Mysore

Priviligerade turister
onsdag 18 mars 2020 - Mysore, Karnataka, Indien

Senaste nytt från Indien. Nu har viruset kommit hit och hysterin är lika stor som hemma. i Ooty fick hotellen meddelande om att de skulle evakueras inom 12 timmar och alla turister var tvugna att flytta. När vi undrade vart skakade dom bara på huvudet. ingen vet vad som är på gång att

Inlägg 6 - högt och lågt i Bangalore.
måndag 23 mars 2015 - Mysore, Karnataka, Indien

Godmorgon Sverige! Resan går nu in på andra planhalvan, vi har blivit varma i kläderna (bokstavligen) och jag njuter verkligen av att vara på resande fot. Allt är dock inte guld och gröna skogar. Efter några hektiska (eller egentligen inte, men det känns så) dagar i mångmiljonstaden

juliabardh
JuliaBardh i Indien & Sri Lanka
Senast aktiv - från Vetlanda, Jönköpings län, Sverige
Sista dagarna i Indien!
måndag 19 januari 2015 - Mysore, Karnataka, Indien

Efter några dagar i munnar tog vi bussen(ej taxi) ned för berget och vidare till kochin. Där spenderade vi två dagar innan Nicole tog flyget tillbaka till Sverige i lördags och jag rörde mig vidare upp till Mysore för att hälsa på några vänner innan även jag flyger hem från Indien

Sista dagarna I mysore
onsdag 17 december 2014 - Mysore, Karnataka, Indien

Jag mår toppen! Är löjligt lycklig över att jag mår bra igen. Man tar verkligen att vara frisk för givet och det är först efter att ha mått dåligt som man inser hur fantastiskt det är att vara helt frisk och att må bra! I måndags var jag på återbesök hos läkaren och allt är bra

Indisk sjukhusvistelse
fredag 12 december 2014 - Mysore, Karnataka, Indien

Väl hemma från utflykten blir jag sängliggande med verkligen alla symptom för magsjuka, men det mest smärtsamma var smärtan i magen och illamåendet, outhärdlig! Jag har ju redan varit magsjuk en gång tidigare i Indien, i Mumbai, men då uthärdade jag utan antibiotika. Denna gång mådde

Tibetanskt kloster och kaffeplantag
torsdag 11 december 2014 - Mysore, Karnataka, Indien

Lördagar är våra lediga dagar men även dagar då det är fullmåne eller nymåne. Jag har dock turen(eller oturen beroende på hur man känner sig i kroppen just den veckan) att ALLA fullmåne-dagar under mina fyra veckor infaller på lördagar! Alltså inga extra slödagar för mig inte! I

Khushis!
måndag 1 december 2014 - Mysore, Karnataka, Indien

Över två veckor har jag nu varit i Mysore och jag har bara liter mer än två kvar!! Tiden går så fort, vet inte vart den tar vägen! Samtidigt var det första advent igår för er där hemma, här finns dock inte en tillstymmelse till julkännslor då det är 25 grader och jag går till

Yoga, kokosnötter och organskick mat!
söndag 23 november 2014 - Mysore, Karnataka, Indien

Jag älskar verkligen Mysore, eller rättare sagt den lilla lilla delen av Mysore som alla yogastudenter håller till i! Området är rikt så gatorna är rena och husen är nybyggda och fräscha. Gatorna är små och de flesta kvarter trafikeras inte ens av bilar, endast av mopeder som alla

Första dagarna i Mysore!
tisdag 18 november 2014 - Mysore, Karnataka, Indien

I fredags så anlände jag till Mysore och registrerade mig hos k. Pattabhi Jois Ashtanga yoga institut! Eftersom jag inte hade något boende bokat sov jag en natt på hotell för att ge mig själv tid att prata med yoga institutet om hjälp med boende, men även att prata med dem i samma yoga

Det verkliga Indien
söndag 12 januari 2014 - Mysore, Karnataka, Indien

Efter 5 veckor i "light India" var vi tvungna att bestämma ett nytt resmål. Vi fick tips om att Mysore var en charmig ren stad, med parker och och sagopalats. Vi möttes av kor, hästar, hundar, råttor, urinerande män, människomyller, kaotisk trafik med det ideliga tutandet, obefintliga

Journey of a lifetime

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Indien & Sri Lanka

Indien & Sri Lanka

22 februari 2015 - 19 april 2015

Min och Emmas resa/examensarbete där vi ska försöka ta reda på betydelsen av Fair Trade för en hållbar utveckling. Vi ska dessutom upptäcka två länder, med allt vad det innebär..

Nepal och Indien!

Nepal och Indien!

15 september 2014 - 15 januari 2015

Två pensionärer med en röd väska.

Två pensionärer med en röd väska.

31 oktober 2013 - 31 januari 2014

Indien-Sri Lanka

Indien-Sri Lanka

5 januari 2013 - 22 mars 2013

Thailand, Kambodja och Indien

Thailand, Kambodja och Indien

12 november 2012 - 13 mars 2013

Jag och min kompis Linn åker ner till Bangkok imorgon. Vi börjar med Thailand några veckor för att sedan ta oss vidare till Kambodja. Därefter blir det ca 2,5 månader i Indien med mycket runt resande och även lite volontär arbete.

Pilgrimsresa genom Indien

Pilgrimsresa genom Indien

19 augusti 2012 - 20 november 2012

Jag reser i hälsa, välbefinnade och stabil samvaro med mig själv och andra som jag möter på vägen. En resa med yogiska förtecken där den klassiska Satyanandayogan ligger som grund. Under tre månader kommer jag att resa från södra Indien (Kerala) via Delhi, Varanasi(i regionen Uttar Pradesh) gränsande till Nepal, Munger (i regionen Bihar) och slutligen Rikhia...

Ett indiskt äventyr

Ett indiskt äventyr

18 januari 2012 - 16 februari 2012

29 december 2011 - 20 mars 2012

Tolv vecor i Indien, med sikte pa att leva livet och ta in nya tankar och perspektiv. Sjalvklart att traffa andra manniskor ocksa.

26 november 2011 - 31 december 2013

Vi skriver om vår tid i Indien, Bangalore under två år. Våra erfarenheter från allt vad det innebär att flytta utomlands till de resor som vi tänker genomföra i Asien.

Anna Lickander
lickander