Benaulim

Lata dagar / Nyårsafton
torsdag 31 december 2015 - Benaulim, Goa, Indien

Nyårsafton var inte annorlunda mot de andra stranddagarna. Vi blev väckta av Samuel kl 730 gick och åt frukost, smörjde in oss och gick ner till stranden. Då undrar ni såklart vad vi gjorde där. Jo vi gick vår morgonpromenad, läste, badade, gick till strandshacken och åt lunch, på

Utflykt till vattenfall
onsdag 30 december 2015 - Benaulim, Goa, Indien

Vår solkräm tog slut igår så vi gick iväg för att köpa ny och hittade det i en liten "kiosk". Perfekt, tillbaka på hotellet smörjde vi in oss men blev lite skeptiska direkt, det kändes inte riktigt som solkräm men men här är det ju inte som hemma. Vi tillbringade dagen på stranden och

Colva Beach
tisdag 29 december 2015 - Benaulim, Goa, Indien

En ny strand. Igår måndag så lämnade vi den lugna och avkopplande Little Cola Beach. Vi åkte taxi i ca en timme norrut till ett ställe som heter Colva Beach. Vi hande en jätte trevlig chaufför denna gången. När man är ute och "luffar" på detta vis med förbokade hotell då kan det bli

Senast aktiv - från Candolim, Goa, Indien
Slut på denna fantastiska resa
fredag 27 april 2012 - Benaulim, Goa, Indien

Hej alla vänner !!! Nu är det dags att göra hål på den lilla bubblan vi levt i under 4 veckor. Tillbaka till verkligheten igen, ska faktiskt bli skönt det oxå. Har varit fantastiska dagar här i Goa, kan varmt rekommendera att åka till Palolem eller Agunda, helt fantastiskt. Har helt

Marie Carlson
mariecarlson i Student i Indien
Senast aktiv - från Kungsbacka V, Hallands län, Sverige
Goa
måndag 23 april 2012 - Benaulim, Goa, Indien

Hej där !!! Nu har vi landat i Indien. Har nu varit här ett par dagar och gjort oss bekanta med Colva. Första dagen lyckades vi bränna oss igen!!!!! Stranden i centrum var ingen hitt. Kände oss som tre apor i bur, var till och med flera som kom fram och frågade om de fick ta kort på oss. Hur

Marie Carlson
mariecarlson i Student i Indien
Senast aktiv - från Kungsbacka V, Hallands län, Sverige
Snabb halsning fran Goa
tisdag 10 maj 2011 - Benaulim, Goa, Indien

Hej! Vi har spenderat en vecka i Pune dar vi hann fa klart varan rapport och hade mycket tid over for shopping och god mat. Nar vi skulle redovisa varan rapport trodde vi det var infor varan handledare men nar vi entrade rummet satt det 14 personer dar, varav en var vice president over BAIF.

Niklas Valfridsson
niklasval i Praktik i Indien
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Lite resa, lite sol
tisdag 25 januari 2011 - Benaulim, Goa, Indien

Hej Det ar lite problem med internet har nere sa nu forsoker jag igen. Vi lamnade Mumbai i sondags och flag till Goa, tankte att vi kunde gora Mumbai innan hemresan. Farden till flyget va omtummlande i den lilla Fiaten vi hittade pa gatan, kandes som den hade gjort sitt men har var den knappt

lge
LGe i Indien
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
Resan fran Goa till Hampi
torsdag 9 december 2010 - Benaulim, Goa, Indien

Hade bokat mig en skapligt dyr nattbuss fran Goa till Hampi. Skulle komma fram tidigt pa morgonen och ville kunna gora nagot redan forsta dagen dar. Hade bokat en plats pa en sleeper bus, med baddar i. Sa langt bra....men nar jag gick pa blev jag visad till en plats med 2st baddar bredvid

Heeeta Astrid!
onsdag 8 december 2010 - Benaulim, Goa, Indien

Hon e het, snabb och tjänstvillig!!! Se bara hur hon står och äger upp de andra kreaturen!

Hvidfare i Indien 2010
...för er som glömt sandstrand och solnedgång därhemma i mörkret
onsdag 8 december 2010 - Benaulim, Goa, Indien

Har hört att det mildrats något med kylan därhemma, men att det är rikligt med snö.... Så från mig alla - till er alla en liten värmande bild

Indien 2015

Indien 2015

13 december 2015 - 2 januari 2016

TajMahal och sol & bad

Student i Indien

Student i Indien

30 mars 2012 - 27 april 2012

Håller som bäst på att förbereda inför kommande resa, börjar närma sig nu. Ska göra min distriktsköterske praktik i Aurad/Gulbarga med två kurskamrater. Detta ska bli mycket spännande och lärorikt. Vi tänker avsluta hela äventyret med en veckas semester i Colva Beach innan hemfärd.

Praktik i Indien

Praktik i Indien

5 mars 2011 - 13 maj 2011

Jag praktiserar i 10 veckor hos BAIF Research Foundation baserade i Pune, Maharastra-provinsen i Indien. Hoppas på givande veckor med chans för utflykter i Indien! Välkommen hem till Asien!

22 januari 2011 - 5 februari 2011

Landar i Mombai och skall sedan åka söderut till Goa. Hoppas man hinner med en tripp till djungeln också.

Indien 2010

Indien 2010

29 november 2010 - 17 januari 2011

Backpacking i södra Indien.

22 oktober 2010 - 5 december 2010

Flyger in till Mumbai sen tåg vidare ner mot Goa.Därefter tar jag dagen som den kommer.

9 april 2010 - 25 april 2010

En resa till södra Goa födelsedagspresent från min man, inte illa. Vad spännande det ska bli. Resväskan hem blir packad med spännande kryddor.

Elin Olofsson
elin.olofsson