New Delhi

Much ado about nothing
tisdag 21 november 2017 - New Delhi, Delhi, Indien

Kom till New Delhi i sömdags med några timmars försening. Detta gjorde att det enda som hanns med var att ta mig till hostelet och där käka och umgås med andra gäster. Det blev en del Kingfisher öl under aftonen. Alkohol säljs i speciella butiker och utbudet är ganska fattigt. Men för en

Tomas Rydehed
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Dag 18-21: New Delhi och Agra
torsdag 23 mars 2017 - New Delhi, Delhi, Indien

Delhi ligger ca 26 mil från Jaipur men det tog oss ändå ca 5h att nå Delhi med bil. Vid första anblick är skillnaden mellan Jaipur och Delhi stora. Man får lätt känslan av att Delhi är mer modern för här finns höga hus, moderna butiker och riktiga vägar. Fast det är kanske inte så

Sightseeing i Delhi
onsdag 22 februari 2017 - New Delhi, Delhi, Indien

Namaste! Idag hade vi bokat in sightseeing med en privatchaufför genom hotellet för en heldag så efter frukost, vid 9.30, kom han och hämtade upp oss. Han släppte av oss vid röda fortet och Klas bytte nummer med honom så vi kunde ringa när vi ville bli upphämtade. Eftersom vi ska besöka

Anna Carlsson
AnnaCarlsson i Indien
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
In i dimman

När vi slutligen efter en lång färd med mycket lite sömn skulle landa på flygplatsen i New Delhi och fick höra att det var dimmigt så kunde vi väl aldrig anat att det skulle vara så mycket avgaser i luften. Det gav en olustig känsla att andas in och när vi efter lång väntan, och en

Fredrik Söderström
Tirithen i Körresa till Indien
Senast aktiv - från Puducherry, Indien
Dehli välkomnar oss
onsdag 16 november 2016 - New Delhi, Delhi, Indien

Vi anlände i Delhi runt 01 indisk tid natten till idag. Tog en evighet att få min väska, och ännu en evighet att växla pengar. Indiska staten har ju dragit in 500 och 1000-sedlarna i rupier, vilket har skapat kaos i hela staden och landet. Klockan 05 störtade vi i säng, efter en skumpig

Alva Monti
alvamonti i Indienresa
Senast aktiv - från Jaisalmer, Rajasthan, Indien
New Delhi till Rishikesh utan pengar
söndag 13 november 2016 - New Delhi, Delhi, Indien

Hej alla glada!Vi har landat i Indien och vårt första stopp var New Delhi. Denna stad kan vi beskriva som organiserat kaos, det är människor, djur, bilar, rikshor, cyklar, allt överallt. När vi kommer fram håller de inte bara på att byta ut alla gamla större valörer på sedlarna,

Carolina G
carolinachristian i Indien
Senast aktiv - från Vietnam
Första dagen
tisdag 1 september 2015 - New Delhi, Delhi, Indien

Nu har resan börjat på riktigt. Det känns både helt underbart men också lite overkligt. Vi vill börja med att tacka alla som kom i lördags, vi kunde inte önskat oss en bättre avskedsfest! Sen i söndags så var vi ute i Lund och åt med våra familjer. Det var ett tårfyllt hejdå, men som

Arvid Olsson
AnnaochArvid i Jorden runt
Senast aktiv - från Darjeeling, Västbengalen, Indien
Gokarna - Dharamsala - Rishikesh
lördag 3 maj 2014 - New Delhi, Delhi, Indien

Just nu ligger jag på ett 30timmarståg påväg mot Darjeeling, har druckit ca 4 liter de senaste 12 timmarna men har knappt behövt gå på toa pga värmen! Komiskt men rätt praktiskt! Detta skrev jag igår: "Nu sitter jag på ett indiskt cafe mitt i kaotiska Delhi, igår satt jag på ett

Martin Thyr Alklid
martinontherun i Indien, själv.
Senast aktiv - från Darjeeling, Västbengalen, Indien
Mer vänlighet och fattigdom än jag någonsin mött
fredag 11 april 2014 - New Delhi, Delhi, Indien

Efter en flygtur i överflödig lyx (Wi-fi på flyget - var är världen påväg?!) sätts jag direkt på prov då ingen av de vita lapparna som jag möttes av i ankomsthallen bar namnet "Malin Axen". Men hörrni, löser sig gör det alltid! Och synd skulle det vara om jag inte fått möjlighet att

Arga dagen!
fredag 4 april 2014 - New Delhi, Delhi, Indien

De två sista dagarna tillbringar vi i Delhi för lite shopping etc. Men det är inte riktigt som vi tänkt eftersom vi inte är så rörliga. Svårt också att bära massa kassar med två kryckor. Men många är vänliga när man kommer med kryckorna, så vi funderade på att kanske använda en

Tomas Larsson
tmp i A: bröllop igen B: vet inte
From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Indien 2017

Indien 2017

4 mars 2017 - 24 mars 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

21 februari 2017 - 10 mars 2017

Jag besöker New Delhi, Agra, Ranthambore, Pushkar, Jaipur, Jaisalmer, Jodhpur, Bombay och Qatar.

Körresa till Indien

Körresa till Indien

19 december 2016 - 19 december 2016

Kören Röstjärn bestämde sig för att åka till Indien. Några av oss åkte dit innan andra, några stannade lite senare. Inplanerat var förutom umgänge ett antal framträdanden på olika platser i de södra delarna av landet.

Indienresa

Indienresa

15 november 2016 - 7 januari 2017

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

Jorden runt

Jorden runt

1 september 2015 - 1 september 2016

McLeod Ganj, India

McLeod Ganj, India

10 april 2014 - 10 juni 2014

Ett volontärprojekt, lite berg, några kulturkrockar - med hopp om en hejdundrande resa!

Indien, själv.

Indien, själv.

19 februari 2014 - 27 maj 2014

Start i Mumbai, sedan söderut ner via västkusten, upp via öst och sedan avsluta i norra delarna, kashmir

A: bröllop igen B: vet inte

A: bröllop igen B: vet inte

20 februari 2014 - 4 april 2014

Lillbrorsan ska oxå gifta sej, sen vet vi inte alls. Vi har funderat lite på Mumbai (Bombay)

Tomas Rydehed
Kakihara