Så lämnar vi Pune
måndag 10 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Nu har vi gjort våra dagar plus en extra dag i Pune. Vi har haft bra väder,  hunnit se lite saker och prova lite mat, besökt barnhemmet två gånger.  Nu drar vi vidare till Mumbai två nätter innan hemresa till Sverige.

Så kom regnet
söndag 9 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi varit på promenad i närområdet av hotellet och försökt hitta en lekpark men de var riktigt omöjligt. Tillslut hittade vi en men ingen ingång till den och ingen runt i kring oss kunde engelska så ingen kunde berätta för oss heller hur man tog sig dit. Efter en vilostund tog vi

På språng i Pune
lördag 8 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Morgonen började vi med frukost på hotellet sen åkte vi och köpte en saree med tillbehör för att de är ett vanligt klädesplagg i Indien så jag ville ha det och sen hämta skräddarsydda klänningar med tillhörande byxor till Hedvig och en kameez med tillhörande salwar till mig. Sen

Shreevatsa - barnhem
fredag 7 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi slösat bort en hel förmiddag på hotellet, Hedvig är förkyld, Helge lite förkyld, jag och Jonas är väldigt förkylda. Liam och Leo har än så länge klarat sig. Men de blir nog inget bad denna resa om de flesta är sjuka tyvärr. Idag tog vi oss ändå orken vid 15.30 tiden att

Phoenix market
torsdag 6 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

På eftermiddag visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så därför åkte vi till Phoenix market och köpte lite leksaker, käkade och hittade någon liten souvenir. Fick även en super sur taxichaför på hemvägen vilket var något nytt. Och som grädde på moset så försvann min börs. Men

Rajiv Gandhi Zoological Park
torsdag 6 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Att besöka ett zoo måste ju vara ett av de vanligaste saker som en barnfamilj gör på semestern. Så idag efter frukosten har jag och Hedvig provat på ett indiskt zoo. Grabbarna grus stannade på hotellet med sin pappa för lite extra vila och jag tror Helge sov hela tiden vi var borta. Det är

En varm dag
onsdag 5 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag var en varm och nästan lite klibbig dag, vet inte om de var för att de blåste mindre eller de faktiskt var varmare än de varit tidigare. Många var ju orolig att vi skulle få spendera våran tid i Pune under ett paraply på grund av monsunregn men hittills har vi klarat oss bra från

Indien slår Sverige på fingrarna
onsdag 5 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Jag har faktiskt under de senaste dagarna i Pune upptäckt att de faktiskt finns saker som Indien är bättre än Sverige på.1. Donkens dricka, den smakar betydligt bättre i Indien än i Sverige. Inte vattning och blaskig utan den smakar faktiskt dricka!2. Amningskläder, utbudet för

En dag i Pune
tisdag 4 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Idag har vi haft våran första dag i Pune, på förmiddagen han vi med budhwar peth, på kvällen är de ett big no no, så när mörkret faller bör man hålla sig därifrån men på dagtid erbjuder området bra shopping till otroliga priser.Efter lunch tog vi en tur till sgs mall och shoppade

Mumbai - Pune med tåg
måndag 3 juni 2019 - Pune, Maharashtra, Indien

Så var vi äntligen framme efter en hektiskt tågresa. Själv tågresan var väl helt okej men att kliva ombord var kaos. Folk trängde sig in och ut ur vagnarna, Leo tappade sin toffel i kaoset men nu kan vi pusta ut. Nu har vi iallafall provat tåg så nu kan vi med gott samvete ta taxi tillbaka

6455 kilometer hemifrån!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

9 september 2017 - 20 januari 2018

'Existentiell charter', är ett citat från Michael Nyqvists bok 'När barnet lagt sig'. Den handlar om att söka sitt ursprung som adopterad. Jag gör nu min femte återresa till Indien, och min fjärde till min födelsestad Calcutta. För varje resa så kommer jag ett steg närmre mitt första land, ett steg närmre den jag hade kunnat vara om jag fått stanna kvar i Indien, och ännu ett steg närmre mig själv.

Socialt arbete, mat, resande och annat viktigt i Indien

Socialt arbete, mat, resande och annat viktigt i Indien

19 januari 2014 - 2 maj 2014

Tog mig ur mitt vardagslunk för att spendera tre och en halv månad i Indien. Gör VFU inom socionomlinjen genom Swindiaprojektet, vi lär oss om socialt arbete i en indisk kontext genom fältstudier och seminarier. Och så andas vi Indien.

Yogaresa 2014

Yogaresa 2014

30 januari 2014 - 20 februari 2014

Indien 2014

Indien 2014

20 januari 2014 - 16 februari 2014

Vi vilar alternativt föryngrar oss med Ayurvedabehandlingar i Kerala, träffar Joakim med familj och återser vänner i Pune och Mumbai.

Indien

Indien

19 januari 2014 - 23 april 2014

Praktik i socialt arbete i Indien.

Acts 29 India

Acts 29 India

16 januari 2014 - 16 april 2014

Hej! Då var det dags igen, de tre närmsta månaderna kommer jag vara i Indien och jag kan inte lova att jag kommer uppdatera här, men jag ska försöka göra lite korta uppdateringar när jag har tid. Vi kommer börja resan i Pune och sedan dra vidare norrut i landet till DerhaDun och närmare bestämt Rajpur.

Indien2013

Indien2013

29 oktober 2013 - 29 november 2013

Karin, Mary och Ylvas dagbok för resan till Pune 2013

27 september 2013 - 3 november 2013

En månad på Iyengar Institutet i Pune.

Resa igen Indien

Resa igen Indien

15 februari 2013 - 3 mars 2013

Jag, Fredrik o Karl-Johan ska åka till Indien. Där vi har tänkt oss att besöka våra barnhem. Våran resa kommer att innebära en del inrikes flygningar, taxi, buss o tåg. Vi kommer att avsluta resan med lite avslappning i Goa :).

Chandra
Chandra