Milwaukee

En dag i Milwaukee och kalas i Brookfield.
tisdag 8 januari 2019 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Solen sken och det var 6 plusgrader när jag vakande. Sov jättegott i min säng. Smög ner i köket min pyamas och möttes av Lena som grejade med lite frukost. Med nybryggt te och english muffins satta vi oss framför den öppna spisen och åt vår frukost. Vid 11 åkte vi i väg till Domes, ett

HD Museum
tisdag 2 september 2014 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Hej, idag for vi till HD museumet också kika de gilla killarna. Det var väldigt stort o fint, in i Chippen o kolla hua där var de dyrt. Sen drog vi vidare till en cabben som vi fick låna av Johns syster, den låg i Door Couny! Penninsula ca 5 timmars körning. En fin stuga i skogen, fin

Nina Filmberg Holm
Route66.nina i Ny Road Trip USA
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
John Stenson And Betsy
måndag 1 september 2014 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Hej, åkte vidare till John o Betsy, där blev de full fart vilka underbara människor, när vi kom så mötte dom oss med en öppen famn, en kompis till dom var där, Polski, sen kom grannarna Billy o Caryline Fick en rundvandring av garaget o huset, sen for vi hem till Polski o kolla på hans

Nina Filmberg Holm
Route66.nina i Ny Road Trip USA
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
usa
tisdag 4 september 2012 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Som ni ser på korten har vi besökt Harley Davidson museet idag,det tog 3 timmar.Vi fortsatte till Anamosa Iowa tog in på Motell 8. Imorgon fortsätter vi Lincoln hwy mot Illinois och Bishop Hill. PS min telefon har "ingen tjänst" vet inte vad jag gjort för jag kunde ringa när vi var i

Födelsedagsfirande, shopping och bilresa
fredag 19 augusti 2011 - Milwaukee, Wisconsin, USA

17 augusti 2011 – den stora dagen för pappa! Jag och min bror började dagen med att gå till WholeFoods Market för att inhandla frukost, och tårta såklart. Vi köpte jordgubbar, fruktsallad, yoghurt, apelsinjuice, mjölk, bagels och cream cheese. Och inte att glömma - chokladtårta.

Lina Eriksson
iLina i USA 2011
Senast aktiv - från Borlänge, Dalarnas län, Sverige
Abe Lincolns hem
onsdag 1 september 2010 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Upp tidigt idag för ett snabbt besök på Target, sen vidare mot Cozy Dog, och deras världsberömda korvar, sen ner downtown till Abe Lincolns hem fram till 1860, innan han blev president. Där visade en Park Rangers oss runt i hans hus. Vidare mot Abe´s museum, det var jättefint, fast jag

Spring!
måndag 16 augusti 2010 - Milwaukee, Wisconsin, USA

måndag, augusti 16, 2010wohoo Fotbollsträningen var bra, så mkt striktare än i Sverige. "Mr O'Keeghan" säger man när man vill coachen något o när han blåser springer man till där han står; om man inte lyssnar är det ner på marken right away o göra armhävningar. Respekt. Men I kind

snart hemma igen
torsdag 12 augusti 2010 - Milwaukee, Wisconsin, USA

snart snart ar jag hemma igen. Tiden går så sjukt fort!!! Vad har jag gjort de senaste dagarna? Minns knappt, det var länge sedan jag skrev också. UrsÄkta :P Okej. Idag var jag på state fair. Vilket är en sjukt stor sak här. Det är som en festival (mat-festival enligt mig) och där finns

sitter har igen
söndag 1 augusti 2010 - Milwaukee, Wisconsin, USA

nu sitter jag har igen vid datorn. hehu. ar ganska trott och klockan ar snart tio har pa kvallen. Har hant en del dessa dagar. Yeppyepp. Men det viktigaste och storsta var nog att jag forst drog ivag och sov över hos min finska vän i hennes hostfamily. Jävlar viket amerikanskt hus. I källaren

ensamhet och skojj
torsdag 29 juli 2010 - Milwaukee, Wisconsin, USA

ar tillbaka från campet som jag kanske skrev? campet sög som sagt och jag är glad jag är tillbaka. Vi åkte och tittade på fyverkerier och jag vann en liter vodka. najs. dagen efter. Måndagen. så hände inte särskilt mycket egentligen. Jag var trött som fan. Tror nÅgot hände men jag har

Back to Yellowstone!

Back to Yellowstone!

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Ny Road Trip USA

Ny Road Trip USA

31 augusti 2014 - 6 oktober 2014

Jag,Perra, Stefan o Eva Tynell skall Besöka Svenskbyggderna och vidare västerut, med många stopp och äventyr

USA Augusti 2012

USA Augusti 2012

20 augusti 2012 - 9 september 2012

Från Arland till Chicago tåg till Salt Lake City Hyrbil i Salt Lake City till Wyoming - Nebraska Vidare ner till Kansas City,Missouri,Iowa,Minnesota,Wisconsin-Chigaco flyg hem.

USA 2011

USA 2011

7 augusti 2011 - 3 september 2011

4 veckor på vägarna i USA!

Mitt high school year i Wisconsin!

Mitt high school year i Wisconsin!

13 augusti 2010 - 29 juni 2011

Wohooooo följ med mig till mitt liv här i usa. Jag berättar om allt jag ser o allt jag äär med om! Befinner mig i Milwaukee i Wisconsin, den staden har 1,4 milj invånare, som Sthlm alltså, men man hade ju aldrig hört om den förrut! Första dahen frågade de om jag ville ha chokladtäckt bacon. Läs min blogg; www.yooess.blogspot.com

Sweet Home Chicago

Sweet Home Chicago

22 augusti 2010 - 12 september 2010

En road trip Chicago-Niagara falls, Nashville, Memphis, Chicago.

Usa-Wisconsin

Usa-Wisconsin

30 juni 2010 - 15 augusti 2010

USA-HereWeCome

USA-HereWeCome

15 oktober 2009 - 31 oktober 2009

Familjen Nords resa startar den 15 oktober på Landvetters flygplats, Göteborg. Vidare därifrån till Frankfurt för mellanlandning innan vi fortsätter till Chicago, USA. Efter några dagar där kör vi bil västerut till Rockford och sedan till Iowa för att träffa släktingar. Efter några dagar vänder vi österut igen genom att åka en annan väg tillbaka till Chicago med några nätters stopp på vägen. Vårt äventyr avslutas med ytterligare två nätter i Chicago innan vi flyger hem till Landvetter via Köpenhamn den sista oktober.

Family Reunion

Family Reunion

4 juli 2009 - 20 juli 2009

Min kusin Lisa Astrand o jag aker till vara sysslingar i USA. Vi besoker Karen Hanson i Minneapolis, Chris Davidson i Wisconsin och Dana Floor i Chicago. Dana har anordnat den stora festen med hela tjocka slakten i sitt Lake-House i Wisconsin 10-12 juli.

Chicago

Chicago