Jalgaon

Inte lång tid kvar nu
fredag 12 mars 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

I skrivande stund är det mindre än två veckor kvar för oss här i Chopda. Vi kommer att åka till Mumbai den 22 mars för att stanna där i två dagar innan vi vänder näsan hemåt mot Göteborg igen. Sedan förra inlägget har vi hunnit med ett besök i Ajanta Caves. Det är grottor som

We wanted a dog but we got a bitch
torsdag 25 februari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej på er, Vi tänkte att det var dags att uppdatera er igen om vad som händer här i lilla Chopda. Just idag är det exakt en månad tills vi lämnar Mumbai för Göteborg. Så nu får vi allt sätta fart så att vi hinner med allt vi vill göra innan vi åker hem! De senaste dagarna har varit

Mer bilder!
tisdag 16 februari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej på er! Vill bara meddela att vi nu (efter en hel del uppkopplingstrassel) laddat upp bilderna till förra inlägget! Ha en bra dag /Fredrik & Ulrika

Varm lördagseftermiddag
lördag 13 februari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej allesammans. Både Fredrik och Ulrika mår nu bra igen Efter sjukdomarna som vi beskrev i förra inlägget. Vi har inte ätit eller druckit något utanför missionsstationen och det verkar hjälpa. Veckan som har gått har det varit en period med prov i skolan. Varje dag har eleverna i femte

Bröllop och magsjuka
fredag 5 februari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej på er! Här kommer äntligen ett nytt inlägg från oss. Det har blivit dåligt med uppdateringar som ni har märkt, och detta beror på att vi har drabbats av ngn bakterie som satt sig i magen, inget vidare! Ulrika blev dålig i lördags morgon och sov i stort sett hela dagen. När hon

Republic Day
tisdag 26 januari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej på er! Idag är det Indiens nationaldag och således helgdag. Vi var dock på skolan redan kl 6.15 i morse för att förbereda firandet. Lärarna hade bett eleverna att komma 6.30, men de flesta droppade in vid 7-tiden ungefär. Så för oss punktliga svenskar innebär detta att vi fick

Ett kvällsinlägg!
torsdag 21 januari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej på er! Här kommer glada nyheter från Chopda! Nu har det installerats trådlöst bredband här i bungalowen, så nu kan vi äntligen använda Ulrikas dator. Skönt att kunna skriva å,ä och ö...ja, ibland blir man glad för det lilla. :-) Äntligen har vi fått vårat schema för när vi

Helg i Chopda
söndag 17 januari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej allihopa! Har kommer ett nytt dagboksinlagg fran Chopda. Har i Indien gar dagarna valdigt fort. Nu har vi redan gjort tva arbetsdagar i skolan, i fredags 12-17 och igar (JA, man gar i skolan pa lordagarna ocksa) 8-12. I morgon mandag borjar vi med det schema som vi kommer att jobba enligt

Bilder!
fredag 15 januari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej par er! Nu har vi laddat upp nagra bilder. Mycket noje!

Framme i Chopda
onsdag 13 januari 2010 - Jalgaon, Maharashtra, Indien

Hej på er! Här kommer då äntligen ett inlägg från Indien! Det är riktigt varmt här, omkring 25-30 grader om dagarna...ganska härligt för oss, men kallt för indierna. Resan hit gick bra, trots att det började strula redan på Landvetter. Is i motorn gjorde att vi blev försenade och

Tillbaka till Indien

Tillbaka till Indien

9 januari 2010 - 25 mars 2010

Ulrika och Fredrik åker till Indien för att jobba på en skola

Countrys begining with I

Countrys begining with I

31 januari 2009 - 6 juli 2009

Iran and india!!!

Jordenrunt

Jordenrunt

24 januari 2009 - 16 maj 2009

Vi kommer att bära våra ryggsäckar genom Indien, Vietnam, Kambodja, Australien och Nya Zeeland i ca 3,5 månader

Indien

Indien

16 oktober 2007 - 10 december 2007

Sen jag var liten har jag velat åka till Indien och nu tar jag chansen!

till Indien för att finna mig själv!

till Indien för att finna mig själv!

27 mars 2006 - 8 maj 2006

NU bär d o till indien vettni, där jag, tror d eller ej, ska finna mig själv på sex veckor. Utan karta och med nästan ingetmellan benen ska jag ta mig fram i ur och skur, i vildmark och i öken för att någonstans hitta mitt sanna jag. Jävlar anåma![b][/b]

Tigrar, heliga städer, meditation, bergsbyar och paradisstränder i Indien och Thailand

10 mars 2006 - 19 juli 2006

Rundresa i Indien och strandhäng i Thailand

Indien & Bangladesh 2006

Indien & Bangladesh 2006

6 januari 2006 - 12 april 2006

Fältresan pågår i drygt tre månader. Utresan går från Landvetter via Frankfurt till Chennai. Hemresan går från Delhi via Frankfurt till Kastrup.