Memphis

tisdag 16 oktober 2018 - Memphis, Tennessee, USA

Ngr bilder  Memphis

Dax att resa vidare
tisdag 16 oktober 2018 - Memphis, Tennessee, USA

Så sitter vi på Memphis internat AirPort incheckade för resa till Phoenix .Vädret har varit rätt trist här , regn ganska kallt ca. 10 -15 grader , men ,,,Så bra musik, på Bael street är det bara blues och annan bra musik , covers från 70 o 80 tal med helt underbara musiker! BB king blues

På väg till Memphis - Tupelo, USA
torsdag 10 januari 2019 - Memphis, Tennessee, USA

Vi började dagen tidigt för vi blev väckta av brandlarmet. Först kl 3 på morgonen och sen strax innan 7. Det var nån pajas som hade varit på en av baren och blev lite överförfriskat. Vi kom i alla fall i väg och landade först i Brownsville Tennessee, där Tina Turner är född. Efter det

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Luffa i USA
Senast aktiv - från USA
Sightseeing
lördag 19 maj 2018 - Memphis, Tennessee, USA

Idag blir det sightseeing för hela slanten.Först rundtur i Memphis, mycket att se.Jättebra guide. Stannade på Pebody hotell å kollade på ankorna, jättekul.Sen för vi runt å såg bla sun studios. Sen bar det av till Graceland. Oj vilket ställe å så mycket turister.termometern var nog

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
I Elvis fotspår.
tisdag 17 oktober 2017 - Memphis, Tennessee, USA

MEMPHIS Efter gårdagens spännande avslutning då vi inte fick tag i taxi utan fick gå hem till hotellet så somna vi ganska snabbt. Tisdag morgon packa vi bilen och åkte till närmaste mc donald för frukost och lite wifi. Vi kom lagom till dagens andra guideade tur på Sun studio på union

Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Elvis hemstad.
måndag 16 oktober 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Vaknar upp i Fort Smith på ett mysigt hotell. Vi hade denna natt fått 160 cm sängar så vi sov kanon. Vi är ju 3 i dubbelrum. Vi har nu lärt oss be om extra lakan och filt.. någon av oss två säger inte vem tar alltid mer. Kan bara säga tack wifi så man kan höra av sig hem via fb. I dag

Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Memphis / Graceland
fredag 11 augusti 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Amanda. Skrev inlägget torsdag kväll USA tid men bilderna ville inte laddas upp. Provar igen nu.Idag har dock vi (läs: jag) (Påhl fick vila från ratten) (antar han känner sig trygg med mig som chaufför för han somnade tom) kört från Nashville till Memphis. Ingen längre bit, 3h 30 min

Amanda
rundfyrklant i Kakdegsresan
Senast aktiv - från Riccione, Emilia-Romagna, Italien
Graceland
torsdag 29 juni 2017 - Memphis, Tennessee, USA

idag har vi varit på en liten tripp till Memphis o hälsat på Elvis o Graceland det var över förväntan faktiskt har varit en mysig dag med familjen❤️❤️❤️❤️

Rock'n'roll och soul
tisdag 2 maj 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Hej!Ja detta är en otroligt innehållsrik resa. Vi lämnade Nashville för en övernattning i Elvis födelsestad Tupelo. Där besökte vi Elvis birthplace, ett lummigt mindre område där man bevarat hans enkla barndomshem och kyrkan han sjöng i som barn. Vi var också inne i Tupelo

Agneta L
Robyn i USA resa i musikens tecken
Senast aktiv - från Nerja, Andalusien, Spanien
Arkansas --> Memphis, Tennessee
måndag 4 juli 2016 - Memphis, Tennessee, USA

Graceland, Baseball, 4th of July, BeilstreetHjälpte eleverna att organisera i släpet, de behöver typ inte hjälp med det egentligen, de är så duktiga. Kom iväg tidigt, gött. Idag är det 4th of July, blir kul att fira! Mer än halva tiden har gått och nu är det dags för Memphis, det går

Anne och Arne Reser

En road trip på 16 dagar

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

USA resa i musikens tecken

USA resa i musikens tecken

19 april 2017 - 8 maj 2017

Country i Nashville, R&B i Memphis och jazz i New Orleans

Roundtrip USA

Roundtrip USA

20 september 2016 - 5 november 2016

En resa för att träffa släktingar o vänner och att se så mycket som möjligt av USA. Resan sker uteslutande med bil i USA.

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016