Wisconsin

Konst, kultur och sista dagen i Wisconsin
torsdag 10 januari 2019 - Brookfield, Wisconsin, USA

I dag var vi lite kulturella och besökte Milwaukees Art musum. En otroligt häftig och vacker byggnad. Den var vackrare än föremålen inne. Det var rolgt att gå där att fotografera. Garaget är också hur coolt som helst. Utmed båda siorna i taken var det rutor med speglar som reflektera

En dag i Brookfields och middag med the sweds!
onsdag 9 januari 2019 - Brookfield, Wisconsin, USA

Vaknade kl 05.00 och kunde inte somna om, slumrade till en stund när jag tillslut läste min bok. när de andra hade somnat tassade jag ner till tvrummet, tog med te och english muffin och tittade på nyheterna. Trumps shutdow debbateras flitigt varje morgon. Flera människor har blivit utan jobb

En dag i Milwaukee och kalas i Brookfield.
tisdag 8 januari 2019 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Solen sken och det var 6 plusgrader när jag vakande. Sov jättegott i min säng. Smög ner i köket min pyamas och möttes av Lena som grejade med lite frukost. Med nybryggt te och english muffins satta vi oss framför den öppna spisen och åt vår frukost. Vid 11 åkte vi i väg till Domes, ett

Från Trelleborg till Brookfield.
tisdag 8 januari 2019 - Wisconsin, USA

Lena mötte mig på Trelleborgs station, en liten söt staton i tegel med två spår. På väg till Lena åkte vi förbi hamnen och en lång strand som låg med promenadavstånd från Lenas hus. Det var roligt att träffas igen. I Lenas fina hus åt vi en god räkmacka och prataderesten av kvällen

Framme hos vänner i Stanley Wisconsin
onsdag 4 juli 2018 - Stanley, Wisconsin, USA

Hej!Resan till Seattle gick fint, vi fick stanna och slafa på ett ställe ett par timmar för att orka. Men på morgonen kom vi fram till Seattle. Påminner lite om San fransisco med branta gator. Vi hade lite strul med att hitta ett boende och för att hitta det fick vi finna ett ställe med

Rockford - Onalaska
söndag 13 maj 2018 - Onalaska, Wisconsin, USA

Söndag 2018-05-13.I går kväll innan vi tog in på hotellet så stannade vi på Kellys Market för att bunkra upp lite förnödenheter till kvällen såsom öl, vin, chips och jordnötter. Anita som stod bakom disken sade att hon talade Svenska och att hennes pappa hade anknytningar till

Tommy Carlsson
Hasslebro i Kim, Tommy och Eva i Usa 2018
Senast aktiv - från Gifford, Illinois, USA
Looks like wild west
fredag 30 juni 2017 - Hancock, Wisconsin, USA

Igår går tog vi färjan från Ludington över till Manitowoc. Färjan tog 4 timmar, det far lite blåsit på sjön så det var lite skumpigt. I Wisconsin regnade det så vi beslutade att åka mot Watoma och Jerry en dag tidigare. Idag har vi varit hemma hos Jerry och June som bjöd på middag,

Buckettlist daytrip
måndag 20 juli 2015 - Meteor, Wisconsin, USA

Petrified Forest i Arizona med fossila träd mitt i öknen är en av de saker som alltid funnits på min Bucketlist ända sedan jag arbetade på Naturhysteriska museet :) Nu har jag varit där :) Nej det är inte arkeologi, utan Paleontologi sa hon störigt men efter tusen frågor angående

HD Museum
tisdag 2 september 2014 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Hej, idag for vi till HD museumet också kika de gilla killarna. Det var väldigt stort o fint, in i Chippen o kolla hua där var de dyrt. Sen drog vi vidare till en cabben som vi fick låna av Johns syster, den låg i Door Couny! Penninsula ca 5 timmars körning. En fin stuga i skogen, fin

Nina Filmberg Holm
Route66.nina i Ny Road Trip USA
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
John Stenson And Betsy
måndag 1 september 2014 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Hej, åkte vidare till John o Betsy, där blev de full fart vilka underbara människor, när vi kom så mötte dom oss med en öppen famn, en kompis till dom var där, Polski, sen kom grannarna Billy o Caryline Fick en rundvandring av garaget o huset, sen for vi hem till Polski o kolla på hans

Nina Filmberg Holm

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Roadtrip USA 2018

Roadtrip USA 2018

14 juni 2018 - 18 juli 2018

Denna resa går med bil från Denver upp till Seattle/Vancouver genom Rocky Mountains och Yellowstone. För att sedan kliva på flyget till Chicago där vi spenderar ca 14 dagar innan hemfärd. Tält ska inhandlas samt lite annan utrustning och vänner ska hälsas på!

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

12 maj 2018 - 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Äventyret "Over There"

Äventyret "Over There"

24 juni 2017 - 19 juli 2017

En road trip med familjen

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

Ny Road Trip USA

Ny Road Trip USA

31 augusti 2014 - 6 oktober 2014

Jag,Perra, Stefan o Eva Tynell skall Besöka Svenskbyggderna och vidare västerut, med många stopp och äventyr

Med bil i USA, NY-OHIO-ILLINOIS-IOWA-WISCONSIN-KANSAS-MISSOURI-TENNESEE-VIRGINIA-PENNSYLVANIA-NY

18 augusti 2014 - 22 september 2014

Hej Alla Planeringen har nu fortgått ca 6 månade och går nu in i sin slutfas Flygbiljett är bokad, bil är bokad, allt boende är bokat, det blir Best Western för hela slanten;centralt, parkering, frukost, bra pris. Så nu vill det till och hålla körschemat... Svensk flagga har inköpts, kartor och GPS är vi laddade med. Vi återkommer med små rapporter under resans gång, den som inte vill vara med kan avsäga sig detta på Resdagboken. Jo ,så skall vi ju poströsta på Heathrow förstås Ha det så hörs vi av Bosse, Janne, Ann-Katrin, Jenny

USA Roadtrip13

USA Roadtrip13

1 september 2013 - 16 oktober 2013

Vi åker med Rosa Bussarna och skall göra 20 delstater på 6,5 veckor. Från västkustens San Franciscos backiga gator östkustens Florida. Vi besöker president Obamas stad Chicago, kör längs berömda Route 66, låter tärningarna rulla i Las Vegas, lyssnar på jazz i New Orleans, vandrar utmed storslagna Grand Canyon och strosar längs Walk of Fame i Hollywood. Läs mer på www adressen nedan; http://www.rosabussarna.com/publish/softadmin.aspx?id=3&JourneyId=47

Californien-Wisconsin

Californien-Wisconsin

11 juli 2013 - 6 augusti 2013

Hej! Skriver några snabba rader om min förestående resa som startar imorgon. Jag ska hälsa på släkten i Pleasant Hill, Norra Californien. Flyger till München imorgon, sedan vidare till San Francisko där jag blir upplockad av Tam. Jag ska tillbringa 2 ½ vecka med dem och sedan sista veckan tillsammans med Shawn och hennes familj i Wisconsin. Flyger från San Francisko 29/7, en flygresa på 4-5 tim till Millwaukee. Ja, det får bli mer rapport när jag är på plats. Är lite stressad just nu. Kram till er alla, Rose-Marie

Norra Usa

Norra Usa

5 juli 2013 - 24 augusti 2013

Tredje långresan i Usa för våran del. Denna gång ska vi hålla oss i den norra delen.Börjar i Toronto för att se lite Kanada.Sedan Minneapolis och vidare genom Usa, för att avsluta med Hawaii och Peter Jöbacks i Phantom Of The Opera i New York.

Tommy Carlsson
Hasslebro