Rajasthan

Frihet
söndag 16 september 2018 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Till Jaipur med vanlig buss tillsammans lokalbefolkningen var superkul !!! ❤️ Resan tog 5 timmar och kostade 14 kr 👌🏼🤩

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Fort Kochi, Kochi, Kerala, Indien
Varmt och svettigt...
måndag 14 maj 2018 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Tidig morgon, frukost och bussresa som vanligt. Fotostopp vid Vindarnaspalats där vi även fick se ormtjusare. Körde vidare till Amer Fort där vissa valde att rida elefant upp medan vi (som inte vill medverka till djurplågeri) och några andra åkte jeep. Väl uppe möttes vi av ett fint fort

Lotta Carina
LottaochCarina i Indien by bus 😃
Tuktuk och annat kul
torsdag 10 maj 2018 - Jodhpur, Rajasthan, Indien

180510Efter en natt på vårt hotell i Jodhpur så startade vi tidigt efter en lätt frukost (jag drack ett glas juice medan Carina varken åt eller drack).Första stoppet för dagen var ett ”säljstopp”. Sjalar, filtar, överkast etc visades upp och vissa hade tillverkats för Prada, Kenzo,

Lotta Carina
LottaochCarina i Indien by bus 😃
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Och så blev det plötsligt en helgdag
onsdag 14 februari 2018 - Neemrana, Rajasthan, Indien

Och så blev det plötsligt en helgdag… ja lite så blev det. Så sent som i fredags morse var det osäkert om firandet av Mahashivratri, en dag då man helgar guden Shiva, skulle bli på tisdag eller onsdag. Det hade något med månarnas position vilket jag inte förstår eftersom det går att

Amer - lugnet i stormen
söndag 28 januari 2018 - Amer, Jaipur, Rajasthan, Indien

Andra dagen i delstaten Rajasthan höll vi oss i staden Amer (eller Amber). Det var en gång huvudstad i Rajasthan innan Jaipur tog över på sjuttonhundratalet. Vi är inte långt från Thari-öknen och landskapet är kargt med bergssluttningar likt Rocky Mountain, om än inte lika höga. På en

60 grader av Gyllene triangeln
fredag 26 januari 2018 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Vi befinner oss i delstaten Rajasthan, en resa på fyra timmar i bil från Gurgaon. Under eftermiddagen besökte vi Jaipur som bland annat är berömt för sina basarer med hantverk, tyger, kryddor mm. Detta är ett av de tre hörnen som bildar Indiens gyllene triangel tillsammans med Dehli och

Jodhpur till Udaipur
torsdag 21 december 2017 - 370, Nag Marg, Udaipur, Rajasthan, Indien

Då är det sista i Jodphur avklarat. Jodhpur som kallas Blå staden pga av de många blåmålade husen i gamla stan. De stora sevärdheterna är tittade på.Umaid Bhawan palace är ett relativt nybyggt palats som byggdes i mitten av 1900-talet. Det är nu en blandning av hotell, museum och

Älskade bagage
torsdag 14 december 2017 - Jaisalmer, Rajasthan, Indien

Älskade bagage.Då har vi äntligen återfått vårt bagage. Istället för att skicka med flyg så har man sänt iväg en stackare med tåg från Delhi till Jodphur, därefter fick han ta buss till Jaisalmer. Inte undra på att allt tar tid.Det är ganska kallt på nätterna så många går och

Noch ein bier in Bayern
tisdag 12 december 2017 - Jaisalmer, Rajasthan, Indien

Sådär, efter att vi kommit iväg till Delhi och flugit två timmar så var vi tvungna att vända, ett batteri i planet hade gått sönder och då man inte hade reservdelar i Indien valde Lufthansa att vi skule gå tillbaks till Munchen. Väl där så var det kaos då 300 resenärer skulle

Eiffel 65
måndag 27 november 2017 - Jodhpur, Rajasthan, Indien

Är sedan i lördags på plats i Jodhpur som liksom Jaipur ligger i Rajahstan i västra Indien på gränsen mot Pakistan. Större delen av provinsen består av Tharöknen och Jodhpur ligger i den bevuxna delen av öknen. Om jag hade gett mig ännu längrw västerut till Jaisalmer så hade jag

Tomas Rydehed

Familjen Odén till Indien

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

Indien by bus 😃

Indien by bus 😃

5 maj 2018 - 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

Indien 2017

Indien 2017

4 mars 2017 - 24 mars 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

Indienresa

Indienresa

15 november 2016 - 7 januari 2017

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

InAuBaBu

InAuBaBu

22 november 2015 - 20 februari 2016

Indien-Australien-Bali-Burma Flygbiljetterna är bokade, allt annat blir spontant.

Tomas Rydehed
Kakihara