Candolim

Dancing with myself
onsdag 6 december 2017 - Candolim, Goa, Indien

Det första som mötte mig när jag kom till mitt andra hostel i norra Goa var ett bekant ansikte. Holländskan som jag mött i Chitwan(Nepal) som jag sen åkte till Pokhara med. Hade ingen aning att hon var i Indien, för den delen Goa. Det var en trevlig överraskning och vi pratade igenom vad

Tr
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Helsingfors, Nyland, Finland
Utflykter man minns
onsdag 23 december 2015 - Candolim, Goa, Indien

Vi har gjort en hel del utflykter genom åren. Det roliga är ju att det är alltid missarna man minns bäst. Vi kan räkna upp en del. Vi har i alla fall en topp fem lista på dåliga utflykter i Asien. Vi har gjort en hel del utflykter genom åren. Det roliga är ju att det är alltid missarna

Kryddplantage
tisdag 22 december 2015 - Candolim, Goa, Indien

Händer inte mycket om dagarna (precis som det ska vara ??). En promenad på morgonen eller en shoppingrunda uppe på huvudgatan och pool- och strandhäng på eftermiddagarna. Men idag har vi varit på utflykt. Vi gick ut på gatan och haffade en taxi som körde oss till en ekologisk

Upptäcksfärd
lördag 19 december 2015 - Candolim, Goa, Indien

Elle tyckte inte att vi bara kunde ligga och slappa så efter frukost begav vi oss iväg mot ett fort som vi hade läst om. Vi gick på klippor och på en smal stig bland snår och buskar. Vi gick och vi gick och vi gick, det var betydligt längre än vad vi trodde men vi hade fin utsikt och

Slappedag
fredag 18 december 2015 - Candolim, Goa, Indien

Samuel vaknade tidigt idag och var hungrig, bra tecken men Vi har hållt oss nära hotellet för han har haft ont i magen men inte värre än vi har kunnat bada både i poolen och i havet, t.o.m Pernilla har badat flera gånger. Candolim är precis så som vi önskade. Hotellet ligger precis på

Delfinfrossa på väg till och från Grand Island
fredag 6 februari 2015 - Candolim, Goa, Indien

Att simma med dem på Nya Zeeland var nog den näst starkaste upplevelsen i mitt ( kommer ju efter att jag fött Måns Måns tyckte det var häftigt att se dem i havet och "mamma, såna delfiner e på min bräda" :) Vi hittade en övergiven surfbräda i ett skåp här som han å Olivia turas om

Mize Samuelsson
Mize i Första gången i Indien
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
Lägesrapport
söndag 15 december 2013 - Candolim, Goa, Indien

Vi har väl inte så mycket att rapportera om. Idag tog vi ledigt från stranden och har mest suttit på balkongen och fikat, internetat och läst. Igår var vi på nattmarknad i Arpora. Det har blivit en tradition på lördagar. Igår spelade ett bra band och det var mycket folk. Stämningen var

Slutet är nära
tisdag 26 februari 2013 - Candolim, Goa, Indien

Hej igen! Det börjar lida mot sitt slut så det här blir nog det sista vi skriver. På söndagskvällen passade vi på att gå på vår absoluta favoritrestaurang här i Goa. Den heter Fiesta och ligger i Baga, ungefär en kvarts taxiresa från där vi bor nu. Det var den dyraste notan på hela

gustavigoa i Tillbaka till Goa
Dagarna 22-23/2!!
lördag 23 februari 2013 - Candolim, Goa, Indien

Idag börja vi dagen som man borde göra när man är här stranden. Men på vägen dit hade jag bestämt med en man som har en butik att vi skulle dricka indisk Tea ihop kl11,00. Men när jag kom dit så var han inte där, för han var i kyrkan och bad.. Så då blev det ner till strand och åter

Jesper Gustafsson
jesgus79 i Resa igen Indien
Internetproblem
söndag 24 februari 2013 - Candolim, Goa, Indien

Hej därhemma! Vi har varit lite dåliga på att uppdatera ett par dagar. Det beror delvis på att vi har varit väldigt trötta på kvällarna och delvis på att vår internetuppkoppling har varit skräp. I fredags lämnade vi Palolem och tog oss med taxi till Candolim där vi hade en natt bokad

gustavigoa i Tillbaka till Goa
From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Indien 2015

Indien 2015

13 december 2015 - 2 januari 2016

TajMahal och sol & bad

Första gången i Indien

Första gången i Indien

29 januari 2015 - 11 februari 2015

Måns och jag drar på en charterresa till Candolim, Goa, Indien. Hade ju gärna rest två månader, men veckor är bätre än inget :) Få se hur mycket skrivande det blir, men önskar det blir lika ofta som jag önskar träna yoga där, en gång om dan....

Indien, Goa, Karnataka, Kerala

Indien, Goa, Karnataka, Kerala

30 november 2013 - 30 januari 2014

Då så, var det dags igen för Indien, som vi har längtat, det bara spritter i brösten vid tanken på detta otroliga land. Förra resan, för två år sedan så var inte denna sida bra, gick nästan inte att lägga upp bilder eller skriva, vi får se om vi kommer att skriva nått här eller om det blir endast facebook

Resa igen Indien

Resa igen Indien

15 februari 2013 - 3 mars 2013

Jag, Fredrik o Karl-Johan ska åka till Indien. Där vi har tänkt oss att besöka våra barnhem. Våran resa kommer att innebära en del inrikes flygningar, taxi, buss o tåg. Vi kommer att avsluta resan med lite avslappning i Goa :).

Tillbaka till Goa

Tillbaka till Goa

13 februari 2013 - 28 februari 2013

Goa

Goa

26 december 2012 - 9 januari 2013

Nu är det nära;)) nu sitter vi i baren på Hilton i Köpenhamn och bara väntar med ett glas vitt, spelar quiskampen och blir inte alls ovänner.... Ungefär som när vi spelade Dr Mario för hundra år sen, och lyckades ge lille Foffe men för livet. Nej då, vi är di goeste vänner än så länge... Johan har beställt väckning kl 04.00 planet går vid sju.... Vi måste ju ha vår skönhets sömn.... Vi hörs när vi är i Indien.... Häls Johan o Anette

Indien host 2011 med Sanna

Indien host 2011 med Sanna

20 september 2011 - 20 december 2011

Antligen i Indien efter manader av planering! Har kan du folja mitt aventyr med Sanna genom Indien!

Indien, Goa

Indien, Goa

2 januari 2012 - 29 januari 2012

Äntligen är flygbiljetterna beställda, planerar för visum

Tredje gång i Indien

Tredje gång i Indien

11 mars 2011 - 26 mars 2011

Resa till Indien för sol, bad i Goa och lite storstadspuls i Delhi och Bangalore. Vi reser hela familjen samt barnens mormor. Barnen är 7 och 10 år gamla.

PEPS4
Jesper Gustafsson