Karnataka

Hampi - Där allt bara är sten
söndag 18 december 2016 - Hampi, Karnataka, Indien

Nu är vi på resande fot igen och denna gång bar det av till Hampi. Vi hade bokat en nattbus med sängar...  Trodde vi! Efter att ha frågat tre olika personer om bussen till Hampi och var den går från gick vi för att äta middag i närheten av busstorget. När vi kom tillbaka, ca en timme

Carolina G
carolinachristian i Indien
Senast aktiv - från Vietnam
Pa vag mot Kerala
fredag 29 januari 2016 - Mangalore, Karnataka, Indien

Hej! Nu ar vi pa vag soderut igen. Vi fastnade en dryg vecka i Gokarna i delstaten Karnataka dar vi njot av sol och bad och fantastiska strander. En del magsjuka hanns ocksa med men nu ar vi pa benen allihop igen. Befinner oss nu i staden Mangaluru som ligger langst ner i soder i Karnataka

Johan Grusell
grusse i Indien 2016
Senast aktiv - från Kodaikanal, Tamil Nadu, Indien
Farväl mitt älskade indien Och hej Nya Zeeland
torsdag 1 oktober 2015 - Bangalore, Karnataka, Indien

Oki jag har inte skrivit på länge det blir en kort uppdatering. Jag har inte haft internet på ett tag. Vad som hänt är att efter kodikanal åkte jag tillbaka till Bangalore. Stannade ett par dagar innan jag reste till Nya Zeeland så jag kommer börja skriva I den dagboken nu. Massa kramar

Cecilia Hjortstam
BlaiseOan i Cecilia till Indien
Senast aktiv - från Puhoi, Nya Zeeland
Collaste människorna I bgl! Och jag
söndag 6 september 2015 - Bangalore, Karnataka, Indien

Så jupp jag känner sjukt colla människor. Jag vet inte varför de hänger med mig men nu när de släppt in mig I sina liv tänker jag inte försvinna. Träffade Amogh nu Och han är hysteriskt rolig. Efter att ha shoppat med hans syster I Garuda Mall gick vi till ett ställe som heter Plan B.

Cecilia Hjortstam
BlaiseOan i Cecilia till Indien
Senast aktiv - från Puhoi, Nya Zeeland
Idag!
lördag 28 mars 2015 - Narasimhapur, Karnataka, Indien

Morgonen startar likadant med frukost o gudstjänst fasst idag hade vi glömt ställa väckarklockan så Rukmani knackade hårt på dörren. På sjukhuset fick vi idag besöka en BB avdelning där vi pratade med en familj vars barn ljusbehandlade i samma säng som en annan kvinnas barn. Det var

Första dagarna
lördag 28 mars 2015 - Narasimhapur, Karnataka, Indien

På morgonen serveras frukost 8:15, första dan blev det amerikanska pannkakor. Sen var det morgongydstjänst i kyrkan m bön o sång. Mr Salomon presenterade oss och hälsade oss välkomna! Efter det var det dags att byta om till arbetskläder för att bli körda till universitetet. Där fick vi

Hitresan
lördag 28 mars 2015 - Narasimhapur, Karnataka, Indien

Efter en minst sagt låång resa anlände vi Hyderabad i torsdags. En chaufför plockade upp oss på flygplatsen o tog oss den 4 h långa bilresan till Aurad. Flera vägtullar trots undermåliga vägar. Tuta högst o köra om hur som helst var inget konstigt, trafikregler verkar inte exictera.

Aurad

Fjärde dagen på äventyret

Inlägg 6 - högt och lågt i Bangalore.
måndag 23 mars 2015 - Mysore, Karnataka, Indien

Godmorgon Sverige! Resan går nu in på andra planhalvan, vi har blivit varma i kläderna (bokstavligen) och jag njuter verkligen av att vara på resande fot. Allt är dock inte guld och gröna skogar. Efter några hektiska (eller egentligen inte, men det känns så) dagar i mångmiljonstaden

Julia Bardh
JuliaBardh i Indien & Sri Lanka
Senast aktiv - från Vetlanda, Jönköpings län, Sverige
Sista dagarna i Indien!
måndag 19 januari 2015 - Mysore, Karnataka, Indien

Efter några dagar i munnar tog vi bussen(ej taxi) ned för berget och vidare till kochin. Där spenderade vi två dagar innan Nicole tog flyget tillbaka till Sverige i lördags och jag rörde mig vidare upp till Mysore för att hälsa på några vänner innan även jag flyger hem från Indien

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

My trip to goa

Cecilia till Indien

Cecilia till Indien

15 augusti 2015 - 15 september 2015

25 mars 2015 - 30 april 2015

Resan påbörjades den 25/3 från landvetter via Paris och Mumbai till Hyderabad. Där vi ankom på em 26/3. Biltransport vidare till St Lukes Health Center i Aurad.

Indien & Sri Lanka

Indien & Sri Lanka

22 februari 2015 - 19 april 2015

Min och Emmas resa/examensarbete där vi ska försöka ta reda på betydelsen av Fair Trade för en hållbar utveckling. Vi ska dessutom upptäcka två länder, med allt vad det innebär..

Indien 2014

Indien 2014