Navelim

Piña Colada...
torsdag 5 mars 2015 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Idag har vi haft 31 grader och sol, vi är väldigt nöjda med vädert! Igår va vi på en kort upptäcksfärd i Goas huvudstad Panjim, besökte en katedral byggd 1517 och två hinduiska tempel. Fick se lite mer av Indien, lite ko-blockerade vägar. Då trafiken är långsam med en medelhastighet

Adelen Nilsson
Adelen i Welcome to India!
Senast aktiv - från Landskrona, Skåne län, Sverige
Första dagen
fredag 27 februari 2015 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Nu har vi snart tillbringat ett dygn i Indien, kände mig riktigt avkopplad redan i taxin påväg till hotellet inatt. Stressnivån är nere på noll medan glädjen både över vad som väntar oss här i Indien de närmaste veckorna och över vårt nyköpta hus är på topp! Vi är de enda

Adelen Nilsson
Adelen i Welcome to India!
Senast aktiv - från Landskrona, Skåne län, Sverige
Och har ar bilderna
torsdag 13 februari 2014 - Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

Har kommer ett mycket hart gallrat urval av alla bilder jag tog fran resan till Badami. Det tar en evighet att ladda ner, och kommentarerna till bilderna sparades inte, jag tror resedagboken ar for hart belastad och inte har kapacitet att hantera alla som skriver dar. Far byta forum till nasta

strandliv och utflykt till"riktiga" indien
onsdag 12 februari 2014 - Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

Här på stranden händer inte mycket och ändå går dagarna. Glatt återseende med ett engelskt par som jag träffat för tredje gången här. De har adopterat Tomten som varit med på resan ända hit, så nu är han i Portsmouth. Hyrt en cykel som jag tar mig runt på. Ibland tar jag bussen

Alskade Benaulim
fredag 31 januari 2014 - Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

OK nu har jag internet igen. Har ar en liten sammanfattning for er som ar intresserade och lite bilder: Ett forsok att beskriva den obeskrivliga ceremonien I templet i Udupi. Efter solnedgangen blinkar och lyser hela omradet i varsta las vegas stil. I den lilla tempeldammen finns en paviljong dar

Gott Nytt År
tisdag 31 december 2013 - Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

Efter några lata dagar på stranden har det nu blivit dagen då vi ska fira in det nya året. Det som hittills hänt är att vi hittat "vårt" lilla strandhak som vi ger oss ner till på fm. Hunnit vara hos en skräddare och beställt ny kostym och skjortor som ska provas ut idag och levereras i

Rasse & Tilda Sverige
rassetilda i Indien
Senast aktiv - från Halmstad V, Hallands län, Sverige
Kort inlägg. Benaulim
söndag 29 december 2013 - Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

Vill bara meddela att vi är nu framme i Beaulim. Kom fram igår sent em. Resan hit var oerhört krokig och svängig. i en av kurvorna som var 90 grader och en uppförs lutning på minst 45 grader sa taxi chauffören "dangerous" men så bygger man visst väg här. HAde inte velat möta en tankbil

Rasse & Tilda Sverige
rassetilda i Indien
Senast aktiv - från Halmstad V, Hallands län, Sverige
Nedrakning.
tisdag 26 februari 2013 - Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

Hur har ni det? Jag har tillbringat min tid med att lasa ut 2 bocker med tantsnusk. 50 sahdes of grey. Oj det var ingen bra bok, en massa ord som handlar om samma sak kontroll och sex, och storyn ar bedrovlig. Skall bli film, ga inte och se den! Har hander det inte sa mycket som ni forstar

Oj nu hade jag inte sänt mitt i lägg.
fredag 15 februari 2013 - Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

Nu har jag hittat en android for 600kr. Sitter o försöker hitta alla k appar. men fingrarna är för stora. Samt det finns så många dolda grejor. Vi hade i går den varmasre dagen 36+ Faktiskt så varmt att det onte går att vara någon a nan stans än vid vattnet.Hur har ni det? Har inte hört

Som att komma hem!
onsdag 6 februari 2013 - Muthoot Fincorp Limited, Navelim, Goa, Indien

Ja nu kranglar dotorn igen! Jag har flera dagar haft svart att kkommunicera med datorerna. Mitt talamod ar inte pa topp. Alla har egen dator och sitter pa rummet och skriver och jag anvander internetcafe'. Dety har blivit sa att de inte uppdateras sa nu maste man ha en egen laptopp eller ipad for

Welcome to India!

Welcome to India!

26 februari 2015 - 11 mars 2015

Två veckors upptäcksfärd i Indien, södra Goa. Mycket sol och bad, förhoppningsvis många nya intryck, smaker, syner och upplevelser!

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

9 december 2013 - 16 april 2014

Sagt upp mig från jobbet och hyrt ut lägenheten på ett år, reser i Asien fyra månader, sen vet jag inte. Det är inte svårt att vara modig när man inte är rädd... Hoppas ni som följer mig på Resedagboken ger ett litet livstecken om väder, hälsa och kärlek, för att förgylla min säkert tråkiga tillvaro då och då...;)

21 december 2013 - 12 januari 2014

Indien Burma Thailand Cambodja. Har jag tänkt mig.

Indien Burma Thailand Cambodja. Har jag tänkt mig.

12 november 2012 - 12 mars 2013

Det börjar med sol och vila i bekanta trakter. Sedan möter jag Ulla i Yangoon. Därefter får jag se vad som händer.

En resa för två

Jul och Nyår i Goa

Honeymoon

Honeymoon

18 november 2011 - 11 december 2011

Första utomeuropeiska resan tillsammans som gifta. Bröllopsresa here er come!

IndThaiMay

IndThaiMay

27 december 2011 - 2 mars 2012

Åker till Indien, Thailand och Malaysia med min kära sambo och min underbara vän ;) En välbehövlig paus från mörka Sverige.

Tillbaka till Asien

Tillbaka till Asien

1 december 2011 - 4 mars 2012

Nu har jag jobbat 3,5 år och behöver ett brejk igen. Det passade sig så bra att jag kunde få tjänstledigt 2 månader i samband med min semester. Vet att jag flyger till Bombay 1 december, därifrån direkt till Goa för att slappa ett par veckor. Tar mig österut i Indien, kanar nerför östkusten och över till Sri Lanka. Sen vet jag att jag åker hem från Bangkok, däremellan får vi se vad det blir...Möter upp med ett engelskt par jag träffade 2007 i Goa, och med norskorna på Sri Lanka förmodligen. En del av er hinner jag träffa innan jag åker, men nu har nedräkningen redan börjat.Ni som inte vill ha min dagbok, säg till. Tjingeling!

Indien, Thailand, Malaysia

Indien, Thailand, Malaysia

27 december 2011 - 2 mars 2012

Indien, Thailand och Malaysia ska upplevas på bästa tänkbara sätt av mig, Matilda och Anders. Ses i mars :)

wibjorn
wibjorn