Nagpur

Äntligen framme (Nästan)
fredag 4 oktober 2019 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Namaste,Nu har jag precis anlänt till Nagpur. Känner mig ganska trött efter att ha rest i i nästan ett dygn. Ska strax leta upp en riktigt kall King Fisher men tänkte först ge er en liten uppdatering.Många undrar såklart vad som driver mig i att göra denna resan.Det är viktigt för mig

Andreas Jonsson
aandy i Indien 2019
Senast aktiv - från Amravati, Maharashtra, Indien
Dagen blev inte som jag tankt
fredag 7 mars 2014 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Kopte cigaretter igar, skiter i om folk tittar och undrar, det gor dom ju i alla fall...Tog det valdigt lugnt i morse, holl till pa rummet till lunchdags. Det finns en grans for hur mycket man kan trava runt. Skulle sen ta bussen 20 km till en by dar det finns ett dragon temple. Well, det blev sa

Lisbeth Sundman
enlisbeth i Till Sri Lanka, hem från Bangkok
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Puja Nr. 2 (von 5) 2013
söndag 24 november 2013 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Zum 2. Mal nahmen Flo und ich an der Pilgerreise mit unserem Indischen Lehrer, Guruji Rajkumar, teil. Es war nun die 2. von insgesamt 5 Pilgerreisen. Wie letztes Jahr starteten wir im „zu Hause“ von Guruji in Saoneer, einem kleinen Städtchen neben Nagpur im „Nabel von Indien“. Ausser uns

Billekar
fredag 31 december 2010 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Langa bilresor blir det. Nu har vi antligen kommit pa nya satt att fordriva tiden med lekar. En popular gren ar dela in bilen i tva sidor. Varje sida raknar hur manga de ser som kissar eller bajsar, obs man far dubbla poang for det senare. En annan bra lek ar: Gissa vad kon ater? Ja, ja - nu ar

Anders Wennström
Awennstrom i Tiger Tour
I Nagpur
måndag 6 december 2010 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Hej igen! Nu ar vi sa i Nagpur och har varit har sen i lordags - 3 dagar. Intrycken ar som vanligt manga. Hotellet ar fint, inte lika fint som de andra, men bra. Men maten har ar lite... tja, vi litar inte riktigt pa den. Men det ar stadens finaste hotell upplyste var guide oss om. Ligger dock pa

Jenny Håkansson
Matret i Återresa
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Den bästa resan i mitt liv....måste den ta slut...
tisdag 4 maj 2010 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Ja, det som jag aldrig ville skulle hända, inträffar så småningom. Nu börjar min Indien- resa gå mot sitt slut... Som fru och man har vi nu lämnat lilla byn Shahpur mitt i Indiens hjärta. Från att ha levt i en by, där alla bekväma faciliteter inte gjort sig till känna ännu, till att

BRÖLLOP!!!!
torsdag 29 april 2010 - Nagpur, Maharashtra, Indien

YES, nu är vi här!!Och snart är vi ringmärkta...kunde man någonsin tro att jag skull gifta mig...och i Indien?? Jag sitter nu här i 46 graders värme inne i gästhuset med min blivande man vid min sida. Elen kommer och går, så även fläkten då. Att svetten rinner har blivit en vana, jag

The time pass
tisdag 13 april 2010 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Var finns du? Längsen du skrev något... När jag äntligen går in och tittar så var det exakt en månads sedan jag skrev. Hur kan det vara möjlight, att en månad bara rinner iväg? Jag har fortfarande en underbar tid här även att värmen stiger med att mina dagar närmar sig bröllop. Just

Sista veckan
lördag 3 april 2010 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Hej alla glada paskfirande manniskor i universum. Nu befinner sig 6 personer av den aterstaende indienskaran pa den sydliga stranden Palolem i Goa. Vi har fatt en tysk kompis idag och lanar for narvarande hans macbook. Albin -han paminner om dig. Det ar positivt. Li och Ullis lamnade Goa 31/3.

Liten,jonte,palle,emma,jossan,bella Hannah,maja,ulrica,simon,crille
ulinjen2010 i Indien
Senast aktiv - från Åre SV, Jämtlands län, Sverige
LÖSS!!!
lördag 13 mars 2010 - Nagpur, Maharashtra, Indien

Cirkeln sluts mer och mer under min vistelse i mitt ursprungsland. Vid ankomst till Sverige vidca 2 års ålder var jag lika stor som en ettårning, undernärd och håret full med löss. I en vecka har det kliats och jag har trott att jag varit känslig mot den cocos olja som man smörjer in både

Indien 2019

Indien 2019

3 oktober 2019 - 13 oktober 2019

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

9 december 2013 - 16 april 2014

Sagt upp mig från jobbet och hyrt ut lägenheten på ett år, reser i Asien fyra månader, sen vet jag inte. Det är inte svårt att vara modig när man inte är rädd... Hoppas ni som följer mig på Resedagboken ger ett litet livstecken om väder, hälsa och kärlek, för att förgylla min säkert tråkiga tillvaro då och då...;)

Back to Asia - Thailand / India

Back to Asia - Thailand / India

8 september 2013 - 22 mars 2014

Yoga & mediatation - there is so much more to learn & to experience! This time Esther studied yoga therapy for 2 months on Koh Phangan, Thailand while Flo & his friend Daniel went trekking for 30 days in the Himalayas. With this Flo fulfilled a dream & returned happily healthy after an unforgettable trip. Both of us reunited in India to join the the 2nd Puja, with Guruji. After another intense energetic work we went down south to Goa to treat our physical body with the help of the famous bone doctor. Our journey continued in India, back in Rishikesh where we spent 1 month with Prem Baba, another very inspiring treacher. Having enough of the coldness & the craziness of India we decided to finish our trip where it began....we returned to our favorite Yogi Island, Koh Phangang in Thailand where Esther continued practicing the therapeutic knowledge in Amrita & continued our studies together with Agama Yoga, enjoying time with our friends there!

Tiger Tour

Tiger Tour

26 december 2010 - 13 januari 2011

Semesterresa till Indien för att besöka bla Taj Mahal, Tigerreservat och Andamanerna

Återresa

Återresa

30 november 2010 - 18 december 2010

Lite Indien. Orterna på listan: Delhi Agra Nagpur Goa

5 februari 2010 - 8 maj 2010

Efter nästan 28 år kommer jag återigen tillbaka till Indien, mitt ursprungsland. Som volontär på ett barnhem kommer jag spendera mina månader, i centrala Indien, som ligger i delstaten Madaya Pradesh och byns namn heter Shaphur. Byn ligger inte ens på kartan, men för er som är intresserade ligger Shahpur 15 mil söder om Bhopal. Så här sista hela kvällen/natten hemma på Neptunus är spänningen och förväntningarna höga. Jag har ingen packningslista och reseväskan är inte ens framtagen....känns som listan(som finns i huvudet) består mest av hygien attiraljer, och 7 par trosor, resten löser sig på plats... Det enda som jag egentligen vet är var jag ska vara och att jag bli mött på flygplatsen..på barnhemmet är de inte vana vid denna typ av besök, så ingen av oss har någon rutin, kan bli spännande...därför kan man tycka att jag har ju världens öppning för att det ska bli bra..

1 februari 2010 - 10 april 2010

Denna resa är en del av kursen U-linjen på Hållands Folkhögskola. Halva vår klass reser till Tanzania och vi, andra halvan till Indien. Vi kommer att resa runt i Indien i drygt 2 månader och se både norr och syd, öst och väst, storstad och landsbygd, rik och fattig. En del av tiden kommer vi bedriva konkreta studier i form av t ex språkundervisning. Under 2 och en halv vecka kommer gruppen att splittras för att vi då parvis ska praktisera på olika praktikplatser, främst barnhem och skolor som bedrivs av missionsverksamhet. Annat som står på schemat är besök i tempel, nationalparksbesök, sevärdheter samt lite solande och badande i Goa.

Jorden runt på 365 dagar

Jorden runt på 365 dagar

18 januari 2009 - 26 juli 2009

Våran dröm kommer i uppfyllelse när jag och min sambo ska resa runt jorden. Transibiriska till peking, indien, thailand, australien, sydamerika, afrika. å sen hem :)

Boaz
Senaste aktivitet