Chennai

Kanske en dröm ☁️
söndag 7 oktober 2018 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Har ätit på fina restauranger för att sluta få massa dåliga bakterier och samtidigt komma bort från streetfooden litegrann som krispigt friterat chapati papadum. Den dyraste enskilda rätten som jag hittat kostade 121 kr (5-rätters menyer kan gå på 200-300 kr högst) Så, när jag satt och

Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
🍀All in öst till väst 😜
söndag 7 oktober 2018 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Lämnade mitt mysiga krypin (och Pondicherry) efter en god indisk frukost med chai såklart där jag bodde. Tog en tuk tuk ner till Bus stand och fick en liten rolig resvän på kustvägen tillbaka till Chennai 😜💖 Vi tittade på massa färgglada hus och åt sockeringefärsbitar ! I natt

Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Vecka 2
torsdag 17 september 2015 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Som utlovat stack jag och Linda till Pondicherry i lördags. Ca 190km söder om Chennai. Vi hade Dipthi från Hexaware med oss som guide. Vi åkte från hotellet ca 08:20 och var framme ca 18:00 i Pondicherry. Ja jag vet, inte den mest effektiva kördagen som man varit med om direkt ;) Skälet

Oskar Hluchy
OskarH i 2015 Indien - Chennai
Senast aktiv - från Sparsör, Västra Götalands län, Sverige
Vecka 1
torsdag 10 september 2015 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Så då är första veckan snart avklarad. Flygresan gick smidig och inga överaskningar bjöds det på heller. Flög Göteborg > Stockholm > Dubai > Chennai. Sov faktiskt relativt gott mestadels av hela flygtiden. Blev förvånad över den snabba passkontrollen, det som tog mest tid var

Oskar Hluchy
OskarH i 2015 Indien - Chennai
Senast aktiv - från Sparsör, Västra Götalands län, Sverige
Inlägg 5 - Adjö och på återseende, Sri Lanka
tisdag 17 mars 2015 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Vistelsen i Sri Lanka kom något plötsligt och oplanerat, men landet visade sedan några av sina allra mest överraskande, vackra och knasiga sidor för oss. Vi är eniga om att vistelsen i landet kom som ett mycket angenämt inslag på posten, då studien fick sig en större bredd, samt kanske

Emma Carlsson
emmacarlsson i Indien & Sri Lanka
Jultider i Indien!
söndag 8 december 2013 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Snart jul! Julen närmar sig med stormsteg och nu märks även julens närvaro av i Chennai. Julgranar, jullandskap med lejon och zebror, julmusik och pynt. Nästan som hemma! För att komma i stämning ordentligt anordnades, traditionsenligt, en julfest med liasonerna på Ramböll i lördags. En

Hemma hos och julehygge
söndag 24 november 2013 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

I söndags besökte jag och Erik vår chaufförs väninnas hem och familj. Jag hade träffat Anusha (som väninnan heter) en gång tidigare; första helgen jag var här. Vi blev bjuda på kaffe som i det här landet innebär kaffe med mjölk och en väldans massa socker. De visade sitt skåp med

Bröllop
onsdag 20 november 2013 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Då har man varit på sitt första indiska, hindusika, bröllop... förra veckan. Kl 06.00-07.30 höll det på. Denna tidiga tid har valts då det anses som en god tid att gifta sig på enligt stjärnorna. En lång cermoni som följdes av indisk frukost. Kul att ha varit med om men kändes

Weekend i Mumbai
onsdag 20 november 2013 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Tre dagar i Mumbai. En härlig helg med turistande, slappande vid poolen och nationalparker och shopping. Flög till Mumbai på torsdagskvällen och checkade in på hotell Sea Princess intill vattnet. Fredagen bjöd på besök på Ramböllkontoret i Mumbai som visades upp av vår svenska kollega

Senast aktiv - från Chennai, Tamil Nadu, Indien
Många aktiviteter sen sist...
måndag 11 november 2013 - Chennai, Tamil Nadu, Indien

Då var det dags att uppdatera den här dagboken igen och det var ju ett tag sen. Sen sist har man vart på utflykt till Mahabs, firat Diwali och spenderat en helg i Pondicherry. Utöver jobbet då så klart som rullar på lite som vanligt. Mahabs är en liten ort vid kusten, ca 1 timmes färd

Frida Breideby - Indien 2018

Frida Breideby - Indien 2018

14 september 2018 - 15 oktober 2018

Indien, solotravels, backpacking. All in India !!! 🇮🇳

2015 Indien - Chennai

2015 Indien - Chennai

4 september 2015 - 4 oktober 2015

Första landet man får gratis på 25 år ;) Åker till Chennai med jobbet, blir tyvärr inte så mycket tid över än att vara i "området" så att säga.

Indien & Sri Lanka

Indien & Sri Lanka

22 februari 2015 - 19 april 2015

Min och Emmas resa/examensarbete där vi ska försöka ta reda på betydelsen av Fair Trade för en hållbar utveckling. Vi ska dessutom upptäcka två länder, med allt vad det innebär..

Indien

Indien

7 oktober 2013 - 11 maj 2014

Jobbresa till Indien, Chennai

En kolossalt genomtänkt resa!

En kolossalt genomtänkt resa!

4 februari 2013 - 3 juni 2013

Följ med oss på vår resa genom Indien, Thailand,Kambodja, Malaysia, Singapore & Indonesien. <3

Från Indien till Japan

Rundresa med några längre stopp. Goa, Karnataka, Tamil Nadu och Kerala

Indien, Mumbai och Kerala

Indien, Mumbai och Kerala

27 december 2012 - 12 januari 2013

En liten rundtur med ryggsäck. Stad, hav, berg, tåg och flod. Vi som åker är Anna-Karin, Maurits, Linus, Frida-My och Ferdinand.

Indien-Sri Lanka

Indien-Sri Lanka

5 januari 2013 - 22 mars 2013

Indien & Sri Lanka 2012

Indien & Sri Lanka 2012

16 november 2012 - 16 december 2012

Backpacking resa till Indien och Sri Lanka. Rundresa i norra respektive södra Indien och surfande på Sri Lanka.

Lankalady
Li Törnblom