Ajanta

Ajantagrottorna mm
söndag 22 januari 2012 - Ajanta, Maharashtra, Indien

26/11 Klockan åtta på morgonen var jag och Kim på tågstationen här i Aurangabad för att boka våra biljetter för nästa dag. Det kryllade av människor på stationen och vi blev förföljda av några barn som absolut ville ha pengar av oss, de petade på oss och drog i våra kläder och gav

Sofia Kero
MSofiaK i Långresa 2011-2012
Senast aktiv - från Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos
Ajanta caves
onsdag 3 november 2010 - Ajanta, Maharashtra, Indien

Sa, nastan en manad i efterhand kommer ajanta caves. ajanta ar ett halvcirkelformat grottomrade med 30 st ca 2000 ar gamla buddistgrottor. Omradet upptacktes for 200 ar sedan av en britt pa tigerjakt, och har pga sitt avskiljda lage forblitt relativt ororda sedan de overgavs. grottorna ar karvade

Elvira Nyberg
High5india i Indien 2010
Senast aktiv - från Ella, Goa, Indien
Gujarat - det oupptackta Indien
lördag 21 februari 2009 - Ajanta, Maharashtra, Indien

Sitter just nu pa ett cybercafe i Jamnagar efter en het och innehallsrik dag. Pa en tv visas en dubbad version av Femte elementet, lagom bisarrt. Skrev lang dagbok forut nar jag tog skydd fran eftermiddagshettan men det forsvann so well, jag forsoker val igen da. Gujarat har funnits i bakhuvudet

el arte y Mickey mouse
torsdag 19 februari 2009 - Ajanta, Maharashtra, Indien

...despues de salir de hampi me quedo un buen tute, primero bus a Hyderagabad, ciudad de los microchips, la llaman la silicon Valley de India a la zona, nada que ver, espere un tren por unas horas que me llevo a Aurangabad, llegue de noche agotado al dia siguiente me fui a visitar las cuevas de

Marcos Janus
HerrMarcos i India, Nepal, Tíbet
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Und noch mehr Felsentempel
torsdag 22 januari 2009 - Ajanta, Maharashtra, Indien

So, heute stehen also noch mehr Felsentempel -oder wie sie die Inder nennen "Höhlen"- auf dem Programm. Ajanta, mein heutiger Zielort, liegt etwas mehr als 100km außerhalb Aurangabads. Und da man hier nicht in Deutschland ist, benötigt man für solch eine Strecke so zwischen 2 und 3 Stunden. Das

Steffen Schwenk
BuellPower i Indien - Delhi und Südindien
Senast aktiv - från Cottbus, Tyskland
Månljus och kattögon
onsdag 27 februari 2008 - Ajanta, Maharashtra, Indien

En resa till den indiska landsbygden kom att bli så mycket mer än vad vi kunnat ana när vi bokade biljetten. Det är Indien, man vet aldrig vad som väntar bakom nästa vägkrok. Fem timmar i skumpig buss från Pune, Indiens nya IT-boom-stad, ytterligare två i jeep från Aurangabad och

Ajanta Caves
fredag 26 oktober 2007 - Ajanta, Maharashtra, Indien

Ja da har vi tagit oss fran Varanasi med en nastan 24 timmar lang tagresa till Jalgaon och dar fatt ett riktigt trevligt hotell och sedan tagit bussen till de buddististka Ajanta Caves. Tyckte inte grottorna var sa mycket att se egentligen men det ar kul att ha varit dar. Kul att se att de kunde

Johan Jägers
jagers i Rundresa i Indien
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Sol, hetta och svett svett svett
fredag 4 maj 2007 - Ajanta, Maharashtra, Indien

"I had heard the old cliche about how when you arrive in India it's like stepping into an oven, but this hadn't prepared me for the fact that when you arrive in India, it is like stepping into an oven" (fran "Are you experienced") Mumbay/Bombay var bara jattevarmt, men att komma utanfor stan var

Lisa Josefsson
Resande Lisa i Jorden runt
Senast aktiv - från Maputo, Moçambique
Better and better
tisdag 14 november 2006 - Ajanta, Maharashtra, Indien

Jag provar IGEN.... jag har skrivit detta inlägg om den där natten vi hade inbrott ca 10 gånger och den jävla datorn har om och om igen kastat bort det ut i intet och lämnat mig med: sidan kan inte visas,rätt i ansiktet....kanske är datorerna buggade av skurkarna som stal från oss?? Nej,

Carolina Samuelson
LillaIca i Tillbaka till Paradiset
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Chor Chor, fy fan vilken dag!
lördag 11 november 2006 - Ajanta, Maharashtra, Indien

På grund av fruktansvärt kass dator som lyckas kajka ur varje gång jag skrivit ned allt i detalj skriver jag nu bara en kortis och fyller i mer en annan dag då någonting behagar gå min väg. Vi hade inbrott i vårt hotellrum i natt när vi var och besökte en annan strand.... Tjuvjävlarna

Carolina Samuelson
LillaIca i Tillbaka till Paradiset
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Långresa 2011-2012

Långresa 2011-2012

6 september 2011 - 30 maj 2012

Förverkligar en dröm sen länge och ger mig ut för att resa på obestämd tid. Börjar i Nepal och Indien och därefter följer troligtvis Sydostasien och eventuellt Australien. Att inte veta vad som väntar bakom kröken på vägen känns väldigt spännande och roligt!:) Välkommen att följa med via resdagboken, kommentarer är varmt välkomna! Sofia

Indien 2010

travel,travel ,travel

Indien - Delhi und Südindien

Indien - Delhi und Südindien

30 december 2008 - 24 januari 2009

fast 4 Wochen durch Südindien.

Bland curry, kor och kackerlackor - Restoring a lost childhood

Bland curry, kor och kackerlackor - Restoring a lost childhood

3 januari 2008 - 18 april 2008

Med uppdraget att få barn i Mumbais slumområden känna sig som barn för en stund åker jag som volontär till Indien i 4 månader. Förutom att lära barnen engelska och matte, och sjunga och leka med dem, hoppas jag få lära mig massor om den indiska kulturen, träffa nya vänner, dricka chai, äta stark mat tills jag både svettas och gråter, och kanske se en och annan elefant!

Rundresa i Indien

Rundresa i Indien

16 oktober 2007 - 10 december 2007

Rundresa med Sara alias Norja

Tillbaka till Paradiset

Tillbaka till Paradiset

1 oktober 2006 - 1 februari 2007

Återigen drar jag och min älskade vän Helena tillbaka till Indien. Många platser kvar att besöka, många drömmar att besanna. Vår kärlek till detta land är obotligt stor!

Jorden runt

Jorden runt

25 maj 2006 - 25 maj 2007

Jordenruntresa där jag hälsar på en massa vänner över hela världen. På andra sidan jorden stannar jag i Australien för att plugga och jobba och åker sedan hem via Asien.

till Indien för att finna mig själv!

till Indien för att finna mig själv!

27 mars 2006 - 8 maj 2006

NU bär d o till indien vettni, där jag, tror d eller ej, ska finna mig själv på sex veckor. Utan karta och med nästan ingetmellan benen ska jag ta mig fram i ur och skur, i vildmark och i öken för att någonstans hitta mitt sanna jag. Jävlar anåma![b][/b]