Anjuna

En knapp tredjedel kvar - var har tiden tagit vägen?!
lördag 13 februari 2016 - Anjuna, Goa, Indien

Imorgon har det redan gått två veckor sedan jag och Chrille kom till Goa, och han blev introducerad till min lilla värld här runt i kring Vagator. Nu är jag förstås ensam kvar, Chrille är hemma sedan en vecka tillbaka, men ensam är jag inte för det. Vi är som en liten familj här nere,

Katarina Eklund
katarinaeklund i Yoga teacher training
Senast aktiv - från Canacona, Goa, Indien
Flum och födelsedag
lördag 21 mars 2015 - Anjuna, Goa, Indien

Min kurs avslutades i torsdags, o jag har bara en hel dag kvar innan jag påbörjar hemresan på måndag. Det känns väldigt sorgligt att kursen är slut, speciellt eftersom vi verkligen börjat lära känna varandra o ha väldigt roligt ihop. Sen förra fredagen när vi var lediga har det varit

Karma, eller?
lördag 14 mars 2015 - Anjuna, Goa, Indien

Det är först när man kommer utanför sin vanliga bubbla av komfort som man inser hur fruktansvärt lyckligt lottade vi är hemma i Sverige. Häromdagen var det över 36 grader i skuggan här, helt galet o så fort man inte står/sitter direkt under en fläkt så rinner svetten. Jag svär för

Det svåra är att göra så lite som möjligt
tisdag 10 mars 2015 - Anjuna, Goa, Indien

Första veckan har nu gått, det första likbleka stadiet har iaf börjat närma sig en någorlunda lätt bränna, o tidsomställningen kännas inte av det minsta. Min yoga immersion är inne på sin sjätte dag, o jag har redan lärt mig massor! Det är så himla roligt att få ägna mig åt ett

Förgiftning och filosofi
fredag 6 mars 2015 - Anjuna, Goa, Indien

Har redan varit här i fem dagar, tiden går så himla fort...har ju dessutom både hunnit med att bränna mig ordentligt i solen, o bli matförgiftad. Lyckligtvis en väldigt lindrig förgiftning, även om jag fortfarande inte direkt kastar i mig maten...hade gjort upp planer med Daniel om ett

Same same but different
tisdag 3 mars 2015 - Anjuna, Goa, Indien

Goa är sig likt, men ändå inte. Det är ett dåligt år för turismen, vilket märks. Restauranger o hotell som var fulla av folk förra året har nu bara en handfull besökare. Nog för att det är senare på säsongen nu än sist, men tydligen var här inte ens fullsmockat över jul o nyår

Sista morgonen i Goa
fredag 14 februari 2014 - Anjuna, Goa, Indien

Den skönaste stunden på dagen här i Goa är promenaden till yogan vid halvåtta-tiden på morgonen. Då är det svalt i luften och knappt nån trafik. Tyvärr luktar det ofta bränd plast i luften, då många passar på att bränna upp en och annan sophög, men stanken är ändå svagare än

Samhällsreflektion
tisdag 11 februari 2014 - Anjuna, Goa, Indien

Jag läser en bok om indiska samhällsföreteelser kopplat till maten, då mat och när och vad man senast åt är väldigt viktigt i Indien. Det som jag fastnade för har dock absolut inget med mat att göra, utan den uppblossade våldtäktsdebatten. Hemma i väst har vi fortfarande inte kommit

Promenader och poliser
söndag 9 februari 2014 - Anjuna, Goa, Indien

Inser att det nästan gått en vecka sen jag skrev ner nåt senast. Tiden går så fort! Hänger inte riktigt med men inser att jag redan varit hemifrån i 1,5 vecka. Nåväl. Jag har hunnit flytta runt en del, bodde riktigt bra inte långt från stranden för strax över 80 spänn per natt men

Tråkig yogi ska på Goapartaj, eller!?
tisdag 4 februari 2014 - Anjuna, Goa, Indien

I söndags var min vistelse på BMU slut, och jag var tvungen att hitta ett nytt boende. Så jag packade mina grejor och ställde undan dem i receptionen innan jag gick på dagens yogaklass. Det var en väldigt lång och tuff klass, och det tillsammans med promenaden dit och tillbaka + gå till

Yoga teacher training

Yoga teacher training

1 januari 2016 - 6 mars 2016

Yoga i Goa, ett kärt återseende

Yoga i Goa, ett kärt återseende

1 mars 2015 - 24 mars 2015

Dags att dra till mitt kära Indien och Goa igen, ett kärt återseende med bekanta från senast och två fullspäckade yogaveckor på Brahmani Yoga!

Yoga och dykning - Indien på egna ben

Yoga och dykning - Indien på egna ben

29 januari 2014 - 23 februari 2014

Det bästa av Indien på 6 veckor

Det bästa av Indien på 6 veckor

5 november 2013 - 20 december 2013

Min Indien-resa börjar i Tamil Nadu, som volontär på ett barnhem i byn Chittur utanför staden Virudunagar. Där stannar jag i två veckor, för att sedan ta mig över till delstaten Kerala, efter någon vecka där upp till Goa och avslutar i Mumbai där jag tar planet hemifrån den 20 december. Det här är mitt största äventyr hittills, välkomna att följa med!

Indien 2013

Indien 2013

8 februari 2013 - 27 april 2013

En inre resa i en yttre värld.

Äntligen Indien

15 februari 2012 - 30 maj 2012

Indien!!

Indien!!

5 februari 2012 - 20 februari 2012

Två veckors semester i Indien!

Fria Akademin...friakademi.se

Fria Akademin...friakademi.se

13 januari 2012 - 13 januari 2014

We travel to celebrqate the life of Meditation ....and inspire for MEDITATION ...HUMOR ..AND AWARENESS... and we will update you all about our adventures...and humbly share our experiences ... with SAT ..CHID ANANDA...meaning... .TRUTH IS THE KNOWLEDGE OF BLISS.... THIS TRIP WE WILL take foto RECORD audio AND VIDEO FILM...and slowly share with you on Youtube and facebook where you find me as LOKA DEVADAS And also we will share with you on Free Academy web site...www.friakademi.se