Canacona

Julafton i Palolem
lördag 24 december 2016 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Palolem var härligt! Vi firade julafton här med vegansmoothies och gröt till frukost för att sedan hyra kajaker och paddla med delfiner. En kom så nära att Carolina hoppade till från fören när detta underbara djur skulle upp och ta luft och sprutade vatten ur blåshålet. Vi besökta

Carolina G
carolinachristian i Indien
Senast aktiv - från Vietnam
Fab India
torsdag 19 januari 2017 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Ett besök på FabIndia är ett måste för varje resa när man gillar fina kläder. Det är bara att när jag skulle betala med kort, upptäckte jag att jag har glömt koden!!!! tur att jag kan växla dollar, men ÅÅÅ så jobbigt. Aldrig mera att jag far iväg i tron om att minnet fungerar på

Kaisu Akselsdotter
Maika i Agonda Gokarna - två Indiska pärlor
Senast aktiv - från Agonda, Goa, Indien
Zurück an vertrauten Orten in Indien
onsdag 7 december 2016 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Am 16. Oktober starteten wir unsere 2. grosse Reise zu dritt Richtung Indien.Dank Entertainment-Programm am Flughafen und im Flugzeug selber verging die Zeit schnell. Deva fands toll für einmal so viel Videos zu sehen wie er wollte & schlief friedlich als wir spät abends in Mumbai bei Sunil

Esther Balla

mereeva123 i My trip to goa
Senast aktiv - från Margao, Goa, Indien
Ödsliga stränder
söndag 28 februari 2016 - Canacona, Goa, Indien

Exakt en vecka kvar, står nog t.o.m vid gaten i Mumbai nästa söndag och väntar på att få borda planet hem. Hem till mörkret och kylan, till en vardag med arbete, pendling, städning och matlagning. Inget av det där har funnits i min verklighet de senaste två månaderna. Det här är ett av

katarinaeklund i Yoga teacher training
Senast aktiv - från Canacona, Goa, Indien
30 grader i februari, eller vad var det den där serien kallades?
onsdag 24 februari 2016 - Canacona, Goa, Indien

Sitter under ett parasoll, kanske fem steg från min bungalow, havet framför mig, hur många steg kan det vara dit? 50 kanske. Det blåser bara lite, litegrann och det är över 30 grader varmt. Jag har precis ätit mig mätt på en fantastisk brunch, och behöver inte göra någonting

katarinaeklund i Yoga teacher training
På B vet vi...
måndag 31 mars 2014 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Lite mer historier om djurlivet: Det är många båtar (med "stödhjul") som tar ut turister på delfinsafari. Men ibland kommer en hel familj delfiner på besök mycket nära stranden. Det är kul att se! Härom natten vaknade Maria av att Tomas reste sig upp och skvätte vatten på henne. Trodde

Tomas Larsson
tmp i A: bröllop igen B: vet inte
Goa Goa
måndag 24 mars 2014 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

VARNING! Detta avsnitt kan innehålla stötande avsnitt av charterliknande karaktär! OBS Vi har aldrig åkt på badchartersemester! Vi har hamnat i Goa, som också kallas Indien Light. Den gamla portugisiska kolonin som fortfarande har en stor katolsk befolkning, men som också är en av de

Tomas Larsson
tmp i A: bröllop igen B: vet inte
Semester
söndag 12 januari 2014 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Efter 12 dagar hemma i Sverige, i min egen säng, var det dags att flyga ner till värmen igen. Tungt att lämna alla goingar där hemma igen men fick iaf sällskapp av mor och far ner till Indien. Där tog vi en tur till Pondicherry och Auroville innan de begav sig över till Goa för lite mer sol

Christine Johansson
ChrisseJohansson i Indien
Senast aktiv - från Chennai, Tamil Nadu, Indien
Jag vann!
fredag 27 december 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Tjenis! Nu är julen i stort sätt över även här och man tittar fram emot nyår istället. Man kunde dock nästa tro att här är nyår varje kväll för jäklar vad raketer man skjuter upp hela tiden. Allt har gått i ett väldigt lågt tempo och vi har egentligen inte gjort många knop

Rasse & Tilda Sverige
rassetilda i Indien
Senast aktiv - från Halmstad V, Hallands län, Sverige
Agonda  Gokarna - två Indiska pärlor

Agonda Gokarna - två Indiska pärlor

5 januari 2017 - 28 februari 2017

Yoga, skriva och Ayurveda .....

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

My trip to goa

1 januari 2016 - 6 mars 2016

A: bröllop igen B: vet inte

A: bröllop igen B: vet inte

20 februari 2014 - 4 april 2014

Lillbrorsan ska oxå gifta sej, sen vet vi inte alls. Vi har funderat lite på Mumbai (Bombay)

7 december 2013 - 4 januari 2014

Vi kommer att resa till Indien ned till Kerala sedan med tåg upp till Karnataka, Dubare. Därefter upp till Goa, Palolem för att slutligen avsluta resan i Mumbai (Bombay).

Det bästa av Indien på 6 veckor

Det bästa av Indien på 6 veckor

5 november 2013 - 20 december 2013

Min Indien-resa börjar i Tamil Nadu, som volontär på ett barnhem i byn Chittur utanför staden Virudunagar. Där stannar jag i två veckor, för att sedan ta mig över till delstaten Kerala, efter någon vecka där upp till Goa och avslutar i Mumbai där jag tar planet hemifrån den 20 december. Det här är mitt största äventyr hittills, välkomna att följa med!

21 december 2013 - 12 januari 2014

Indien enligt Henrik och Erik

Indien enligt Henrik och Erik

5 november 2013 - 31 december 2014

Indien, Goa, Karnataka, Kerala

Indien, Goa, Karnataka, Kerala

30 november 2013 - 30 januari 2014

Då så, var det dags igen för Indien, som vi har längtat, det bara spritter i brösten vid tanken på detta otroliga land. Förra resan, för två år sedan så var inte denna sida bra, gick nästan inte att lägga upp bilder eller skriva, vi får se om vi kommer att skriva nått här eller om det blir endast facebook

Esther Balla
floundesther