4 990 Bilder & 1 494 Dagböcker
Oh happy day! På så många sätt. Jag åker ju hem till mina älskade barn och sambo idag. Påbörjar resan iallafall. Funkar allt så är jag på Landvetter vid 11.10 imorgon.Vi åt av resterna till frukost idag. Sååå mycket mat över men fortfarande väääääldigt gott.Sen var det
Okey, jag trodde vi skulle ha fisken som kvällsmat, men jag hade fel. Mashkoor tänkte att vi skulle beställa lite smått till som ris och nån kyckling och naan. Dessutom skulle det komma över två tjejer som behövde nånstans att vara innan deras flyg gick. Tack och lov de kom för det blev
Till frukost blev det omelett och rostat bröd. Mums 😋😋Sedan började vi vår upptäckar-dag. Vi började med en tur på Victoria Memorial Palace👸. Lite spännande, men för okunnig om historia. Fint var det iallafall. Men innan vi gick in så skulle vi betala biljetten sa Mashkoor till
Var ska jag börja? Vi tar det från början. Lättast så ☺Vaknade Fler gånger under natten. Vaknade vid halv ett och trodde jag sovit klart. Men tillslut så somnade jag om och sov till och från tills 8. Skulle duschat men duschen var såååå ofräsch så jag tog mina älskade våtservetter
Sitter och hyperventilerar nu. Jag har sovit rätt bra när jag väl somnade. Somnat och vaknat till och från. Tagit en väldigt lugn morgon. Bara landat i detta. Igår var jag och köpte linsvätska för jag missade ta med det och linserna verkligen torkade ihop eller har gjort mer eller mindre
Då har jag landat i Kolkata. Jag löste ju hela flygresan och sen fixade jag taxi till hotellet. Trodde dock det skulle vara lite fräschare.Alla 3 våningarna under är bara byggkaos deluxe. Jaja, nu är det bara en natt sen kommer Mashkoor och hämtar mig. Vi ska bo i en annan del av
Framme i Calcutta och på hotellet. Ja eller rummet iallafall. Det är ett komplex som ligger längst upp i ett hus. Jag trodde jag gått fel. Man går in på nån bakgata där det satt några män och stirrade och sen upp för massa trappor i vad som ser ut som en byggnadsplats och sen till en
Igår den 4 oktober ville inte våra magar vara med oss riktigt, framför allt inte min. Det var ju inplanerat att vi skulle till blomstermarknaden men Shahana och Eskil fick åka själva. Kanske var det tur jag inte följde med för det var tydligen ändrat där med mycket trappor och hala löv
Efter att ha varit vakna i drygt 26 timmar med ca en halvtimmes sömn har vi äntligen nått fram till hotellet i Kolkata.Redan på Landvetter började det med kontroll av benet och avplockning av skor m m. Resan till Frankfurt gick bra men flyget till Bangalore fick vänta på bl a oss.
Idag blev det massa sightseeing hihi 😁 Hittade en mack som gärna körde runt i Calcutta i flera timmar för 1000 rupees/7 = 142 kr !!! Fotade deras skylt "bharat petroleum" så leta upp den 😊Laddar med lite godsaker på The Silverline hotel som ligger nära flygplatsen. Tänk om det snöar
Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.
Nu börjar det närma sig. I morgon bitti bär det av. Vallda-Landvetter-Frankfurt-Bangalore-Kolkata.
Indien, solotravels, backpacking. All in India !!! 🇮🇳
Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.
'Existentiell charter', är ett citat från Michael Nyqvists bok 'När barnet lagt sig'. Den handlar om att söka sitt ursprung som adopterad. Jag gör nu min femte återresa till Indien, och min fjärde till min födelsestad Calcutta. För varje resa så kommer jag ett steg närmre mitt första land, ett steg närmre den jag hade kunnat vara om jag fått stanna kvar i Indien, och ännu ett steg närmre mig själv.
Vi åker på tur i Indien, Bangladesh och Nepal med Läs och Res. Många nationalparker, så vi hoppas få se många av djuren från djungelboken!
Sagt upp mig från jobbet och hyrt ut lägenheten på ett år, reser i Asien fyra månader, sen vet jag inte. Det är inte svårt att vara modig när man inte är rädd... Hoppas ni som följer mig på Resedagboken ger ett litet livstecken om väder, hälsa och kärlek, för att förgylla min säkert tråkiga tillvaro då och då...;)
Vi har pakket to (alt for tunge) ryggsekker med fotoutstyr (Fredrik), solkrem (RE) og andre livsnødvendigheter. Noen år eldre og forhåpentligvis visere (vel, det gjenstår å se) er vi klare for et gjensyn med det gode backpackerliv i Asia.
My fourth trip back to India and third time to my beloved Calcutta - the City of Joy =)
Hej igen, Om ni vill får ni gärna följa med på vår tredje resa till Asien. Väinö och Inger