Maharashtra

Sista dagen
lördag 12 oktober 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Denna resan blev så mycket mer än vad jag hade förväntat mig.Jag har fått spendera långa dagar tillsammans med nunnorna och lärt känna deras fantastiska arbete för de utsatta barnen. Vi har gjort utflykter djupt in i djungeln, besökt skolor, de har visat mig min födelseby och mycket

Holy Cross
tisdag 8 oktober 2019 - Amravati, Maharashtra, Indien

Jag har sett mycket elände. På nära håll, både i Sydafrika & Nepal. Nu också Indien. Men jag ser inte bara mörker. Människor som viger sina liv för de som inte hade lika tur som du & jag. Pojken i grön tröja tex, han hittades på gatan för några dagar sedan men fick komma in i

Dag 2
söndag 6 oktober 2019 - Amravati, Maharashtra, Indien

Amravati och nunnorna har tagit emot mig med öppna armar precis som alla andra besök. Nunnorna var dock besvikna att jag bokat hotell och inte bodde hos dem. Next time:)Efter att jag lunchat med nunnorna på Holy cross åkte jag och Vandana vidare för att söka rätt på Panchipullahs dotter

Äntligen framme (Nästan)
fredag 4 oktober 2019 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Namaste,Nu har jag precis anlänt till Nagpur. Känner mig ganska trött efter att ha rest i i nästan ett dygn. Ska strax leta upp en riktigt kall King Fisher men tänkte först ge er en liten uppdatering.Många undrar såklart vad som driver mig i att göra denna resan.Det är viktigt för mig

Sista dagen i Indien
tisdag 11 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Äntligen fick vi oss ett nytt hotell och när klockan var 10. Var vi utchekade från de dåliga hotellet och inchekad på ett riktigt bra hotell. Dagen har bestått av vila och mental förberedelse på resan hem. Imorgon flyger vi kl 07.00 från Mumbai och på torsdag morgon beräknar vi att

Tillbaka i Mumbai
måndag 10 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Så har vi då kommit fram till Mumbai efter en 4 timmars lång bilresa. De enda vi inte provat på är att åka buss i Indien men de tror jag att vi klarar oss utan faktiskt. Tyvärr hamnade vi på ett ännu sämre hotell än första gången så imorgon byter vi hotell för att inte bli sjuk eller

Så lämnar vi Pune
måndag 10 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Nu har vi gjort våra dagar plus en extra dag i Pune. Vi har haft bra väder,  hunnit se lite saker och prova lite mat, besökt barnhemmet två gånger.  Nu drar vi vidare till Mumbai två nätter innan hemresa till Sverige.

Så kom regnet
söndag 9 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi varit på promenad i närområdet av hotellet och försökt hitta en lekpark men de var riktigt omöjligt. Tillslut hittade vi en men ingen ingång till den och ingen runt i kring oss kunde engelska så ingen kunde berätta för oss heller hur man tog sig dit. Efter en vilostund tog vi

På språng i Pune
lördag 8 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Morgonen började vi med frukost på hotellet sen åkte vi och köpte en saree med tillbehör för att de är ett vanligt klädesplagg i Indien så jag ville ha det och sen hämta skräddarsydda klänningar med tillhörande byxor till Hedvig och en kameez med tillhörande salwar till mig. Sen

Shreevatsa - barnhem
fredag 7 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi slösat bort en hel förmiddag på hotellet, Hedvig är förkyld, Helge lite förkyld, jag och Jonas är väldigt förkylda. Liam och Leo har än så länge klarat sig. Men de blir nog inget bad denna resa om de flesta är sjuka tyvärr. Idag tog vi oss ändå orken vid 15.30 tiden att

Indien 2019

Indien 2019

3 oktober 2019 - 13 oktober 2019

6455 kilometer hemifrån!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Min första Indienresa

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

9 september 2017 - 20 januari 2018

'Existentiell charter', är ett citat från Michael Nyqvists bok 'När barnet lagt sig'. Den handlar om att söka sitt ursprung som adopterad. Jag gör nu min femte återresa till Indien, och min fjärde till min födelsestad Calcutta. För varje resa så kommer jag ett steg närmre mitt första land, ett steg närmre den jag hade kunnat vara om jag fått stanna kvar i Indien, och ännu ett steg närmre mig själv.

Indien 2017

Indien 2017

4 mars 2017 - 24 mars 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

Indien

Indien

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

Cecilia till Indien

Cecilia till Indien

15 augusti 2015 - 15 september 2015

Dags för nygamla äventyr i Asien.

Dags för nygamla äventyr i Asien.

4 november 2014 - 18 februari 2015

Måndag kväll. Allt är klappat och klart. Ni som har väntat på brev från främmande länder behöver inte vara besvikna. För att glädja er sätter vi oss i morgon på planet med destination Bombay. Hoppas att ni följer med oss även denna gång och får uppleva några nya platser på resan. Hjärtligt välkomna önskar Inger o Väinö

Alexandra/christian Johansson/jansson
Alexandra/Christian