Delhi

Dehli- Dehradun- Dharamsala
måndag 4 september 2017 - Delhi, Delhi, Indien

Jag är just nu inne på dag nummer 8 i Indien och jag tycker nog att jag har klarat mitt rätt så bra hittills... Inga större magproblem (peppar peppar), har inte blivit av med något (peppar peppar igen) och vad jag vet har jag varken fått malaria eller rabies. Peppar peppar.Jag ska ta allt i

Therese Bergius
ThereseBergius i Blogg
Senast aktiv - från Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien
Delhi dag ett och två
onsdag 14 oktober 2015 - Delhi, Delhi, Indien

Besökte Sikernas heliga tempel här i Delhi. Trafiken nu på dagen var ännu värre en vad vi hade upplevt tidigare. Den ringlar sig fram på något sätt. Bilar, motorcyklar. hästar, kor, cykeltaxin och människor blandas till en amöba som krälar sig säkert framåt. Helt ofattbart. Men ja

Olof Bergqvist
OffeB i Indien Nepal
Senast aktiv - från Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal
Första dagen i Delhi
lördag 10 oktober 2015 - Delhi, Delhi, Indien

Efter en lång natt är vi då framme i Delhi. Trafiken är som den skall i Indien. Inga vanliga regler finns det här. Ett ända stort vimmel. Dragkärror, cyklar med stora packningar, bila, bussar, kor och människor i mängder rör sig som i ett stort rörligt pussel utan att krocka. Var ut på

Olof Bergqvist
OffeB i Indien Nepal
Senast aktiv - från Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal
Tur i Oturen
onsdag 4 februari 2015 - Delhi, Delhi, Indien

Så vårt mod fick sig en törn då vi hamnade i Haputale som var en skitig stad med människor som skulle tjäna pengar på oss o lura iväg oss till hålor. Fick direkt en obehaglig känsla när vi klev av bussen och kyla, blåst o dimma tog den sista skönheten ur staden som egentligen låg helt

Johanna Och Clemens Sköld
CleoHamp i Backpack och barn
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Några dagars administration i Delhi
tisdag 27 januari 2015 - Delhi, Delhi, Indien

Just nu har vi väldigt svag internetkoppling, så det kan ta ett tag innan vi får upp biler och innan vi hör av oss på detta forum igen. Flygresan gick bra med bra personal på planet som landade i tid på morgonen. Men resan inleddes med ett stort problem: Vi fick inte tag på någon Gammel

Tomas Larsson
tmp i Dra dit pepparn växer...
Första veckan i Delhi
söndag 25 januari 2015 - Delhi, Delhi, Indien

Tryckfelsnisse har varit i farten. Eller, i alla fall ignoransen av att det faktiskt blir kallt även i ett land som Indien. Kryddigt och härligt är det här i Delhi, men det här med värme får jag erkänna att jag endast upplever då jag intar de kryddiga härligheterna. Jag sover just nu med

Resan till Indien
onsdag 29 oktober 2014 - Delhi, Delhi, Indien

Jag är i Indien nu med familjen. Min pappa ska jobba här, för han är forskare. Resan var lång, vi åkte två flygplan hit. Ett flygplan var stort och ett annat var jättestort och det jättestora hade två våningar. Det roligaste med det jättestora flygplanet var att man kunde tita på Tv.

Tobias Sicheritz
Tobias Sicheritz i Indien 2014
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Dehli
måndag 13 oktober 2014 - Delhi, Delhi, Indien

Dehli 13/10/2014 Har nu gjort Dehli under 2 intensiva dagar. Båda har bestått av diverse sightseeing tillsammans med gruppen från Rosa Bussarna. Vi är totalt 19 deltagare inklusive Maria vår reseledare och hennes sambo Fredrik.. Transporten har skett med bilar o cykeltaxi. Vi har besökt

Toje Andersson
dnajot i Indien/Nepal
Forsta dagen
måndag 9 juni 2014 - Delhi, Delhi, Indien

Indien! Hett hett hett! Nar vi kom fram igar morse, klockan halv sex pa morgonen var det "bara" cirka 35 grader varmt... Vi tog en taxi till Pahar Ganj dar vi tankte leta upp ett stalle vi kunde sova pa. Forsta stallet var en miss... En gigantisk dunderdanande flakt holl oss vakna genom att skvatta

Emmili Sjögren
ilimme i Indien
Senast aktiv - från Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien
Delhi
onsdag 5 mars 2014 - Delhi, Delhi, Indien

Hej, Sista kvällen i Indien. Vi har varit på sighseeing i Old och New Delhi. Här är trafiken lite lugnare än i Varanasi och det är betydligt renare i denna staden. Klockan här är nu 22.00 och vi skall upp 02.30 imorgon för vår hemresa. Så godnatt Inger, Inger och Ingrid

Inger Friis
Friisarna i Indien
Blogg

Blogg

27 augusti 2017 - 23 december 2017

Indien Nepal

Indien Nepal

9 oktober 2015 - 11 november 2015

Igen en Rosabussresa till mastodonten Indien och landet mellan två stora jättenationer, Nepal.

Dra dit pepparn växer...

Dra dit pepparn växer...

20 januari 2015 - 4 mars 2015

...vi vet ingenting men vi ska ta oss söderut

Backpack och barn

Backpack och barn

15 januari 2015 - 15 mars 2015

Då så är tiden äntligen här som vi väntat på i 7 år. Kommer ihåg hur vi drömde om detta när vi reste i Sydostasien -07, att få resa med barn i framtiden. Otto har blivit tillräckligt stor för att förhoppningsvis njuta av upplevelsen av en lärorik resa. Vi mjukstartar med Sri Lanka där det blir sol, bad, vackra djur och vyer. Sen kommer knytnäven när vi flyger upp till Delhi med omnejd och förhoppningsvis har vi vant oss när vi når Mumbai och därefter lättar det lite genom Goa, Kerala, Bengalore, Chennai och sedan avkopplande dagar på Andamanerna. Vi avslutar med 4 dagar i Dubai, varför inte lite skidåkning efter många och långa dagar på stränder.

Praktik och C-uppsats i Indien

Praktik och C-uppsats i Indien

10 januari 2015 - 19 april 2015

Det är åter dags att besöka mystiken i öst. Indien, mångfaldens land ska åter besökas, då jag inom mina studier ska genomföra både min praktik och min C-uppsats i detta förgyllda land. Jag hoppas du är redo Indien, för det är jag.

Indien 2014

Indien 2014

27 oktober 2014 - 28 november 2014

Indien/Nepal

Indien/Nepal

11 oktober 2014 - 13 november 2014

Resande rosa bussarna till Indien med en vecka vandring i Nepal som avslutning

7 juni 2014 - 18 juli 2014

3 februari 2014 - 6 mars 2014

A: bröllop igen B: vet inte

A: bröllop igen B: vet inte

20 februari 2014 - 4 april 2014

Lillbrorsan ska oxå gifta sej, sen vet vi inte alls. Vi har funderat lite på Mumbai (Bombay)

Sofie Holmkvist
SofieHolmkvist