Tamil Nadu

Oslagbar utsikt
söndag 14 oktober 2018 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vi är nu på ca 2 200 m ö h. Betydligt kallare här uppe på dessa höjder. När vi kom igår var vi både trötta och frusna och dessutom vara rummet utkylt. Allt tillsammans med den höga luftfuktigheten gör ju att allt blir kallt och fuktigt. Fick sova med filtar och så kom de in med

Bergen_Indien i Indien
Fortsatta upplevelser
lördag 13 oktober 2018 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Igår den 12 oktober kl 09 åkte vi till en jättefin botanisk park och ett museum.  Allt tar väldigt lång tid. Tillbaka till resorten. Jättetrevlig personal här. De hade observerat att jag hade svårt att ta älgkliv i de höga trappstegen. De hade under tiden vi var borta överraskat och

Bergen_Indien i Indien
Kanske en dröm ☁️
söndag 7 oktober 2018 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Har ätit på fina restauranger för att sluta få massa dåliga bakterier och samtidigt komma bort från streetfooden litegrann som krispigt friterat chapati papadum. Den dyraste enskilda rätten som jag hittat kostade 121 kr (5-rätters menyer kan gå på 200-300 kr högst) Så, när jag satt och

Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
🍀All in öst till väst 😜
söndag 7 oktober 2018 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Lämnade mitt mysiga krypin (och Pondicherry) efter en god indisk frukost med chai såklart där jag bodde. Tog en tuk tuk ner till Bus stand och fick en liten rolig resvän på kustvägen tillbaka till Chennai 😜💖 Vi tittade på massa färgglada hus och åt sockeringefärsbitar ! I natt

Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Von Ashram zu Ashram
lördag 3 mars 2018 - Coimbatore, Tamil Nadu, Indien

Schande! Es ist zu viel Zeit vergangen seit meinem letzten Eintrag und erst jetzt kommt der Rückblick in der Kurzfassung: Uns vom Strand und dem entspannten Leben in Goa zu lösen fiel uns allen dreien schwer! Flo & ich hatten uns bereits in der Schweiz für 2 Kurse bei Isha Foundation

En dröm om en bättre värld.
måndag 9 januari 2017 - Auroville, Tamil Nadu, Indien

Auroville grundades 1968 av människor från hela välden. Eldsjälen bakom projektet var en fransk kvinna och hennes indiske guru.Visionen var och är att  människor oavsett ras, religion och bakgrund skall leva tillsammans i ett kollektivt samhälle..Auroville planerades för 50.000 invånare

KODIIII YAYYY!
onsdag 5 oktober 2016 - Kodaikanal, Tamil Nadu, Indien

Magic magic magic. Yay!

Shristi Kc
iamshristi i Kodaikanal, Tamilnadu
Senast aktiv - från Goa, Indien
Vatakanal
onsdag 3 februari 2016 - Kodaikanal, Tamil Nadu, Indien

Vara planer forandrades lite sen sist jag skrev. Istallet for att ta oss ner till Kerala sa akte vi inat landet till bergsbyn Vatakanal, strax utanfor staden Kodaikanal. Vi bor nu pa 2500 meters hojd med varldens utsikt fran stallet vi bor pa. Vi har varit har ett par dagar nu och har varit runt

Johan Grusell
grusse i Indien 2016
Senast aktiv - från Kodaikanal, Tamil Nadu, Indien
Vecka 2
torsdag 17 september 2015 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Som utlovat stack jag och Linda till Pondicherry i lördags. Ca 190km söder om Chennai. Vi hade Dipthi från Hexaware med oss som guide. Vi åkte från hotellet ca 08:20 och var framme ca 18:00 i Pondicherry. Ja jag vet, inte den mest effektiva kördagen som man varit med om direkt ;) Skälet

Oskar Hluchy
OskarH i 2015 Indien - Chennai
Senast aktiv - från Sparsör, Västra Götalands län, Sverige
Kodikanal utsikter runt huset
fredag 11 september 2015 - Kodaikanal, Tamil Nadu, Indien

Så vi bor högt upp på en kulle, eller en bergssluttning. Vi har varit runt o gått tillsammans med husets hundar. Lite läskigt att gå nära ett stup men vyerna här är värt det. Vi åkte ut till ett område igår där vilpatti- betyder platsen där pilen föll. Historien om platsen kommer

Cecilia Hjortstam
BlaiseOan i Cecilia till Indien
Senast aktiv - från Puhoi, Nya Zeeland
Indien

Indien

29 september 2018 - 21 oktober 2018

Nu börjar det närma sig. I morgon bitti bär det av. Vallda-Landvetter-Frankfurt-Bangalore-Kolkata.

Frida Breideby - Indien 2018

Frida Breideby - Indien 2018

14 september 2018 - 15 oktober 2018

Indien, solotravels, backpacking. All in India !!! 🇮🇳

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

Vinteride bland palmer och tropisk fuktighet.

8 november 2016 - 16 februari 2017

Flykt från snö, kyla och stela leder på gamla kroppar.

Indien 2016

Indien 2016

1 januari 2016 - 24 februari 2016

2015 Indien - Chennai

2015 Indien - Chennai

4 september 2015 - 4 oktober 2015

Första landet man får gratis på 25 år ;) Åker till Chennai med jobbet, blir tyvärr inte så mycket tid över än att vara i "området" så att säga.

Cecilia till Indien

Cecilia till Indien

15 augusti 2015 - 15 september 2015

Unsere erste Asienreise als Familie

Unsere erste Asienreise als Familie

20 januari 2015 - 21 april 2015

Zurück in Indien - diesmal zu Dritt! Den 1. Monat verbrachten wir in Goa, bogen und stärkten unseren Körper bei der Bone & Body Clinic, nebst Beach life & guten Essen. Den 2. Monat widmeten wir mehr der spirituellen Reise, hielten auf dem Weg nach Rameshwaram in Coimbatore an, wo wir das unglaublich beeindruckende Ashram vom Sadhguru besuchten bevor wir an der 4. Pilgerreise mit Guruji im südlichen Spitz zu Sri Lanka teilnahmen. den 3. und letzten Monat verbrachten wir wie so oft schon auf Koh Phangan, Thailand - genossen die entspanntere Atmosphäre, das Wiedersehen mit guten Freunden & happy family beach life ;)

Indien & Sri Lanka

Indien & Sri Lanka

22 februari 2015 - 19 april 2015

Min och Emmas resa/examensarbete där vi ska försöka ta reda på betydelsen av Fair Trade för en hållbar utveckling. Vi ska dessutom upptäcka två länder, med allt vad det innebär..

Nepal och Indien!

Nepal och Indien!