Älskade bagage
torsdag 14 december 2017 - Jaisalmer, Rajasthan, Indien

Älskade bagage.Då har vi äntligen återfått vårt bagage. Istället för att skicka med flyg så har man sänt iväg en stackare med tåg från Delhi till Jodphur, därefter fick han ta buss till Jaisalmer. Inte undra på att allt tar tid.Det är ganska kallt på nätterna så många går och

mtn i Indien 3
Noch ein bier in Bayern
tisdag 12 december 2017 - Jaisalmer, Rajasthan, Indien

Sådär, efter att vi kommit iväg till Delhi och flugit två timmar så var vi tvungna att vända, ett batteri i planet hade gått sönder och då man inte hade reservdelar i Indien valde Lufthansa att vi skule gå tillbaks till Munchen. Väl där så var det kaos då 300 resenärer skulle

mtn i Indien 3
Senast aktiv - från Jaisalmer, Rajasthan, Indien
Wined and dined with kings and queens and I've slept in alleys and dined on pork and beans
torsdag 7 december 2017 - Thiruvananthapuram, Kerala, Indien

Just när jag skulle publicera ett långt inlägg inatt så krashade Resdagboken. Så jag ska försöka återskapa det och därmed avsluta vistelsen i Indien. Jag fick en timmes sömn på planet till Bangalore (Bengaluru som det numera ska heta men ingen vill säga) och sedan två på en soffa på

Cyklonen Ockhi.
lördag 9 december 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Vädret har varit ett hett diskussionsämne den senaste tiden. Förra veckan drog Cyklonen Ockhi in över Kerala med en oerhörd kraft.Enligt vår tidning Hindu saknas fortfarande efter en vecka ett hundratal fiskare. Femtio har hittats döda.Många familjer i kustnära områden har fått

Väinö Kainelainen
hillared i Hillared tur och retur.
Senast aktiv - från Varkala, Kerala, Indien
Friends Stitch Indian Love
lördag 9 december 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej allihopDet har dröjt lite sen min senaste uppdatering och tiden har gått fort däremellan. Dagarna fylls rätt snabbt och jag spenderar mer tid med att vara ute än inne. Några dagar har varit slödagar, precis som hemma: film på datorn, hämtmat och mys med hotell katten – passande

Dancing with myself
onsdag 6 december 2017 - Candolim, Goa, Indien

Det första som mötte mig när jag kom till mitt andra hostel i norra Goa var ett bekant ansikte. Holländskan som jag mött i Chitwan(Nepal) som jag sen åkte till Pokhara med. Hade ingen aning att hon var i Indien, för den delen Goa. Det var en trevlig överraskning och vi pratade igenom vad

Three miles north of Molkom
tisdag 5 december 2017 - Goa, Indien

Kom till Goa via buss och här ägnat dagar och kvällar här åt återhämtning och egentligen ingenting. Gått ner till stranden och solat och druckit juice och kvällstid hängt och druckit öl. Jag har bott i allra nordligaste delen av Goa i Arambol. Det har varit en kort promenad till

I'm a Highway Star
lördag 2 december 2017 - Goa, Indien

Blev ingen tur i slummen igår. Påväg dit kände jag att det inte var värt det då jag kallsvettades i hettan. Bättre då att vila.mig helt frisk. Pani purisen i Jodhpur har tagit fem dagar ifrån mig. På kvällen skulle jag ta mig till busstationen men ingen autorickshaw ville an okänd

Tell me, do you bleed?
torsdag 30 november 2017 - Bombay, Maharashtra, Indien

Efter en behaglig sovmorgon började jag dagen med en bubble tra och köpte mig en biljett till en eftermiddagsföreställning av Justice League. Efter som kroppen inte är helt återställd och jag inte blir nästa stora Bollywoodstjärna så bestämde jag mig för att ta det lugnt. In på bion

Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Are you ready, Du kleine Hosenscheißer?
torsdag 30 november 2017 - Bombay, Maharashtra, Indien

Min 17 timmars tågresa var horribel som matförgiftad. Det var självklart de pani puris jag åt oförsiktigt på stan i Jodhpur som gett mig nästan 72 timmar rejäl sjukdom med feber, kallsvettningar och såklart Delhi belly. Skumpandet under tågresan fick magen att kännas som en tombola

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Hillared tur och retur.

Hillared tur och retur.

24 oktober 2017 - 6 februari 2018

Efter höststädning och julfirande med familjen är vi redo för vårt paradis på jorden.

Blogg

Ett långt äventyr

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

9 september 2017 - 20 januari 2018

'Existentiell charter', är ett citat från Michael Nyqvists bok 'När barnet lagt sig'. Den handlar om att söka sitt ursprung som adopterad. Jag gör nu min femte återresa till Indien, och min fjärde till min födelsestad Calcutta. För varje resa så kommer jag ett steg närmre mitt första land, ett steg närmre den jag hade kunnat vara om jag fått stanna kvar i Indien, och ännu ett steg närmre mig själv.

Indien 2017

Indien 2017

4 mars 2017 - 24 mars 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

21 februari 2017 - 10 mars 2017

Jag besöker New Delhi, Agra, Ranthambore, Pushkar, Jaipur, Jaisalmer, Jodhpur, Bombay och Qatar.

Agonda  Gokarna - två Indiska pärlor

Agonda Gokarna - två Indiska pärlor

5 januari 2017 - 28 februari 2017

Yoga, skriva och Ayurveda .....

mtn
Esther Balla