagprogram där personer med demenssjukdom får gå tillsammans med en volontärarbetare som de blir tilldelad på plats.På förmiddagen fikade vi gofika (det är väldigt mycket fikande inblandat

Toppendag
måndag 16 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Dagarna går alldeles för fort här borta på andra sidan pölen....I måndags skulle vi besöka Given Voices, en kör för personer med demenssjukdom och deras anhöriga. Tyvärr var den inställd på grund av snöstormen som varit och att man inte riktigt hunnit med snöröjningen. I stället

Kulturhelg
måndag 16 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Igår var vi alltså på teater.För att vara säkra på att vara där i tid valde vi att åka in för att äta vår lunch på plats. Det har snöat och snöat och snöat hela helgen och redan på lördag fm var det vitt på gatorna. Eftersom man bara kör på sommardäck här så gick det som tur

Senast aktiv - från Saint Paul, Minnesota, USA
April, april, vet ej vad den vill....
lördag 14 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Sitter i min säng och tittar ut.... ut på snön som vräker ner. Jag har aldrig i mitt liv sett så stora snöflingor. Med sina 2-3 cm i diameter bildar de snabbt ett vitt täcke på marken. Allting är vitt nu när jag vaknade. Igår var alla gräsmattor framme och vägen var torr.Igår var jag

En härlig utflykt
fredag 13 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

I morse hade jag en timmas sovmorgon! Klev upp, duschade och gjorde mig i ordning. Ann gjorde blåbärspannkakor med bacon till frukost! Mums!Började dagen i Peace huset. Vi åkte på utflykt till en kyrka. Vi satt i kyrkbänkarna och sjöng några gamla söndasskolesånger och lägersånger. Det

Dagarna rusar förbi...
onsdag 11 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

I går var jag på utbildning hela dagen. PCT - Personal Centered Thinking, en internutbildning fär medarbetare på Rakhma, där jag gör min praktik. Jag fick med mig några nya "verktyg" hem men i övrigt så tyckte jag inte att utbildningen var så vidare värst. I USA är man ju mycket för

Första dagen på LIA
tisdag 10 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Idag var det dags för min första praktikdag!!!Jag kom till boendet vid 9.30. Ett helt vanligt hus med låsta grindar utanför.I det huset borde 8 st mycket olika damer med olika diagnoser och de är alla olika långt gågna i sin demenssjukdom. Alla är inte sociala och det gick ganska fort att

Söndag hela dagen...
söndag 8 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

I morse var vi uppe tidigt! Hade klockan ställd på 6.45, men vaknade innan. Lång varm dusch och lite frukost.En stund innan 8 var vi på plats i kyrkan. Själva gudstjänsten varade nog ungefär en timma. Det kändes lite bökigt att hänga med då den var på engelska och jag var ganska

USA 2018

USA 2018

5 april 2018 - 23 april 2018

I min utbildning till specialist inom Demens och Psykisk ohälsa hos äldre (DUVO) i Skellefteå ingår i sista kursen en 2 veckor lång praktik. På grund av nyfikenhet och på grund av att chansen dök upp har jag valt att lägga min praktik i USA. Närmare bestämt St.Paul, Minnesota. Den större parten av praktiken kommer jag att genomföra på Rakhma, ett boende för personer med demensdiagnos. Jag kommer att hålla tre olika föredrag om hur demensvården i Bräcke, Jämtland går till och om mitt arbete med världens bästa kollega, hunden Bosse.

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

The last road trip ?

The last road trip ?

31 juli 2017 - 21 augusti 2017

Naperville, kl. 21.45 Allting flöt utan incidenter fram tills Hertz. Bilen jag fick var helt död, så det tog tid att få en annan (fastan bättre). Sedan bestämde sig gps:en att addressen jag matade in var inte den jag skulle åka till utan att en annan passade bättre. Trots detta hittade jag fram till slut. Eftersom klockan är 04.45 enligt min biologisk klocka (?) är det hög tid att försöka sova. Imorgon startar roadtrippen. Yeah.

Centralamerika våren -17

Centralamerika våren -17

11 februari 2017 - 13 mars 2017

Hej! Här kommer våra nära och kära kunna följa oss på vår resa genom en liten del av Centralamerika/Mexico. :-) Den 11/2 reser vi ifrån Landvetter, Göteborg till Cancun, Mexico. Därifrån kommer vi sedan ta oss genom Mexico, längst med kritvita stränder, genom den djupa djungeln ner till Belize, Guatemala och till slut avsluta i El Salvador. Vi hoppas på en fantastisk resa med häftiga upplevelser, god mat (speciellt Micke), härliga stränder (främst sara) och en å annan kall öl ( båda! ) Roligt att ni vill följa oss! Kramar Micke & Sara

Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

United States of America

United States of America

19 mars 2015 - 13 april 2015

Nu närmar sig avresedagen med stormsteg!! Vi började planera i julas och om 2 dagar är det dags. Vi flyger från Oslo till New York och hoppas på 6 härliga dagar in the big Apple. Därefter ska vi besöka släktingar i Minneapolis fram tills 30/3. Sist men inte minst ska vi bila runt i Nevada, Arizona och Kalifornien!! Here we go again :)

Ny Road Trip USA

Ny Road Trip USA

31 augusti 2014 - 6 oktober 2014

Jag,Perra, Stefan o Eva Tynell skall Besöka Svenskbyggderna och vidare västerut, med många stopp och äventyr

50inewyork

50inewyork