Kannur

Fortsättning Kannur
onsdag 10 oktober 2018 - Kannur, Kerala, Indien

Imorse klockan 09.00 åkte vi ut för att påbörja dagens sightseeing. Meningen var att vi skulle på jeepsafari i en djurpark men den har vi skjutit upp till imorgon. Vi började med ett besök på St. Angelo Fort. Därefter var vi på ett väveri där vi först fick se hur färgningen gick

Nytt hotell
tisdag 9 oktober 2018 - Kannur, Kerala, Indien

I morse efter en mycket regnig natt med mycket åska lämnade vi hotellet för att senare idag checka in på nytt nytt hotell inne i Kannur. Kände igår redan vid ankomsten till det hotellet att det inte kändes ok. Kunde inte komma ända fram utan fick gå en rätt lång väg på snåriga

Fortsättning Kerala
måndag 8 oktober 2018 - Kannur, Kerala, Indien

Idag på morgonen efter frukost lämnade vi paradiset för fortsatta äventyr. Vi besökte en ormpark  med diverse ormar, krokodiler och en del andra djur. Vi åkte vidare mot en annan resort precis vid stranden. Svårt att hitta hit. Stämde inte alls överens med resebyråns beskrivning och

tre dagar i paradiset
onsdag 15 januari 2014 - Kannur, Kerala, Indien

I söndags blev vi hämtade av tuk-tuk tidigt på morgonen fran cochin. Sundet vi körde över till fastlandet vilar åt ena sidan i ett svagt rosa dis utan horisont, åt andra sidan ligger fartyg, båtar och skepp i ett svagt gryningsljus. Det är väldigt lite trafik, en man kör förbi med

Strander och dehli-belly
söndag 3 mars 2013 - Kannur, Kerala, Indien

Ett tag sen en uppdatering. Platserna jag besokt efter Mumbai/Bombay: Goa: Tog flyget till Goa och traffade nagra switzare pa flygplatsen. En av dem tipsade om Arambol i norra Goa och eftersom jag inte hade nagra planer, sa korde jag pa det. Vi delade taxi och traffade ocksa ett par, fran England

Sånt händer bara i Indien....?!
fredag 23 mars 2012 - Kannur, Kerala, Indien

Vaknar av värmen som bara släppt taget en kort stund före gryningen. Mitten på mars och det är varmare än normalt. Indierna suckar och undrar hur sommaren ska bli när det redan är så varmt. Vi har åkt till Kannur vid kusten i norra Kerala. Hoppades på lite svalka från havet efter hela

evakallander
EvaKallander i Indien 2011-2012
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Indiska tåg – en upplevelseresa!
måndag 19 mars 2012 - Kannur, Kerala, Indien

Pendlaren – ett utsatt släkte. Det känner alla som reser i Uppsala-trakten till. Kanske är det likadant på andra håll i Sverige, men sträckan Gävle - Uppsala – Stockholm är ökänt för trassel och förseningar. Själv pendlade jag mellan Uppsala och Stockholm för ca 30 år sedan.

evakallander
EvaKallander i Indien 2011-2012
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Öde stränder i Kannur
måndag 9 januari 2012 - Kannur, Kerala, Indien

Kannur 3-6/11 Försökte få boende på ett vandrarhem nära stranden i Kannur, eftersom det stället fanns med i min Lonely Planet guidebok, men när jag ringde dit så blev de väldigt förvånade och sa de att det bara var för statsanställda indier! Det fanns inte många andra ställen så

Sofia Kero
MSofiaK i Långresa 2011-2012
Senast aktiv - från Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos
Sol, bad och islatte
söndag 23 januari 2011 - Kannur, Kerala, Indien

Befinner oss nu pa en liten strand i Kerala som heter Malabar Beach. Det ar en liten, lugn strand som vi nastan har for oss sjalva. Vi bor pa ett litet hotell med fyra rum och alldeles utsokt hemlagad mat. Aven islatte... ;-) Pa hotellet bor 5 andra gaster. Tva tjejer och en kille fran Tyskland och

Nina Nilsson
Ninis75 i Bröllopsresa till Indien!
Senast aktiv - från Savaneta, Aruba
Indien

Indien

29 september 2018 - 21 oktober 2018

Nu börjar det närma sig. I morgon bitti bär det av. Vallda-Landvetter-Frankfurt-Bangalore-Kolkata.

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

9 december 2013 - 16 april 2014

Sagt upp mig från jobbet och hyrt ut lägenheten på ett år, reser i Asien fyra månader, sen vet jag inte. Det är inte svårt att vara modig när man inte är rädd... Hoppas ni som följer mig på Resedagboken ger ett litet livstecken om väder, hälsa och kärlek, för att förgylla min säkert tråkiga tillvaro då och då...;)

Hitta mig själv, samt en miljard indier

Hitta mig själv, samt en miljard indier

30 januari 2013 - 10 april 2013

Dags att pröva mina vingar igen. Jag ska pröva något nytt genom att förlita mig på gamla kunskaper. Indien blir min inre resa och Sri Lanka blir den yttre. I am ready!

Indien 2011-2012

Indien 2011-2012

9 december 2011 - 13 april 2012

Först en fantastiskt billig och oplanerad sista minuten resa till Goa. Hem till Sverige igen för att sen återvända till Indien under en längre tid. Håkan reste redan i början av december och har varit kvar i Indien hela tiden.

Långresa 2011-2012

Långresa 2011-2012

6 september 2011 - 30 maj 2012

Förverkligar en dröm sen länge och ger mig ut för att resa på obestämd tid. Börjar i Nepal och Indien och därefter följer troligtvis Sydostasien och eventuellt Australien. Att inte veta vad som väntar bakom kröken på vägen känns väldigt spännande och roligt!:) Välkommen att följa med via resdagboken, kommentarer är varmt välkomna! Sofia

Bröllopsresa till Indien!

Bröllopsresa till Indien!