Rajasthan

Packat...
söndag 13 maj 2018 - Udaipur, Rajasthan, Indien

Även denna dag började tidigt med att packa och sedan frukost innan avfärd. Detta är första natten som vi har sovit ordentligt en hel natt.När bussen var lastad med bagage och passagerare påbörjade vi vår 10-timmars resa. Ett kort stopp för foto på en gigantisk shiva som håller på a5t

Tempel...
lördag 12 maj 2018 - Udaipur, Rajasthan, Indien

180512Vaknade leende efter en natt på detta lyxhotell (recensionerna på nätet till trots). Efter en härlig dusch så gick vi ner och åt i den fräscha matsalen och åt en rätt okej frukost, vår kräsenhet till trots :-)Bussen rullade sedan in till centrum och släppte av oss. Vi travade

Varmt...
fredag 11 maj 2018 - Jodhpur, Rajasthan, Indien

Tidigt upp för avfärd...denna morgonen skippade vi frukosten eftersom det verkligen inte var någon höjdare. Nu dags för ny stad och nytt hotell. På vägen stannade vi och tittade på en helig motorcykel som folk vallfärdar till. En ung man körde ihjäl sig efter en fest...och då han var

Kor....
onsdag 9 maj 2018 - Bikaner, Rajasthan, Indien

När mobilen ringde så var det inte många timmar vi sovit...AC på rummet var lite konstig...så vi somnade inte förrän framåt småtimmarna.Efter frukosten så rullade bussen mot Bikaner, med ett stop på vägen där vi fick åka en runda i en vagn som drogs av en kamel, mäktiga

Blixtar och dunder...
tisdag 8 maj 2018 - Mandawa, Rajasthan, Indien

Efter en sanslös natt med storm, blixtar, dunder, sandstorm, elavbrott typ hela natten (=sjukt varmt på rummet) och en mjuk säng ala hängmatta så intogs en som vanligt spartansk frukost och när man är så kräsna som vi, så blir den VÄLDIGT enkel...Travade ner till bussen för en lååång

Frihet
söndag 16 september 2018 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Till Jaipur med vanlig buss tillsammans lokalbefolkningen var superkul !!! ❤️ Resan tog 5 timmar och kostade 14 kr 👌🏼🤩

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Fort Kochi, Kochi, Kerala, Indien
Varmt och svettigt...
måndag 14 maj 2018 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Tidig morgon, frukost och bussresa som vanligt. Fotostopp vid Vindarnaspalats där vi även fick se ormtjusare. Körde vidare till Amer Fort där vissa valde att rida elefant upp medan vi (som inte vill medverka till djurplågeri) och några andra åkte jeep. Väl uppe möttes vi av ett fint fort

Tuktuk och annat kul
torsdag 10 maj 2018 - Jodhpur, Rajasthan, Indien

180510Efter en natt på vårt hotell i Jodhpur så startade vi tidigt efter en lätt frukost (jag drack ett glas juice medan Carina varken åt eller drack).Första stoppet för dagen var ett ”säljstopp”. Sjalar, filtar, överkast etc visades upp och vissa hade tillverkats för Prada, Kenzo,

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Och så blev det plötsligt en helgdag
onsdag 14 februari 2018 - Neemrana, Rajasthan, Indien

Och så blev det plötsligt en helgdag… ja lite så blev det. Så sent som i fredags morse var det osäkert om firandet av Mahashivratri, en dag då man helgar guden Shiva, skulle bli på tisdag eller onsdag. Det hade något med månarnas position vilket jag inte förstår eftersom det går att

Amer - lugnet i stormen
söndag 28 januari 2018 - Amer, Jaipur, Rajasthan, Indien

Andra dagen i delstaten Rajasthan höll vi oss i staden Amer (eller Amber). Det var en gång huvudstad i Rajasthan innan Jaipur tog över på sjuttonhundratalet. Vi är inte långt från Thari-öknen och landskapet är kargt med bergssluttningar likt Rocky Mountain, om än inte lika höga. På en

Frida Breideby - Indien 2018

Familjen Odén till Indien

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Indien by bus 😃

Indien by bus 😃

5 maj 2018 - 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

Indien 2017

Indien 2017

4 mars 2017 - 24 mars 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

Indienresa

Indienresa

15 november 2016 - 7 januari 2017

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

InAuBaBu

InAuBaBu

22 november 2015 - 20 februari 2016

Indien-Australien-Bali-Burma Flygbiljetterna är bokade, allt annat blir spontant.

Tomas Rydehed
Kakihara