Bangalore

Farväl mitt älskade indien Och hej Nya Zeeland
torsdag 1 oktober 2015 - Bangalore, Karnataka, Indien

Oki jag har inte skrivit på länge det blir en kort uppdatering. Jag har inte haft internet på ett tag. Vad som hänt är att efter kodikanal åkte jag tillbaka till Bangalore. Stannade ett par dagar innan jag reste till Nya Zeeland så jag kommer börja skriva I den dagboken nu. Massa kramar

Cecilia Hjortstam
BlaiseOan i Cecilia till Indien
Senast aktiv - från Puhoi, Nya Zeeland
Collaste människorna I bgl! Och jag
söndag 6 september 2015 - Bangalore, Karnataka, Indien

Så jupp jag känner sjukt colla människor. Jag vet inte varför de hänger med mig men nu när de släppt in mig I sina liv tänker jag inte försvinna. Träffade Amogh nu Och han är hysteriskt rolig. Efter att ha shoppat med hans syster I Garuda Mall gick vi till ett ställe som heter Plan B.

Cecilia Hjortstam
BlaiseOan i Cecilia till Indien
Senast aktiv - från Puhoi, Nya Zeeland
Ett par dagar i Bangalore går mot sitt slut
måndag 22 december 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Ikväll påbörjas resan mot Andamanerna. Idag således sista dagen i stora staden (sådär 10 miljoner folk) Bangalore. I förrgår besökte vi Mysore, en stad sydväst om Bangalore. Eftersom vi bör hos Ann o Mikael kan vi låna deras bil o chaufför, Shiva. Lyxresande! När vi i vanliga fall

Framme! Bangalore, Great India
fredag 19 december 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Det tog sin tid att ta sig till Indien den här gången. 30 timmar närmare bestämt. Byta plan i Frankfurt och oändliga kontroller i Chennai. Nu slappar vi i Anns och Mikaels jättelägenhet med tre altaner och oändliga ytor. Lokal ljudbank från kvarteret och lite trafikljud på håll. Planen

Den botaniska trädgården blev vår oas i Bangalore
lördag 18 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Vårt hotell i Mysore hade en utomhuspool. Vid varje vindpust föll några löv ned över poolområdet. Poolskötaren var beredd med sin håv för att ta bort löven från bassängen och poolstäderskan sopade rent. Allt för gästernas trevnad. På vår hotellgata i centrala Bangalore kommer

Sista dan i stan.
onsdag 15 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Sista dagen i Bangalore har kommit. Nalini och Jim kom för att äta frukost tillsammans med oss vilket var mycket trevligt. Vi tog med dem upp till vårt rum och även upp på terrassen på hotelltaket där vi kunde titta ut över staden. Efter någon timma var de tvungna att åka vidare, mycket

Blommor och tyg
tisdag 14 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

En skön säng kan verkligen göra underverk. Efter en skön natts sömn var det dags för vår första frukost på St Marks. Får väl börja med att säga att även så här efter lite mer än två veckor är jag fortfarande ovan vid att någon öppnar dörren åt mig. Tillbaka till frukosten så

mikeds
MikEds i Indien!
Senast aktiv - från Bryssel, Ixelles, Belgien
Hotellbyte, Hard Rock och socialiserande
måndag 13 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Sista morgonen med kyrkklockor och livliga trapphus, idag efter frukost checkade vi ut och satte oss i en taxi (som Nalini förbeställt kvällen innan) och åkte till vårt nya hotell. Taxiresan höll på att bli strulig eftersom chauffören var osäker på om vi verkligen var hans bokning, men

Bröllopsdagen!
söndag 12 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Klockan ringer, egentligen är detta onödigt då vi ändå inte sovit på mer än en timma pga ljud från korridoren utanför, och vi rör oss mot badrummet. Dags att göra oss i ordning och sedan gå till Coffee Day för en snabb frukost innan Ellinor ska iväg och ordnas inför sin roll som

mikeds
MikEds i Indien!
Senast aktiv - från Bryssel, Ixelles, Belgien
Repetition inför bröllop och Roce
lördag 11 januari 2014 - Bangalore, Karnataka, Indien

Efter en mindre god natts sömn (låt säga att det blir tämligen ljudligt att bo granne med trapphuset och matsalen utan att kunna stänga fönstret) gick vi ut för att leta efter någonstans att äta frukost. Vårt boende ligger i bostadskvarter så det tog en liten stund att hitta sådan

My trip to goa

Bangalore, Andamanerna - och en sväng till Mamallapuram

Bröllop i Indien 2013

Bröllop i Indien 2013

18 november 2013 - 1 december 2013

Jag åker till Indien tillsammans med min syster och systerdotter. Vi är bjudna på ett indiskt bröllop i delstaten Andhra Pradesh. Det ska bli en fantastisk upplevelse. Vi kommer att starta i Bangalore där bröllopscermonin går av stapeln den 22/11, den 23/11 reser vi vidare med tåg till Vijayawada där festen ska vara under söndagen. På måndag följer vi med brudparet till Tirupati som är ett stort tempel där brudparet ska välsignas. Detta och mycket mer kommer att uplevas under de två sista veckorna i november. (Jag vet inte hur mycket tid det blir över för att att skriva något i denna dagbok men jag öppnar upp en iallafall).

Två pensionärer med en röd väska.

Två pensionärer med en röd väska.

31 oktober 2013 - 31 januari 2014

Indien!

Indien!

28 december 2013 - 19 januari 2014

Micke och jag far till Indien för att vara med och fira Nalini & Jim som gifter sig. Utöver de redan inplanerade ceremonierna hoppas vi kunna resa runt och turista litegrann :) På väg hem kör vi en stopover på 3 dagar i Doha.

Working in India

Working in India

20 september 2013 - 16 december 2013

My working trip to India 2013

Patologi i Indien

Patologi i Indien

3 september 2013 - 29 november 2013

Tillbringar 3 månader i Indien, Bangalore tillsammans med Jenny, Linda, Filip och Viktor. Vi ska studera patologi här i värmen istället för i kalla Umeå. Kommer nog att bli fantastiskt!

Pathology in Bangalore

Pathology in Bangalore

2 september 2013 - 29 november 2013

Indien

Indien

7 januari 2013 - 16 april 2013

Tre väldigt oplanerade, långhåriga och vimsiga personer (varav minst en saknar förmåga att skilja på höger/vänster) ska försöka orientera sig och ta sig runt i Indien. Att vi kommer chockeras har vi fått klart för oss. Att vi kommer älska det står ännu klarare, i alla fall om man lyssnar på alla forna Indienresenärer. Förhoppningsvis dyker en fjärde person (som faktiskt kan planera!) upp en bit in på resan. Vi får se, vi får se. Utan snus, kartkunskaper och höger/vänster förståelse ska Axel, Emil och Olivia ta sig från södra till norra Indien och in i Nepal för att skåda Mount Everest innan vi packar ihop oss och åker hem. Jag säger som Allan Karlssons mamma: Det är som det är och det blir som det blir.

Linda Karlsson
fasterfrukostflinga