Indien och tiggarna
onsdag 20 september 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Ska skriva en post om ett, för mig, känsligt ämne.Indien har en gigantisk befolkning, och ett gigantiskt klassamhälle med en liten överklass, en växande medelklass som ligger precis under överklassen och en gigantisk underklass som ligger långt, långt nedanför. Jag vågar inte sätta mitt

Senast aktiv - från Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien
Green worker för en vecka
måndag 18 september 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Förra veckan gästade jag organisationens Green Workers, aka sophämtare och jag måste säga att jag är grymt imponerad!Jag och två kanadensiska tjejer i 18-årsåldern skulle vara med hela veckan och observera hur Green workers jobbar och hur systemet med dry waste fungerar här. Den ena

Indien...
fredag 15 september 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Hej alla fans!!!Måste bara skriva en grej som kändes som Indien i en nötskal, i alla fall som jag har uppfattat det de få veckor jag har varit här...Som nämnt tidigare skulle jag ju flytta imorgon lördag, till ett finare rum och min handledare skulle då komma och hjälpa mig, en kille

Senast aktiv - från Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien
Back to my City of Joy =)
fredag 15 september 2017 - Pune, Maharashtra, Indien

Varje gång jag ska resa till Kolkata så är det med en viss tvekan, in i sista minuten... Kan tänka, precis innan jag går ut genom dörren att 'Äh, jag skiter i det, det är för jobbigt'. Bodde i Max lägenhet sista veckan och när Ninja kom springande mot mig när jag skulle gå med mina

Vecka 1
söndag 10 september 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Tja tja bloggen! Sitter på mitt favvo frukostställe, Nicks Italian Kitchen. Ja ja vet att jag inte borde äta något annat än indiskt och tibetanskt när jag är här, men jag är inte så mycket för "matig" mat till frukost. Bananpannkaka och espresso är perfekt. Att beställa kaffe här är

Väldigt kort om Tibet
onsdag 6 september 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

I Upper Dharamsala är ungefär hälften av befolkningen, ca 8000 personer, tibetanska flyktningar. Många av dem har aldrig varit i Tibet, deras föräldrar flydde hit under 50 och 60 talen efter att Kina invaderat området. Vissa flydde hit över bergen i sällskap med någon släkting efter 2008

Momos<3
tisdag 5 september 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Så till nånting roligare än spindlar- MAT! Jag fick ju lite ont i magen och illamående för några dagar sedan och har sen dess inte varit supersugen på den lite tygnre indiska maten, ris, bröd grytor osv.. Den tibetanska maten dock, mums! Igår åt jag nog det godaste jag ätit på väldigt

.....
tisdag 5 september 2017 - McLeod Ganj, Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Okej, så imorse vaknade jag tidigt och satt mig upp i sängen. Tyckte att jag såg en skugga av något stort på väggen men såg ingenting när jag tittade närmare så la mig ner och snoozade lite. Gick upp och började fixa mig för dagen och tar tag i min väska som står på golvet. Ser

Hemma
måndag 4 september 2017 - Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Nog med klagerier, nu till hur fantastisk vacker den här staden är. Dharamsala ligger på ca 2000 möh, och oftast befinner man sig ovan molnen. Den här tiden på året, precis i slutet av monsunen är allt grönt och liksom lite skimrande fuktigt. Kor, getter och höns springer runt utanför

Dehli- Dehradun- Dharamsala
måndag 4 september 2017 - Delhi, Delhi, Indien

Jag är just nu inne på dag nummer 8 i Indien och jag tycker nog att jag har klarat mitt rätt så bra hittills... Inga större magproblem (peppar peppar), har inte blivit av med något (peppar peppar igen) och vad jag vet har jag varken fått malaria eller rabies. Peppar peppar.Jag ska ta allt i

Blogg

Blogg

27 augusti 2017 - 23 december 2017

The Long Way Home - Back to Calcutta - the City of Joy

The Long Way Home - Back to Calcutta - the City of Joy

9 september 2017 - 20 januari 2018

Time to spend a few months in India again: Volunteering with Responsible Charity, seeing friends and a little bit of backpacking =)

Indien 2017

Indien 2017

4 mars 2017 - 24 mars 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

21 februari 2017 - 10 mars 2017

Jag besöker New Delhi, Agra, Ranthambore, Pushkar, Jaipur, Jaisalmer, Jodhpur, Bombay och Qatar.

Agonda  Gokarna - två Indiska pärlor

Agonda Gokarna - två Indiska pärlor

5 januari 2017 - 28 februari 2017

Yoga, skriva och Ayurveda .....

Ris(k)resa

Ris(k)resa

12 januari 2017 - 28 januari 2017

Årets vinterresa är till Goa, Indien efter tips från grannen hemma. Flyg och boende på stranden har vi förbokat, så vi skall husera på stranden i 14 dar och så lär vi väl veta om vi tål maten eller magsjuka får leva på ris , Indien är ju trots allt Indien. Vi har bokat en Beachfront bungalow på Agonda Paradise och bilder ser lovande ut . http://www.booking.com/hotel/in/agonda-paradise.en-gb.html? Flyger med Jet Airways via Amsterdam -Bombay till Goa ,med några sega timmar på Bombays flygplats både ner och hem, men biljetterna var billiga c.a 5 000 SEK per person

Körresa till Indien

Körresa till Indien

19 december 2016 - 19 december 2016

Kören Röstjärn bestämde sig för att åka till Indien. Några av oss åkte dit innan andra, några stannade lite senare. Inplanerat var förutom umgänge ett antal framträdanden på olika platser i de södra delarna av landet.

Indienresa

Indienresa

15 november 2016 - 7 januari 2017

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

8 november 2016 - 16 februari 2017

Flykt från snö, kyla och stela leder på gamla kroppar.

Chandra
Chandra