Majorda

Söndagsöppet
söndag 1 mars 2015 - Majorda, Goa, Indien

Hej :) Vaknade inatt av att de ösregnade, och när vi vaknade va de mulet (fast varmt ändå) Efter en sen frukost bestämde vi oss för att åka till närmaste lite större stad, vilket är Margao (18km och 35 minuters bilfärd bort) På hotellet berättade personalen att butikerna hade öppet

Adelen Nilsson
Adelen i Welcome to India!
Senast aktiv - från Landskrona, Skåne län, Sverige
1a klass
måndag 14 maj 2012 - Majorda, Goa, Indien

nu drar vi mot yogan! 2 veckor yogalager med detox. tydligen far man inte ha telefon eller ens en penna for man ska koncentera sig pa sig sjalv. tydligen ska resdagboken lagga ner.. sa blir val kanske bara ett till inlagg. forlat for att jag varit sa taskig pa att uppdatera, men det finns sa

Li Törnblom
tornblom i asien
Senast aktiv - från Chennai, Tamil Nadu, Indien
Gott allting gott i Gokarna
torsdag 3 november 2011 - Majorda, Goa, Indien

Forst vill vi bara saga att vi egentligen inte ar kvar i Margao, eller Benaulim,utan att vi kommit till Gokarna, men det vill inte dagboken fatta. Hursomhelst, vi har varit har i tre dagar snart. Vi ankom till stationen (2h tagfard fran Margao - och vilken tagfard sen, helt otroligt hektiskt att

Sofia Melin
SofiaElias i Virgin Tour
Soderut
tisdag 1 november 2011 - Majorda, Goa, Indien

Nu har vi flytt Delhi for sodern. Har i Margao, som ar Goas andra stad, finns det nastan inga turister, och for en gang skull ar de vi fragar om vagen, eller ber om hjalp, arliga och forsoker inte lura oss pa pengar. Vilken lattnad det ar att komma bort fran Delhi! Den har staden ar jattehaftig,

Sofia Melin
SofiaElias i Virgin Tour
Goa
torsdag 2 december 2010 - Majorda, Goa, Indien

Kom fram till Margao hyffsat tidigt på dagen. Blev positivt överaskad att det inte stog 100 moppesnubbar och skulle köra en hit eller dit. Fick gå av i lugn och ro, slank in på ett cafe för att ta en cafe latte. Sen knatade jag lite mer inåt stan och frågade efter ställen att hyra moppe.

Vicke Sorken
Hvidfare i Indien 2010
Bye bye India
tisdag 12 oktober 2010 - Majorda, Goa, Indien

Namaste Namaste :) Pa min systers forfragan uppdaterar jag nu resedagboken.. Vi lever... Idag ar det sista dagen i Indien :( Det har varit en valdigt haftigt upplevelse :) Ett valdigt skitigt, fattigt land men med otroligt vacker miljo och snalla maniskor :) Trots att de i princip inte har nagot

Elin Ulvmyr
Ulvmyr i Asien
Senast aktiv - från Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Mot Goa!
fredag 8 oktober 2010 - Majorda, Goa, Indien

Hej alla darhemma! Nu har vi bestamt oss vart vi ska, det blir uppat i landet till provinsen Goa. Kovalam ar en vacker plats, vi har varit har i 3 natter. Tyvarr ar vi har i fel tid, det regnar mycket mellan uppehallen. Igar hade vi fint vader, men annars vaxlar det ganska snabbt. Vi bestamde

Johan & Malin Winther
jwmh i Indien
Sol och regn i Goa
tisdag 3 augusti 2010 - Majorda, Goa, Indien

Var resa narmar sig oundvikligen sitt slut... Lite vemodigt och lite skont. Idag regnar det igen och da kan man kosta pa sig att langta lite hem till Sverige och Gotland framfor allt. Vi hinner med en vecka dar innan det ar dags att borja jobba. Och borja skolan for Astrids del...! De senaste

Maria Nordheden Gard
familjengard i Indien
Welcome to India!

Welcome to India!

26 februari 2015 - 11 mars 2015

Två veckors upptäcksfärd i Indien, södra Goa. Mycket sol och bad, förhoppningsvis många nya intryck, smaker, syner och upplevelser!

asien

asien

3 mars 2012 - 1 oktober 2012

Jag och min flickvän Moa B lämnar landet igen för att resa till Asien. Vi börjar i Thailand med några vänner och sen beger vi oss till Malaysia. Därefter blir det Indien, Nepal, Laos, Vietnam, Kambodja och Thailand igen. Vi har insett hur korkade vi är att åka nu pga av väder osv men wattafuck. Vi kommer hem när pengarna tar slut ;) Weeeiii let´s do this! :D

Virgin Tour

Virgin Tour

18 oktober 2011 - 10 december 2011

Vandrar i Nepals Himalaya, forstsatter soderut genom Indien pa obestamda vagar, till sist hederligt arbete pa Sri Lanka. Would you like to know more?

Indien 2010

Indien 2010

29 november 2010 - 17 januari 2011

Backpacking i södra Indien.

2 oktober 2010 - 27 oktober 2010

Johan och Malins resdagbok, där ni kommer få följa våran resa från Bangalore till Mumbai.

Asien

Asien

25 september 2010 - 2 december 2010

Systrarna Ulvmyr på tur genom Asien. Resan börjar i Indien och avslutas i Kina.. längst vägen ska vi iaf stanna i Thailand och Vietnam, sen vet man aldrig var vi kan hamna :)

25 juni 2010 - 6 augusti 2010

Vi flyger via Istanbul till New Dheli och därifrån vidare till Manali. Så småningom ska vi till Kodaikanal i Tamil Nadu och till Kerala.

Maria Nordheden Gard
familjengard