Mandrem

Goa
tisdag 12 januari 2016 - Mandrem, Goa, Indien

Nu är vi i Goa. Har precis lagt upp resan i resdagboken och ska försöka skriva lite emellanåt. Just nu hinner jag inte skriva något men laddar upp lite bilder. Håll tillgodo!

Johan Grusell
grusse i Indien 2016
Senast aktiv - från Kodaikanal, Tamil Nadu, Indien
Sista dagen på stranden
söndag 13 januari 2013 - Mandrem, Goa, Indien

Sist ut att lämna oss var en härlig familj Wijkström. Vi har haft några fina dagar tillsammans sen yogagänget åkt. Sen blev det tid för mig och Kia att göra mest ingenting, mer än att njuta av sol, bad, böcker, och god mat. Just maten blir precis som man vill, och boysen (som Ulla från

Detta händer på stranden
torsdag 10 januari 2013 - Mandrem, Goa, Indien

I morse vaknade vi med solen. Med kameran på axeln och bara fötter strosade vi en bit på stranden för att möta ljuset, hundar, joggande och yogautövare. Vilken mångfald stranden rymmer. I kategorin "coolast" vinner mannen med pinnen, som är säkert 80 bast, men yogar som om han var 20.

Wassage
torsdag 10 januari 2013 - Mandrem, Goa, Indien

Ikväll sa vi hejdå till största delen av gänget vi yogat med, och till lunch i morgon är det bara jag och Kia kvar av alla yoginis. Det kommer vara tomt i restaurangen, dit man kunnat gå och alltid träffa på någon att fika eller äta med. Vi har inte bara delat yogan, utan även många

I en bubbla
lördag 5 januari 2013 - Mandrem, Goa, Indien

Kontrasten från hotellet i Bahrain blev enorm när vi efter en lång dag nådde vår hydda på Mollys Nest, Mandrem. Hotellet vet ni hur det var, och hyddan är av det enklaste slag, men flätad bambu till väggar. Insidan av väggarna är täckt med ett vitt tyg med blå tunna ränder. Vitt är

Yes ma'am!
fredag 4 januari 2013 - Mandrem, Goa, Indien

"Yes ma'am", "of course ma'am", "most certainly ma'am", "my pleasure ma'am".. ja, jag skulle kunna fortsätta i evighet. Varav denna överdrivna uppassning o vänlighet i Indien då? Svar: Taj Mahal Palace. Ingen av oss fyra smutsiga och trötta backpackers som checkade in där (o kände oss som

Goa Goa
onsdag 18 januari 2012 - Mandrem, Goa, Indien

Hej! Nu är vi i Goa. Det är gott. Därav överskriftsordvitsen. Blir så när man umgås med göteborgare hela dagarna. Vi kom hit i lördags eftermiddag och har spenderat fyra härliga dagar på stranden. Vi har ätit fruktsallad, druckit färskpressad juice och ätit youghurt till frukost,

Lisa Engkvist
engkvist i Indien 2012
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Mandrem - Aranbol
söndag 8 januari 2012 - Mandrem, Goa, Indien

Igar kom vi till Mandrem efter en 9 mila-resa med byten 3 ganger. Vi hamnade i en coco-hut pa den jattelanga stranden som stracker sig anda till Aranbol. Vi vaknade till vagornas brus och en fantastiskt utsikt over hela stranden. Igar tog vi oss soderut igen ner till Margao, for att ha nara till

Goa
fredag 7 oktober 2011 - Mandrem, Goa, Indien

Ciao Ciao.. So the journey down to Delhi was a non sleeper. The driver rammed a Tuk Tuk and almost crash the bus 4 times! I been in buses before when they drive crazy but this time i thought if it happens it happens today.. I came down after 9 hours to the airport. There i had to wait 4 hours

Pierre Martinsson
Spurs i Indien
Senast aktiv - från Västra Boulevarden 4, Kristianstad, Skåne län, Sverige
Äntligen SOOOOOL!!!
fredag 31 december 2010 - Mandrem, Goa, Indien

Är efter diverse problem framme i Goa. Som jag skrev tidigare så blev vi frånåkta i New Delhi. Vårt plan blev 6,5 timmar föresenat pga dimma i Delhi. Vårt ressällskap fick dock tag i biljetter och tog sig ner till Goa. Vi lyckades efter en del omtag få tag i ett hotell i Delhi. Alla som vi

Gary Malmborg

1 januari 2016 - 24 februari 2016

Yoga i Indien - via Nyår i Bahrain

Yoga i Indien - via Nyår i Bahrain

31 december 2012 - 16 januari 2013

Det började som en yogaretreat till Indien, och slutade med nyår i Bahrain, yoga, förlängd semester i Goa, och Mumbai. Namaste!

Rice and curry

Rice and curry

25 december 2012 - 6 februari 2013

Första resan till Asien. Första resan som sambo, med sambon. Den som (över)lever får se..! ;-)

Indien 2012

Indien 2012

29 december 2011 - 21 januari 2012

Starten pa min och Jennys resa jorden runt! Del 1, Indien, klarar jag dock av sjalv tillsammans med Christian, darfor far den bli en egen resa.

Indien - Kerala, Karnataka och Goa

Indien - Kerala, Karnataka och Goa

21 december 2011 - 11 januari 2012

Indien

Indien

7 september 2011 - 18 oktober 2011

Time again.... India here I come!

Indien 2010/2011

Indien 2010/2011

27 december 2010 - 10 januari 2011

Ännu en sol- och rekreationsresa till underbara Indien. I år får våra söner Victor och Rickard följa med. Vi kommer att vara i norra och södra Goa.

my name is khan

my name is khan

14 februari 2010 - 25 mars 2010

pottpuri av aventyr och forstaelse av en ny kultur