Coimbatore

Von Ashram zu Ashram
lördag 3 mars 2018 - Coimbatore, Tamil Nadu, Indien

Schande! Es ist zu viel Zeit vergangen seit meinem letzten Eintrag und erst jetzt kommt der Rückblick in der Kurzfassung: Uns vom Strand und dem entspannten Leben in Goa zu lösen fiel uns allen dreien schwer! Flo & ich hatten uns bereits in der Schweiz für 2 Kurse bei Isha Foundation

Esther Balla
floundesther i überwintern in Asien 2017-18
Senast aktiv - från Phangan, Surat Thani, Thailand
Tågresan till Coimbatore
fredag 3 januari 2014 - Coimbatore, Tamil Nadu, Indien

Ytterligare en relativt tidig morgon med ställda alarm för att vakna i tid. Idag var det dags att se om vi lyckats med vår tågbokning! För att effektivisera det hela hade vi checkat ut och betalat rumsnotan redan igårkväll, så det enda vi behövde göra nu var att packa ihop det sista och

Coimbatre
tisdag 15 november 2011 - Coimbatore, Tamil Nadu, Indien

Hej Idag kl.06.00kom vi fram till coimbatore efter en lång natt på tåget. Lyckades checka in på hotellet kl 07.00.letade frukost i over en timma, fanns bara indisk frukost och det orkade vi inte med idag,mentill slut fick vi tag i en kycklingmacka.på vägen hem från baren hittade Jan av en

Alf Elmlund
mignus i indien
Senast aktiv - från Hanumanthai, Tamil Nadu, Indien
hemska ooty
torsdag 27 oktober 2011 - Coimbatore, Tamil Nadu, Indien

hejhej därhemma i regnrusket! vi har minsann också haft regn här. i tre dagar var vi i en hemsk by vid namn ooty. där var det så kallt så vi sov med sovestrumpor, tre par tröjor, byxor och sjal, sidensovsäck och en gammal lusefilt som man fick av hostelet som luktade gammal gubbe. en

Lisa Sjöstrand
lisajonnamatilda i southern india
Senast aktiv - från Jaisalmer, Rajasthan, Indien
Berg och dal-resa...
torsdag 24 februari 2011 - Coimbatore, Tamil Nadu, Indien

De senaste en och en halv vecka har jag bott pa 8 olika stallen, ena dagen lever jag strikt ashramliv och nasta svennesemestrar jag pa turiststrand. Ena dagen lever jag i en indisk familj och nasta dag hanger jag med gamla knarklangare i en hippieby.. Intensiv och intressant tillvaro. Sista

Mot Cochin
lördag 18 december 2010 - Coimbatore, Tamil Nadu, Indien

Japp, nu sitter man här på ett internetcafe i Coimbatore efter en 3,5h busstur från Ooty. Det blir ca 6h väntan på nattbuss mot Cochin nere i Kerala. (vet att det skall vara bra där, men har inte hunnit plugga detaljer =) Nere i Kerala skall jag komma ut i "backwaters", då man åker ut på

Vicke Sorken
Hvidfare i Indien 2010
Indien!

Indien!

28 december 2013 - 19 januari 2014

Micke och jag far till Indien för att vara med och fira Nalini & Jim som gifter sig. Utöver de redan inplanerade ceremonierna hoppas vi kunna resa runt och turista litegrann :) På väg hem kör vi en stopover på 3 dagar i Doha.

southern india

southern india

1 oktober 2011 - 20 december 2011

"Jag ville jag vore i Indialand"

"Jag ville jag vore i Indialand"

20 januari 2011 - 17 mars 2011

Reser för första gången ensam på en långresa. Kanske sista långresan innan studier. Tillbaka till Indien som påverkade mig så starkt för 6 år och en evighet sen. Denna gång kommer fokus ligga på yoga, möten, avslappning, utveckling, eftertanke och ev massage. Bombay, Goa, Kerala är planen som är uttänkt med förhoppning om avvikelser från denna.

Indien 2010

Indien 2010

29 november 2010 - 17 januari 2011

Backpacking i södra Indien.

indien

indien