Uttarakhand

Bomben i Ganges
måndag 26 november 2018 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Enligt Google maps skulle det ta sex timmar i bil till vårt hotell, The Grand Shiva Resort and Spa, men det tog åtta timmar att tillryggalägga de 28 milen, och då tog vi ändå bara 15 minuters tank och kisspaus. Hemma är vi ju vana vid att det ska ta sådär en tre timmar på en bra

...der Kreis schliesst sich
onsdag 22 mars 2017 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Nun sitze ich hier im Hotel Clarion in Chennai; für unsere letzte Nacht in Indien haben wir uns ein besseres Hotel geleistet bevor wir die Nacht im Flugzeug nach Thailand verbringen werden. Zumal wir nach 3 Wochen Ashram, die Hektik & den Lärm der Stadt gar nicht vertragen. Deshalb verbringen

Esther Balla
floundesther i Zurück in Asien
Senast aktiv - från Phangan, Surat Thani, Thailand
En vecka på ashram
torsdag 24 november 2016 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Namasté allihopa!Nu är vi sen några dagar ute i det fria igen. Föregående vecka har vi spenderat på ett ashram och ägnat oss åt yoga, meditation, mycket tystnad och eftertanke. Dagarna inleddes med meditation kl 5.30. Yogaövningar och sen yogateori för att få allt praktiskt vi gjorde

Carolina G
carolinachristian i Indien
Senast aktiv - från Vietnam
Bara tre veckor kvar...
måndag 24 mars 2014 - Dehradun, Uttarakhand, Indien

Jag ber om ursäkt för jag varit så dålig på att uppdaterna denna sidan! Tyvärr har tiden inte funnits där och snart åker vi tillbaka till Svearike. Jag måste säga att tiden här i Indien har vart toppen, en underbar skola och jag har fått se saker ske, som människor har blivit fria

Guruernas hemvist
fredag 7 mars 2014 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Sa Rishikesh, LaxmanJuhla and RamJuhla. Dvs gangbroarna over Ganges till ostra sidan dar det mesta av Retreater, Yogatraning och Satsanger halls. Jag fick i fall tillfalle att bevista Guru Moojis Satsang, the Jamaica Guru. Hela byn som ligger i en bergssluttning till borjan av Himalayamassivet ar

Rishikesh zum Dritten! Weihnachten 2013 – Januar 2014
tisdag 21 januari 2014 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Indien ist riesig & so auch der Kontrast zwischen Nord & Süd. Nach dem entspannten & warmen Goa, empfing uns Rishikesh wie erwartet im Dezember herbstlich kühl. Zwar war die Umstellung vom Sommerkleid auf Thermo-Unterwäsche und Wollmütze echt nicht so toll, aber wirklich gelitten haben wir

27 december 2017 - 1 juni 2019

Familjen Odén till Indien

13 november 2016 - 5 januari 2017

Hej allihopa! Här kommer vi spara bilder och dagböcker från Indien. Varma kramar, Christian & Carolina

Resan för Livet

Resan för Livet

1 februari 2014 - 18 mars 2014

Så daxs igen ! Helt oväntat, men helt Plötsligt möjligt. På Söndag kliver jag, förhoppningsvis ut på Arambol Beach i Goa. Vädrar havsluften från Arabiska Havet, hör Vågbruset och kisar i den 32 gradiga Solen, utanför Surf Club, igen. 4 år sedan sist! I slutet av Feb bär det av Norrut igen till Rishikesh för att möta Guru Mooji från Jaimaica, sen Delhi. Thats the plan. But you never now with Mother India. Here I come again !

Acts 29 India

Acts 29 India

16 januari 2014 - 16 april 2014

Hej! Då var det dags igen, de tre närmsta månaderna kommer jag vara i Indien och jag kan inte lova att jag kommer uppdatera här, men jag ska försöka göra lite korta uppdateringar när jag har tid. Vi kommer börja resan i Pune och sedan dra vidare norrut i landet till DerhaDun och närmare bestämt Rajpur.

26 december 2013 - 11 januari 2014

Back to Asia - Thailand / India

Back to Asia - Thailand / India

8 september 2013 - 22 mars 2014

Yoga & mediatation - there is so much more to learn & to experience! This time Esther studied yoga therapy for 2 months on Koh Phangan, Thailand while Flo & his friend Daniel went trekking for 30 days in the Himalayas. With this Flo fulfilled a dream & returned happily healthy after an unforgettable trip. Both of us reunited in India to join the the 2nd Puja, with Guruji. After another intense energetic work we went down south to Goa to treat our physical body with the help of the famous bone doctor. Our journey continued in India, back in Rishikesh where we spent 1 month with Prem Baba, another very inspiring treacher. Having enough of the coldness & the craziness of India we decided to finish our trip where it began....we returned to our favorite Yogi Island, Koh Phangang in Thailand where Esther continued practicing the therapeutic knowledge in Amrita & continued our studies together with Agama Yoga, enjoying time with our friends there!

Vintern 2012/2013

Vintern 2012/2013

16 november 2012 - 15 april 2013

Skippar den skandinaviska vintern i år, drar tillbaks till Indien i stället. Det blir 4 gången till Indien, hoppas jag kan ta mig iväg till nått mer land framåt våren. Får se hur det blir.

india

india