Bopnemtabad

Mumbai den perfekta vägen till Sverige
fredag 20 december 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Det här blir sista resdagboken, arbetet avslutat och hemresan påbörjad. Det sista uppdraget blev att donera vårdbälte och glidbräda med utbildning till en specialklinik för ryggmärgsskadade i Mumbai.Tidigare student hörde av sig. Nu på soffa på Residency Hotel i väntan på taxi till

Förkyld och nerbäddad
tisdag 10 december 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Resan från konferensen i Gudjerat blev kall och lång. Så nu ligger jag nerbäddad i sängen med jätteförkylning. Konferensen var spännande med många bra talare. Jag har börjat räkna ner dagarna och längtar efter alla mina 5 killar och två tjejer, spagetti med köttfärssås, sallad och

Loni
tisdag 3 december 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Många härliga möten i Loni och går man ut på gatan med ett öppet sinne, kan det inte bli annat än ett äventyr.Det här är en underbar plats på jorden. Karin här kommer lite indiskt liv till Kopan i Nepal och Margareta på Hammersta och så förstås till alla er andra som följt med

Vardag och födelsedag
söndag 1 december 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Prov på Body lotion, trodde jag men det var något annat. Tur att jag var trött den där morgonen annars hade jag kommit som blekansikte till arbetet. Så blev det födelsedag och indisk tradition med handklapp och tårtmatning. Det är kul att ta hit hjälpmedel. De gör skillnad!!!! Carina de

Senast aktiv - från Bopnemtabad, Maharashtra, Indien
Middag i veckan och utflykt på söndan
tisdag 26 november 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Så här kan det se ut när man blir bjuden på middag. Man får ta plats i sängen och värdparet passar upp och tittar på. Tidig morgon på väg till Aurangabad för att se lilla Taj Mahal, då möttes vi av den här färgprakten. Det är inte svårt att vara glad i det här landet. Det är

Senast aktiv - från Bopnemtabad, Maharashtra, Indien
Arbete och utflykt på lördagar
söndag 17 november 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Det blev ett lyckat grepp med rockring som fysisk aktivitet i Indien.Några studenter har redan instruerat sina mammor och andra har utvecklat rockandet för egen del. De här fina oxarna mötte vi på utflykt till heliga staden Shirdi, sen fick vi öl och kyckling.

Varje dag ett äventyr
tisdag 12 november 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Ny ansökan om lärar och student-utbyte är klar!Puh!!! Nu är det bara att hålla tummarna att den blev tillräckligt bra. Christina från KI har rest och två studenter från Skövde har kommit. Arbete på sjukhuset, gruppgympa, rockringstävling och baddräktsinköp är lite av det som hänt

"Diwali" den indiska julen
måndag 4 november 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Registreringspapper ska dokumenteras "man tager vad man haver knappnålar är bra både att fästa ihop papper och Sari. Igår var jag på bondgårdsmiddag idag på jultallrik hos en av lärarna och imorgon ska jag till Hotel-ägarna. Kram på er alla

Registreing hos polisen
lördag 2 november 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Inte skaffa 6 månaders visa. Det blev helt fel. I fredags var det andra resan till polisen "en hel dags bestyr". Första gången fick jag lämna alla nödvändiga papper och 7 foton, skriva 7 formulär med samma uppgifter. Det kändes som kvarsittning i skolan, men man kan se det som ett litet

Yeola ett Saricenter
onsdag 30 oktober 2013 - Bopnemtabad, Maharashtra, Indien

Efter workshopen åkte vi till Yeola som är ett Sari center. Dit reser man för inköp av Diwali (Jul) Sari och bröllops Sari. Ett eldorado för alla kvinnor. När vi kom hem möttes vi av de här två byggnadsarbetarna. Indien är ett enda stort äventyr. Det är kul att flera av er följer med

5 oktober 2013 - 21 december 2013

Femte året i rad.Jag är tillbaka i Loni på Pravara Institute of Medical Science. Glädje och utmaning. Det här året har vi fått officiella pengar för att starta lärarutbyte mellan sektionen för sjukgymnastik och College of Physiotherapy. Christina Opava är en av lärarna.

Pravara 2

Pravara 2

28 oktober 2010 - 4 mars 2011

Samma plats och samma arbete men nu som gästprofessor. Det är roligt att vara tillbaka. Vilka äventyr kommer jag möta den här gången. Från Sverige den 28 oktober till Mumbai. Två dagar stadsvandring sen med bil till Loni/Pravara 31 oktober. Arbetet börjar 1 november.

Pravara