Vasco da Gama

Rutiner i hettan
onsdag 3 april 2019 - MPT GCB Building, Vasco da Gama, Goa, Indien

I morse anlöpte vi Marmugao (finns olika stavningar) i Goa, Indien. Gick en promenad i stan under förmiddagen. Hettan, 32 grader i skuggan tar hårt. Intensiteten i gatulivet är något helt annat än vad vi är vana vid. Ett myller av människor, bilar, mopeder, mm. I hamnen togs vi emot av en

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Första dagen i Goa
torsdag 17 december 2015 - Vasco da Gama, Goa, Indien

idag har vi mest slappat fram till för en timme sedan..... Samuel tog en kallsup i havet när han badade med sin nyinköpta badring och nu vill hans lilla kropp rensa ut allt... Barnens rum har fått en extra städning och nu ligger han på vårt rum och vilar.

Pernilla & Peter Rasmussen
PEPS4 i Indien 2015
Senast aktiv - från Candolim, Goa, Indien
Resa Agra - Goa
onsdag 16 december 2015 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Idag har vi haft ännu en resdag. Chauffören hämtade oss kl 0530 på hotellet och sen började vi den "långa" resan till flygplatsen i Delhi. Det tog 5 timmar. Det blev en snabb lunch på flygplatsen och sen bar det av mot Goa. Denna flygresa tog 2,5 timmar och då har vi inte flugit över hela

Pernilla & Peter Rasmussen
PEPS4 i Indien 2015
Senast aktiv - från Candolim, Goa, Indien
Degraderat till poolhängande mamma.... :)
torsdag 5 februari 2015 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Idag blev det en till dag vid poolen "hemma". Å ärligt är detta så himla smidigt! Måns har lekkamraten Olivia här å jag kan läsa bok å slappna av. Å då menar jag riktigt slappna av! Här är ingen som vill få mig att köpa nåt, ingen jag kan inbilla mig vill sno Måns ifrån mig,

Mize Samuelsson
Mize i Första gången i Indien
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
Rahaul cooking classes:)
söndag 26 oktober 2014 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Som den kock man faktiskt är så måste man ju laga lite mat också, så därför har vi ikväll träffat den före detta kocken Rahul. Riktigt skön lirare som verkligen hade fått ihop en härlig grej här på palolem beach. Han tar emot små grupper och visar hur man lagar ett par indiska

U wanna buy
torsdag 23 oktober 2014 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Alla vill sälja på en allt möjligt, alltid. Kan va tröja knark elr dricka. Vi har idag hajkat oss upp på chaport fort som är va ett gammalt slott men som egentligen bara är en mur. Dagens citat kommer från en kille som klättrade upp till oss på muren och började snacka trevligt om allt

Landa
onsdag 22 oktober 2014 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Första dagen har gått åt till att sova igen några timmars sömn och att kolla in vagators strand, havet är som ett varmt bad. Säkert 25 grader i vattnet :) Har prutat till mig ett par flippflopp och pilotbrillor så man är redo för strandhäng på riktigt. Hotellet vi bor på är ett skönt

På upptäcksfärd i Goa
lördag 11 januari 2014 - Vasco da Gama, Goa, Indien

För den som vill veta så gick jag på toa idag, lite grann åtminstone. Hurra! Ni kanske undrar hur jag kan skriva om en sådan sak här på resdagboken, men jag kan tala om att "skitsnack" har det blivit en hel del av i vårt gäng, och gärna då vid våra gemensamma måltider. Alla har vi på

Sol, bad och avkoppling
fredag 10 januari 2014 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Efter en sovmorgon ända till klockan 9.15 var det dags för frukost vid tiotiden. Frukostbuffén som serverades innehöll allt man kan tänkas vilja ha: indiska varma maträtter, ägg i alla former tillagade á la minute av en äggkock, bröd och pålägg, sötsaker och frukt. Synd då att jag

Resdag Gulbarga-Goa
torsdag 9 januari 2014 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Hela fredagen gick åt till att resa. Vi klev, som vanligt, upp i gryningen, tog tåget från Gulbarga till Hyderabad och därifrån flyget till Goa via Mumbai där vi bytte plan. Vi landade i Goa sent på kvällen och kom efter en timmes bussresa till O Hotel i Candalim i norra Goa. Vilket hotell!

Trieste till Tokyo över havet

TajMahal och sol & bad

Första gången i Indien

Första gången i Indien

29 januari 2015 - 11 februari 2015

Måns och jag drar på en charterresa till Candolim, Goa, Indien. Hade ju gärna rest två månader, men veckor är bätre än inget :) Få se hur mycket skrivande det blir, men önskar det blir lika ofta som jag önskar träna yoga där, en gång om dan....

TheAsianJourney

TheAsianJourney

21 oktober 2014 - 23 december 2014

Kusinerna ska nu ge sig av för att vidga sina vyer från de småländska skogarna. Vi börjar vår resa i det omtalade Indien, närmare bestämt i kuststaden Goa. Därefter går resan in i de okändas värld:)...

Ildico in India

Ildico in India

29 december 2013 - 13 januari 2014

Indien för 8:de gången.

Indien för 8:de gången.

14 februari 2013 - 18 april 2013

Då börjar det bli dags igen.Denna gång stannar vi i Indien i 9 härliga veckor. Vi startar våran resa i New Delhi,blir där i 2dgr.reser sedan vidare Nv upp till delstaten Punjab och Amritsar (Sikhernas huvudstad)Det blir 2 dgr.där också Sen tillbaka till Delhi för vidare färd till Mumbai,ett par dgr.där också för att träffa goda Indiska vänner vi återkommer med mera rese info fortlöpande,det kommer att bli mycket av den varan. Väl mött allihopa.Det blir fler platser än de planerade,men allt finns inte att hitta.

Indien 2013

2 januari 2013 - 13 mars 2013

Goa

Goa

26 december 2012 - 9 januari 2013

Nu är det nära;)) nu sitter vi i baren på Hilton i Köpenhamn och bara väntar med ett glas vitt, spelar quiskampen och blir inte alls ovänner.... Ungefär som när vi spelade Dr Mario för hundra år sen, och lyckades ge lille Foffe men för livet. Nej då, vi är di goeste vänner än så länge... Johan har beställt väckning kl 04.00 planet går vid sju.... Vi måste ju ha vår skönhets sömn.... Vi hörs när vi är i Indien.... Häls Johan o Anette

Indien / Australien / Indien

Indien / Australien / Indien