Ella

Framme i Saligoa efter en lång resa.
söndag 4 oktober 2015 - Ella, Goa, Indien

Vi startade resan den 3 okt med tåg från Alvesta därefter flyg från Kastrup till Chales de gaulle i Paris och vidare till Mombay och slutligen inrikes till Goa. Vi blev hämtade av Michael Som är vår koordinator i projektet. Den 45 min långa taxiresa till vårt boende var minst sagt en

Helena Andreasson
Helenaigoa i Volontär i Goa
Go Goa gone
lördag 5 september 2015 - Ella, Goa, Indien

Så efter Sawantwadi så ska vi såklart till Goa. Indien hippie \party ställe nummer ett. Det var "off-season" så vi betalade typ inventing för boende. Oxå en av dem som va med oss kände ägaren. Vi åkte till Baga. Ett ställe jag inte vår så sugen på. Jag hade hellre vart I Anjuna Mina

Cecilia Hjortstam
BlaiseOan i Cecilia till Indien
Senast aktiv - från Puhoi, Nya Zeeland
Semester i semestern!
måndag 10 november 2014 - Ella, Goa, Indien

Att vara i Goa känns inte som att vara i Indien längre. Att inte längre behöva täcka ben och armar utan istället ta på sig en bikini känns helt främmande. Öl som tidigare endast gick att få tag på i vissa restauranger(där de oftast inte ens fanns med på menyn utan man fick lite

Sista biten av Rajahatan och vidare!
fredag 7 november 2014 - Ella, Goa, Indien

Efter kamelridningen tog vi oss vidare till Jodpur, som även kallas the blue city. Många av stadens hus var blå, men inte så många som jag hade förväntat mig utifrån namnet. Dock var de blå husen väldigt fina och den äldre delen av staden var mysig att vandra igenom(mysig utifrån indisk

inget nät idag heller
fredag 11 april 2014 - Ella, Goa, Indien

wifi fungerar ej
torsdag 10 april 2014 - Ella, Goa, Indien

På lånat bredband meddelar vi att wifi på hotellet ej fungerar. Blivit lovad nytt ställe imorgon. Kan därför ej skypa eller lägga ut på resdagboken

Senast aktiv - från Ella, Goa, Indien
ett årsdag och nytt place
onsdag 9 april 2014 - Ella, Goa, Indien

Hej igen Hipp hipp hurra Charlie ett år idag. Idag har vi flyttat till södra Goa till ett ställe som heter Colva beach. Hotellet verkar jättebra en enormstrand alldeles utanför hotellet. Bra pool och god mat. Blir spännande med frukosten imorgon. Det är problem med att ladda upp bilder och

Livet på en pinne
tisdag 8 april 2014 - Ella, Goa, Indien

Hej Kanondag på stranden, barnen sovit och ätit bra så dagen var underbar på beachen. Tyvärr svalkar inte vattnet, yt vattnet är över 37 det bränns nästan. Vi har varit i vattnet nästan hela dagen, Gabriel behärskar vågorna mer och mer. Ett litet problem, mina teva sandaler lossnade

födelsedagsfesten och stranden idag
måndag 7 april 2014 - Ella, Goa, Indien

Hej igen Vi hade en jättemysig födelsedags middag på den italienska resturangen. Vi träffade ägarna och deras 18 månaders son som snabbt blev kompis med våra telningar. Vi åt mycket gott och gick hem mest mätta på denna resan. Idag har vi varit på beachen hela dagen och bla. Undersökt

Åsa firar med delfiner
söndag 6 april 2014 - Ella, Goa, Indien

Hej 1:a inlägget idag. Åsa fyller 40 så vi drog i väg med vår nya vän fiskaren på en tur för att fiska och se delfiner, tyvärr inga napp för vi var lite morgontrötta. Vi såg många delfiner häftigt, men svåra att fånga på bild. På vägen hem hälsade vi på en florist!!!! Där vi

Volontär i Goa

Volontär i Goa

3 oktober 2015 - 28 november 2015

Den 3 oktober åker jag och min kompis Birgitta till Goa i Indien för att jobba som volontärer på ett kvinnocenter. Vi har bokat detta via Goxplore. Det ska verkligen bli spännande och utmanande att möta den Indiska kulturen genom att jobba där. Det är också en utmaning att vara borta från man och barn under så lång tid. Det blir som en milstolpe mitt i livet.

Cecilia till Indien

15 september 2014 - 15 januari 2015

indien

indien

29 mars 2014 - 16 april 2014

Hela familjen på rundresa i goa

Resan för Livet

Resan för Livet

1 februari 2014 - 18 mars 2014

Så daxs igen ! Helt oväntat, men helt Plötsligt möjligt. På Söndag kliver jag, förhoppningsvis ut på Arambol Beach i Goa. Vädrar havsluften från Arabiska Havet, hör Vågbruset och kisar i den 32 gradiga Solen, utanför Surf Club, igen. 4 år sedan sist! I slutet av Feb bär det av Norrut igen till Rishikesh för att möta Guru Mooji från Jaimaica, sen Delhi. Thats the plan. But you never now with Mother India. Here I come again !

INTERMISSION 2

Jul o Nyår 2013

India 2013-2014

India 2013-2014

7 december 2013 - 7 januari 2014

Åker till Indien med La Familia.

Min tredje Indien resa

Min tredje Indien resa

10 december 2013 - 17 januari 2014

Goa 19/11 -5/12-13

Goa 19/11 -5/12-13

11 november 2013 - 12 november 2013

Hej alla! Vi börjar vår resa mot Indien på söndag den 17/11-13. Åker från Härjedalen till Stockholm och stannar hos min son med familj 2 nätter. Åker från Arlanda kl. 10.15 på tisdag. Det blir 7:e gången till Goa. Det blir spännande att komma dit igen, men har hört att våldet ökat och det känns ju inte bra. Men vi ska vara försiktiga!! Följ oss nu! Snart lyfter vi.. :)

Sandra Wilhelmsson
Lillkolean