Gurgaon

Himmelriket finns i vårt kylskåp
söndag 19 augusti 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

I onsdags firade Indien självständigheten från Brittiska imperiet. Dagen hedrades med flaggor längs vägarna och husen prydda i Indiens färger. Det är en av de få dagar i Indien då många affärer, marknader och sevärdheter är stängda. Det är också "dry day", ingen alkoholförsäljning

Indiska Bullerbyn
fredag 3 augusti 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Det är drygt en månads sedan vi kom tillbaka till Indien. Vi har kommit in i ett slags vardagslunk med skola, läxläsning, jobb, träning. Bara för ett par månader sedan så trodde jag det nästan var omöjligt att uppnå känsla av vardag i ett land som Indien. Allt jag beskrivit i tidigare

Odén i Indien - Fas 2
fredag 20 juli 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Så, då är vi tillbaka till Indien, hela familjen. Lena och jag fick fyra veckor i Sverige, barnen var modiga och flög själva och kunde därför få ytterligare ett par veckor. Vi hade en helt fantastiskt tid hemma med familj, vänner, massor med middagar, studentfirande, utflykter och med

I stormens öga
onsdag 16 maj 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

De senaste par veckorna har jag tittat avundsjukt på alla inlägg på FB om det fantastiska vädret i Sverige, om bad i sjöar och hav, picknickar på ängar, besök på utomhuscaféer och om marinerat nötkött som lagts på grillen. Om Sverige visar upp sin bästa tid så visar Indien upp sin

420 trafikdöda - om dagen
fredag 27 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Häromdagen läste jag att 253 personer avled i trafiken i Sverige under 2017 och att det är bland de lägsta siffrorna någonsin. I Indien dör det 420 om dagen, motsvarande dryga 150,000/år (och då tror jag ändå att detta är snälla siffror, efter några månader i Indien så ställer jag

Födelsdag, Imodium och sandstorm
söndag 22 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Vi firade Tyras femtonårsdag i torsdags och jag och Lena firade lika många år som föräldrar, denna soliga påskafton som Tyra kom och satte så gott som allt i livet i helt nya perspektiv. Traditionsenligt firade vi henne med sång och presenter på sängen. Den skånska flaggan har vi burit

En bit från stadens larm
söndag 15 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Strax utanför Gurgaon, men inte längre bort än att det fortfarande går att se dess skyline, ligger små byar och gårdar längs slingrande och emellanåt knappt framkomliga vägar. Vinods (vår chaufför) vän, Pawan tog mig på några timmars rundvisning på de marker han växt upp

101 dagar i Indien
fredag 6 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

101 dagar i Indien, låter som en boktitel för en roman, någon som flyr till det okända eller kanske en reseskildring från norr till söder. Jag kan nästan se bokomslaget framför mig och vi har nog samlat på oss tillräckligt med upplevelser att det skulle räcka till att underhålla

Omvälvande upplevelser
måndag 2 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Den senaste en och en halva veckan har varit omvälvande på många sätt. Lena och barnen har varit lediga och tagit sig till Goa för en veckas badsemester. Jag kunde inte följa med eftersom det projekt där jag är projektledare, är inne i en mycket intensiv fas. Tråkigt att vara utan

Det finns en vardag även i Indien
tisdag 13 mars 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Taj Mahal, Old Delhi, Amber, Neemrana Fort, Lotustemplet, Goas strandliv, Gurgaon, kulturkrockar, indisk mat på riktigt osv, upplevelserna har varit många på kort tid och fler är planerade och andra kommer helt oplanerat. Jag har behov av att uppleva och se nya saker. Det kanske beror på min

Indien

Indien

27 december 2017 - 1 juni 2019

Familjen Odén till Indien

Jobbresa till Indien

Jobbresa till Indien

5 februari 2013 - 13 februari 2013

Jag och kollegan åkte till Grugaon utanför Delhi för att träffa vår Agent här. Han har kört oss till några av de företag som producerar till oss. Vi har även hunnit med en sväng till Taj Mahal, ett imponerande bygge! På onsdag morgon bär det av hemmåt igen, det ska bli riktigt skönt! Väl hemma så är det bara lite mer än en månad kvar till vi åker till USA. //Fredrik

Äventyret New Delhi

Äventyret New Delhi

15 augusti 2012 - 30 november 2012

Början på något nytt. Vi ger oss ut på ett spännande äventyr i landet som man inte förstår men förhoppningsvis gillar. Det ska bli kul att bli lurad, känna dofterna av något främmande, äta god mat, pruta på marknader och se en massa vackra och exotiska saker. Denna resedagbok är mest för att visa er vad som händer på andra sidan jordklotet, med bilder och händelser. Hej! Daniel & Johan

Asia again

Asia again

25 oktober 2011 - 10 juni 2012

Den här gången blir det Nepal, Indien, Malaysia och Nya Zeeland. Det är planen, sen får man se vad som händer!

Inga resenärer