New Delhi

Rundtur i New Delhi/Delhi
söndag 6 maj 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

180506Pigga och alerta studsade vi upp redo för en dag i Delhi...eller ja vi gick upp efter fem snoosningar typ...Hade ju lagt oss runt 03 och kl började väsnas kl 08.30.Gjorde oss i ordning och gick ner till frukosten. Vi åt en mycket påver frukost men det är vi vana vid från andra

LottaochCarina i Indien by bus 😃
Då var det dags....
lördag 5 maj 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

Tidigt...väldigt tidigt var det dags att bege sig mot Kaj som skulle lämna oss på Hyllie. Överresan till Kastrup gick bra och efter lite trix med incheckning och visum så var på väg. Lite läppvård inhandlades innan vi letade upp vår gate. Ett liiiitet plan skulle flyga oss till

LottaochCarina i Indien by bus 😃
Old Delhi hardcore tour
tisdag 27 februari 2018 - Old Delhi, New Delhi, Delhi, Indien

Söndagen spenderade Lena och barnen på sitt håll och jag på mitt. De åkte på spa med massage, ansiktsbehandling och jacuzzi,  jag tog  mig till Delhi för en hardcore tour i Old Delhis mindre kända delar ensam tillsammans med en lokal guide. Olika upplevelser men alla lika nöjda

Tyra, jag och Delhi - Dag 1
lördag 17 februari 2018 - Old Delhi, New Delhi, Delhi, Indien

Tyras skola har inte riktigt kommit igång som planerat och hon har haft mycket självstudier. För att bryta vardagen tog hon och jag ett par dagar i Dehli tillsammans. Planen var att ta tåget men efter tekniskt fel hamnade vi tillslut i en Ubertaxi. Det kom sedan att bli vårt transportmedel med

Kort besök i grönt New Delhi
onsdag 7 februari 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

Vi bor knappa 45 min med bil från Delhi, men då har vi bara nått stadsgränsen. Delhi och New Delhi har 25 miljoner invånare, så det är en hyfsat stor stad att ta sig fram i och mellan de olika delarna. Vi bestämde oss för att spendera lördagseftermiddagen i New Delhi som omväxling till

Rundresans start.
söndag 14 januari 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

New Delhi!Som vanligt efter flygresor genom tidszoner så är vi lite trötta, men det är då man ska ta tjuren vid hornen.Lite annorlunda upplägg på den här rundresans. Vi har en chaufför som ska följa med oss ända till Agra men det hoppar in nya guider i varje stad.A-L har en hosta som

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Much ado about nothing
tisdag 21 november 2017 - New Delhi, Delhi, Indien

Kom till New Delhi i sömdags med några timmars försening. Detta gjorde att det enda som hanns med var att ta mig till hostelet och där käka och umgås med andra gäster. Det blev en del Kingfisher öl under aftonen. Alkohol säljs i speciella butiker och utbudet är ganska fattigt. Men för en

Tomas Rydehed
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Dag 18-21: New Delhi och Agra
torsdag 23 mars 2017 - New Delhi, Delhi, Indien

Delhi ligger ca 26 mil från Jaipur men det tog oss ändå ca 5h att nå Delhi med bil. Vid första anblick är skillnaden mellan Jaipur och Delhi stora. Man får lätt känslan av att Delhi är mer modern för här finns höga hus, moderna butiker och riktiga vägar. Fast det är kanske inte så

Sightseeing i Delhi
onsdag 22 februari 2017 - New Delhi, Delhi, Indien

Namaste! Idag hade vi bokat in sightseeing med en privatchaufför genom hotellet för en heldag så efter frukost, vid 9.30, kom han och hämtade upp oss. Han släppte av oss vid röda fortet och Klas bytte nummer med honom så vi kunde ringa när vi ville bli upphämtade. Eftersom vi ska besöka

Anna Carlsson
AnnaCarlsson i Indien
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
In i dimman

När vi slutligen efter en lång färd med mycket lite sömn skulle landa på flygplatsen i New Delhi och fick höra att det var dimmigt så kunde vi väl aldrig anat att det skulle vara så mycket avgaser i luften. Det gav en olustig känsla att andas in och när vi efter lång väntan, och en

Fredrik Söderström
Tirithen i Körresa till Indien
Senast aktiv - från Puducherry, Indien

27 december 2017 - 1 juni 2019

Familjen Odén till Indien

Indien 2018

Indien 2018

12 januari 2018 - 12 februari 2018

Rundresa i den s.k gyllene triangeln samt till Varanasi. Vi avslutar resan med några slapparveckor i Goa.

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Indien by bus 😃

Indien by bus 😃

5 maj 2018 - 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

Indien 2017

Indien 2017

4 mars 2017 - 24 mars 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

21 februari 2017 - 10 mars 2017

Jag besöker New Delhi, Agra, Ranthambore, Pushkar, Jaipur, Jaisalmer, Jodhpur, Bombay och Qatar.

Körresa till Indien

Körresa till Indien

19 december 2016 - 19 december 2016

Kören Röstjärn bestämde sig för att åka till Indien. Några av oss åkte dit innan andra, några stannade lite senare. Inplanerat var förutom umgänge ett antal framträdanden på olika platser i de södra delarna av landet.

Indienresa

Indienresa

15 november 2016 - 7 januari 2017

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

Jorden runt

Jorden runt