Agonda

Agonda Beach
torsdag 1 februari 2018 - Agonda, Goa, Indien

Goa!Dagarna rullar på och det händer inte så mycket.  Vi har bytt boende och bor nu riktigt lyxigt för en mindre peng. Det är inte längre Beach front men mycket annat fungerar så mycket bättre. Bara att slippa jaga vattendropparna i duschen är värt en hel del. Det finns nog riktigt

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Södra Goa
måndag 29 januari 2018 - Agonda, Goa, Indien

Södra Goa!Palolem:Nu har vi landat i Goa, men som vanligt ingen resa utan lite trassel. Vi lämnade Varanasi i morgondimman för att ta vårt flyg med Spice Jet till Goa via Hyderabad. Innan vi är framme i Goa får jag ett sms av ägaren till det boende vi bokat som sa att det var taxistrejk i

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Julafton. Som vanligt ingen snö...
söndag 24 december 2017 - Agonda, Goa, Indien

Dagen har flutit på. Som vanligt blir det väl en snöfri jul men vi får väl vara glada om vi slipper ifrån regn. I förebyggande syfte så har vi beställt in varsin paraplydrink.Skall snart öppna lite julklappar. Skulle kunna vara att vi varit snälla men det är Anki som vanligt har skickat

mtn i Indien 3
Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Tiden går men klockan är avtagen.
lördag 23 december 2017 - Agonda, Goa, Indien

Från Udaipur så funkade det fint med resan ner til Goa och vårt "hem"på Agonda beach. Vi kom fram vid 19-tiden på kvällen och checkade in. Men ganska snart satt vi där barfota i restaurangen med varm sand under fotsulorna. Vi blev väl mottagna då de kände igen oss från senaste besöken,

mtn i Indien 3
Ko slalom
måndag 23 januari 2017 - Agonda, Goa, Indien

Igår tog vi en sen eftermiddags tripp till Palolem, grann stranden som ligger 20 min Söder över med tuk- tuk. En lite större håla än dennna med mer turister och fler razzel butiker. Slutade med ett antal påsar "masala"( kryddor)i diverse färger. Färden kan beskrivas som ko-slalom med i

Nu finns det klipp
fredag 20 januari 2017 - Agonda, Goa, Indien

Jippi , indiska staten har nu höjt Max uttag i ATM till 10 000 rupies per dag , ca 1 400 SEK. Så nu är alla happy i Agonda både turister och säljarna och säkert i resten av Indien som måste haft penga brist sedan de ny pengarna infördes i november .Nu har solen precis gått ner och vi har

Ko stig överallt
tisdag 17 januari 2017 - Agonda, Goa, Indien

Här är det runt 34 grader på eftermiddagen och ca 22 på morgon,så solsängarna används flitigt. Vår hydda har ingen AC men fläkt som nästan ej behövs på nätterna, så klimatet är perfekt.På stranden får man ha koll på glidminorna för det vandrar ett 10 tal kor som sällskapsdjur

Fredag den 13:e
söndag 15 januari 2017 - Agonda, Goa, Indien

Resa flöt på bra till vi landade i Bombay strax före midnatt,men när det blev fredagen den 13:e börja de trassla.vi försöker ta ut cash i ATM , det står max 40 000, går ej får då meddelande Max 10 000 rupies, testar med 10 000 å 9 000 samma svar, hmm,Testar en annan ATM samma sak, shit

Cola Beach
lördag 26 december 2015 - Agonda, Goa, Indien

Igår kom vi fram till Cola Beach. Vägen dit var väldigt smal och skumpig. Här delar resortet den ca 300 meter långa stranden tillsammans med en fiskarfamilj och en risbondefamilj. Vi gör inte så mycket, eventuellt ska vi gå på ett yogapass ikväll. Tälten vi bor i borde utgöra

Pernilla & Peter Rasmussen
PEPS4 i Indien 2015
Senast aktiv - från Candolim, Goa, Indien
Flytt dax
fredag 3 januari 2014 - Agonda, Goa, Indien

Igår fick veta att det blivit lediga hyddor där vi startade i Palolem så vi har valt att flytta på oss idag för att komma tillbaka där vi startade. Här i Agonda är det som jag skrev väldigt lugnt och verkligen inget annat att göra än relaxa och då kan ni räkna ut att det kryper i

Rasse & Tilda Sverige
rassetilda i Indien
Senast aktiv - från Halmstad V, Hallands län, Sverige
Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

Indien 2018

Indien 2018

12 januari 2018 - 12 februari 2018

Rundresa i den s.k gyllene triangeln samt till Varanasi. Vi avslutar resan med några slapparveckor i Goa.

Ris(k)resa

Ris(k)resa

12 januari 2017 - 28 januari 2017

Årets vinterresa är till Goa, Indien efter tips från grannen hemma. Flyg och boende på stranden har vi förbokat, så vi skall husera på stranden i 14 dar och så lär vi väl veta om vi tål maten eller magsjuka får leva på ris , Indien är ju trots allt Indien. Vi har bokat en Beachfront bungalow på Agonda Paradise och bilder ser lovande ut . http://www.booking.com/hotel/in/agonda-paradise.en-gb.html? Flyger med Jet Airways via Amsterdam -Bombay till Goa ,med några sega timmar på Bombays flygplats både ner och hem, men biljetterna var billiga c.a 5 000 SEK per person

Indien 2015

8 juli 2013 - 15 juli 2013

Sjunde gången gillt!!

Sjunde gången gillt!!

17 januari 2013 - 28 februari 2013

Jaha, då var jag återigen på väg till INDIEN! Vi kommer att ha Agonda som bas som vanligt, men ta tåget till Hampi och stanna där några dagar någon gång i Februari. Det är redan stekhett nere i Goa, ca. 30 grader varmt på dagarna och otroligt fuktigt. Men vad står man inte ut med för lite semester så nära pradiset man kan komma....!

Södra Indien 2012-2013

Södra Indien 2012-2013