Bombay

Sista dagen
lördag 12 oktober 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Denna resan blev så mycket mer än vad jag hade förväntat mig.Jag har fått spendera långa dagar tillsammans med nunnorna och lärt känna deras fantastiska arbete för de utsatta barnen. Vi har gjort utflykter djupt in i djungeln, besökt skolor, de har visat mig min födelseby och mycket

Andreas Jonsson
aandy i Indien 2019
Senast aktiv - från Amravati, Maharashtra, Indien
Sista dagen i Indien
tisdag 11 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Äntligen fick vi oss ett nytt hotell och när klockan var 10. Var vi utchekade från de dåliga hotellet och inchekad på ett riktigt bra hotell. Dagen har bestått av vila och mental förberedelse på resan hem. Imorgon flyger vi kl 07.00 från Mumbai och på torsdag morgon beräknar vi att

Tillbaka i Mumbai
måndag 10 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Så har vi då kommit fram till Mumbai efter en 4 timmars lång bilresa. De enda vi inte provat på är att åka buss i Indien men de tror jag att vi klarar oss utan faktiskt. Tyvärr hamnade vi på ett ännu sämre hotell än första gången så imorgon byter vi hotell för att inte bli sjuk eller

En dag i Mumbai
söndag 2 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Efter många timmars välbehövd sömn packade vi in oss i en taxi och åkte till Phoenix market och spendera hela dagen där. Vi handlade lite smått och gått men mesta tiden gick åt till att barnen vill gå in i någon lekzon.

Delhi - Mumbai
lördag 1 juni 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

I Delhi fick vi tag på ett hotellrum i några timmar där vi fick vila upp oss och duscha av oss. De är vi glada för vill jag lova för när vi anländer till hotellet i mumbai så når verkligheten oss lite hur standarden faktiskt är i detta land. Barnen var väldigt trött när vi kom fram

Karma is a never ending loop
söndag 17 mars 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Jag satt på flygplatsen i 15 evigheter kändes det som. Såg sen en sån incheckningsmonitor som de hade i Sverige. Tänkte att jag kan ju fördriva tiden lite och försöka få ut en biljett. Det stod en annan man och försökte få ut sin biljett med. Jag log och fortsatte med mitt. Det gick ju

Hemåt
torsdag 4 januari 2018 - BIT Chawl Road, Bombay, Maharashtra, Indien

Då var vi snart klara för denna gången. En sista dag i Mumbai med långpromenad i centrala delarna. Stadsdelen Colaba med India Gate och bazarer. Som vanligt hektiskt, stressigt, ljudligt och i övrigt obeskrivligt. Blev några återbesök på klassiker som Leopols cafe mm. Där var det ett

Mikael Thorsson
mtn i Indien 3
Tell me, do you bleed?
torsdag 30 november 2017 - Bombay, Maharashtra, Indien

Efter en behaglig sovmorgon började jag dagen med en bubble tra och köpte mig en biljett till en eftermiddagsföreställning av Justice League. Efter som kroppen inte är helt återställd och jag inte blir nästa stora Bollywoodstjärna så bestämde jag mig för att ta det lugnt. In på bion

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Are you ready, Du kleine Hosenscheißer?
torsdag 30 november 2017 - Bombay, Maharashtra, Indien

Min 17 timmars tågresa var horribel som matförgiftad. Det var självklart de pani puris jag åt oförsiktigt på stan i Jodhpur som gett mig nästan 72 timmar rejäl sjukdom med feber, kallsvettningar och såklart Delhi belly. Skumpandet under tågresan fick magen att kännas som en tombola

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Got a Molotov cocktail with a match to go
tisdag 28 november 2017 - Bombay, Maharashtra, Indien

Efter en hel del piller kände jag mig på eftermiddagen bättre och gog mig ut till något som heter Mandora gardens en mil norr om Jodhpur. Denna by var det äldre sätet för den lokala maharajan innan det flyttades till Jodhpur i slutet av 1400talet. Förvånansvärt nog var det gratis att de

Indien 2019

Indien 2019

3 oktober 2019 - 13 oktober 2019

6455 kilometer hemifrån!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Min första Indienresa

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Indien 2017

Indien 2017

4 mars 2017 - 24 mars 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

Cecilia till Indien

Cecilia till Indien

15 augusti 2015 - 15 september 2015

Dags för nygamla äventyr i Asien.

Dags för nygamla äventyr i Asien.

4 november 2014 - 18 februari 2015

Måndag kväll. Allt är klappat och klart. Ni som har väntat på brev från främmande länder behöver inte vara besvikna. För att glädja er sätter vi oss i morgon på planet med destination Bombay. Hoppas att ni följer med oss även denna gång och får uppleva några nya platser på resan. Hjärtligt välkomna önskar Inger o Väinö

Indien, själv.

Indien, själv.

19 februari 2014 - 27 maj 2014

Start i Mumbai, sedan söderut ner via västkusten, upp via öst och sedan avsluta i norra delarna, kashmir

.NETare i Goa

.NETare i Goa

24 februari 2014 - 6 maj 2014

Jag heter Max och studerar Applikationsutveckling .NET på Teknikhögskolan i Stockholm. Under 12 veckor ska jag göra min LIA (Lärande i arbete) med denna sajt, resdagboken.se. Ni kommer kunna följa mitt arbete ifrån kontoret i Goa och min fritid där jag ska utforska allt det "Goa" Indien har att erbjuda!

Andreas Jonsson
aandy