Canacona

Goooooood Juuuuul alla!
tisdag 24 december 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Har inte blivit så mycket skrivande för "andra" håller oss sysselsatta med shopping på degarna :-) VI har kommit fram hela och rena men trötta som bävrar (är bävrar trötta?). i söndags var det egentligen bara att hämta sig och relaxa. På em dök Claessons upp och det fick firas med en

Rasse & Tilda Sverige
rassetilda i Indien
Senast aktiv - från Halmstad V, Hallands län, Sverige
marknad
måndag 23 december 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

21 dec indisk lördagsmarknad En intensiv upplevelse bland indiskt tingeltangel o frukt o grönsaker. Men ffa massor av människor. Vi har inhandlat indiskt julpynt vilket innefattar en självlysande krubbfigurer ett måste i varje familj;) Så nu har vi julpyntat även här. 22 dec Agonda

Fredagen den 20 dec
måndag 23 december 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Fredagen den 20 dec, Palolem. Vi bor fantastiskt mysigt bland palmerna ca 2 min ned till vattnet. Vi har nu spenderat 3 dagar med att sola bada och äta oerhört god mat. Julafton om 4 dagar känns konstigt, vi konstaterar att vi kanske måste bestämma vart vi ska äta på julafton, men mer

Palolem
onsdag 11 december 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Idag åkte vi på en dagstripp till Palolem för att kolla läget. Vi bokade en hydda till i Januari när vi tänker bo där tre nätter.

Palolem
onsdag 11 december 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Det var länge sen vi skrev nu. Mycket har vi hunnit med sen sist och vi befinner oss nu i Palolem i Goa. Efter Khajuraho tog vi oss till den heliga staden vid Ganges, Varanasi. Det är staden man ofta kan se på bilder där de bränner kroppar och strör ut askan i Ganges. Det var verkligen en

Henrik  Schmekel
Henkos1 i Indien enligt Henrik och Erik
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Hejdå Kerala, Hej Goa!
torsdag 28 november 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Lämnade Kerala igår för att ta tåget till Goa. 804 km enligt biljetten, det tog 14 timmar och jag blev 40 kr fattigare på kuppen! Träffade en skön amerikanska, Brett, på tågstationen och vi bestämde oss för att dela boende för att spara pengar. Fick en liten hydda precis vid stranden

dag 97
onsdag 10 april 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

the last day ! Har tillbringat dom sissta dagarna i Palolem, dar jag har hangt med Matthew fran England. kl 04:30 gar planet fran Goa. Vi ses i snart! Det har far bli dagens Soundtrack ! : http://www.youtube.com/watch?v=dvNXF7aGP2s

Indien del 1
torsdag 21 februari 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Så fort hjulen slog i backen på Trivandrums flygplats kastade Ian av sig peruken. Vi anlände Varkala mitt i natta och bodde på hostel första natten som vi bokat innan. Tillsammans med två snarkande grisar i vårt rum blev sömmen lite halivis. Vi lämnade det stället och tog oss till "The

David Söderholm
LatteTiderHejHej i Moffa tider hej hej
Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Fran Kochi till Mumbai
söndag 31 mars 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Att det inte alltid blir som man tänkt sig är ju en gammal goding vid det här laget. Jag erfar det tyvärr just nu i skrivandets stund. Kom nyss tillbaks ifrån stranden täckt av intorkat salt och lite sand och kände mig så där härligt vindpinad och längtade efter en lång skön dusch (så

Beatrice Berglund Tarby
Beatrice77 i Indien 2013
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Marknadsdag idag!
lördag 16 mars 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Hugo åkte iväg en sväng för några timmar sedan och kom tillbaka och ville att jag skulle följa med in till Chaudi - närmsta staden här i krokarna. Det såldes frukt och grönt i marknadsområdet idag och det var en labyrint full med färger och former vart man än såg. Massa folk också,