Bombay

Barnhem och letan efter mat
söndag 5 mars 2017 - Mazgaon, Bombay, Maharashtra, Indien

Mot barnhemmetEfter första natten på hotellet skulle vi nu leta efter barnhemmet. Det ”enda” vi hade med oss var ett papper med en adress samt en massa information i form av juridisk formalia. Efter lite om och men fick vi tag på en taxichaufför som sa att han visste var barnhemmet vi

Lyxigt hotell och kaos
söndag 5 mars 2017 - Apollo Bandar, Bombay, Maharashtra, Indien

I Bombay valde vi att bo på Taj Mahal Palace, ett av de mer kända och finare hotellet i staden. Hotellet har hög säkerhet eftersom det var utsatt för en terrorattack 2008. Att det är ett lyxhotell går inte att undgå då de bär ens väskor, städar rummet två gånger per dag, bäddar upp

TLC mellan resor
söndag 6 september 2015 - Bombay, Maharashtra, Indien

Så efter Goa flyger jag o grabbarna tillbaka till Bombay. Mest för att jag vill ha en dag till med dem innan Bangalore men oxå för att he mig själv lite kärlek . jag lägger upp lite bilder as per usual. Kommer bli lite mixad tids stämpling på dem sâ bli inte förvånad när håret byter

Fiskmarknad
torsdag 27 augusti 2015 - Bombay, Maharashtra, Indien

Allt kommer påen gång nu för jag har tid över. Jag Urvashi Och kusin Aditya gick till fiskmarknaden. Jag Och Uru hade hur kul som helst men Aditya kom plötsligt ihåg att han är rädd för fåglar. . jag höll på att dö av skratt när han står vid ingången oroligt vankande Medan jag

Lite party
torsdag 27 augusti 2015 - Bombay, Maharashtra, Indien

Självklart blev det lite festande innan vi lämnade Bombay. Hoppipola va första klubben,,enligt ryktet är det en isländsk klubb Och en kedje med frashises lite här o där I indien. Oavsett on det är sant såhade vi en fantastiskkväll. De har bord som man kan skriva på med krita Och jenga.

4 Dagar in
onsdag 19 augusti 2015 - Bombay, Maharashtra, Indien

Dag 1 jag landar. Urvashi och Khem möter mig på flygplatsen. Den mest speciella mottagning jag haft. Som alltid är det besvärligt att passera passkontroll. Sen är det ytterligare 3 avspärrningar att ta sig igenom. Och två olika lappar att fylla i. MEn jag tror man tyckte lite synd om mig

På jakt i Bombay
torsdag 6 november 2014 - Bombay, Maharashtra, Indien

Andra dagen i Bombay blev en lång jakt efter en sladd. Vi upptäckte att vi glömt vår uppladdningssladd till padďan. För att kunna skriva detta brev var vi tvungna att ge oss ut i storstadsdjungeln för att kunna inskaffa denna viktiga attiralj. Det var inte så lätt som man kan tro.

Nära ögat
måndag 5 maj 2014 - Bombay, Maharashtra, Indien

Så jag lyckades blanda ihop datumen lite, klockan 1.30 på precis innan jag skulle lägga mig dubbelkollade jag min bokning. På något sätt fick jag för mig att jag skulle åka måndag natt dvs natten mot tisdag men biljetterna var bokade måndag morgon. Lite panik packande senare lyckades vi

Max Sokolov
MaxDotNet i .NETare i Goa
Senast aktiv - från Altinho, Panaji, Goa, Indien
Superstorstadsliv i 20-miljonersstad
måndag 17 mars 2014 - Bombay, Maharashtra, Indien

Vi landade i Bombay kl 19:05 och 28 grader! i måndags. Här är allt väldigt annorlunda än där vi varit tidigare. Känns mer som en europeisk stad, ser ute lite som i London med dubbeldäckare och massa taxi, inga rickshor i södra centrala delarna. Vi bor på västra sidan på Marine Drive,

Tomas Larsson
tmp i A: bröllop igen B: vet inte
Stockholm - Istanbul - Mumbai
onsdag 19 februari 2014 - Bombay, Maharashtra, Indien

Nu har jag landat i Mumbai och sovit en natt på Anjali Inn, flyget från stockholm blev försenat pga dimma så missade flyget till Mumbai. Vi fick stå ca 6 timmar i kö och blev sedan erbjudna att åka till London efter 4-5 timmar, vänta där 3 timmar,och sedan ta ett 14timmarsflyg till mumbai,

Martin Thyr Alklid
martinontherun i Indien, själv.
Senast aktiv - från Darjeeling, Västbengalen, Indien