Calcutta

Friends Stitch Indian Love
lördag 9 december 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej allihopDet har dröjt lite sen min senaste uppdatering och tiden har gått fort däremellan. Dagarna fylls rätt snabbt och jag spenderar mer tid med att vara ute än inne. Några dagar har varit slödagar, precis som hemma: film på datorn, hämtmat och mys med hotell katten – passande

Last train to Trancentral
fredag 17 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Åkte till det andra Kalitemplet i norr med buss i en och en halv timme, klev omkring längs leriga gator och en massa fordon för att få infon att templet är stängt. Fick ta taxi till en metrostation och därifrån metro mot stan då nästa plan var indiska museumet. Museumet inryms i en

Kali Ma
torsdag 16 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Efter det senaste inläggets mer negativa rantande var tanken idag att skriva positivt. Så jag får väl börja där och ta det negativa sen. För det sker mycket mindre glädjande saker här.Besökte i förrgår ett av staden kända Kalitempel, Kalighat som detta heter var fyllt av folk då det

Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Calcutta (Taxi, taxi, taxi)
tisdag 14 november 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Glömde två saker när jag lämnade Katmandu. Mina skor som jag trodde kag packat ner och att växla pengarna. Skor kan jag ju hitta nya och som tur var det inte mycket pengar som jag hade kvar i nepalesisk valuta, men ändå irriterande då flygplats personalen skyndade på mig igenom de olika

Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Diwali - when the rain comes marchin' in....
tisdag 24 oktober 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej AllihopSå har ytterligare två, tre veckor passerat och livet rullar på. Jag sover inte jättebra, somnar vid två på natten och vaknar vid 11, kommer ut först vid 13 tiden vilket irriterar mig. Jag missar för mycket av dagen - tror jag har hamnat på svensk tid, 3,5 h tidsskillnad. Måste

Humans of Kolkata
måndag 9 oktober 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Följande inlägg kommer från Facebook, ett inlägg som jag blev inbjuden att skriva till en sida som heter 'Humans on Kolkata'. Sidan gör intervjuer och reportage om människor som lever i Kolkata, både lokala och resande. Idag, den 9 oktober är min ankomstdag, 32 år sedan jag kom till

Same same, but different...
fredag 29 september 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Jag är dunderförkyld, och så jäkla uttråkad. De senaste tre dygnen har jag spenderat på mitt hotellrum i sällskap med nezeril, alvedon och några rullar toapapper. Sån tur är så har jag Netflix och kan se på film, men jag hade ju hellre strosat runt och sett Calcutta...Kom tillbaka från

svårt att lägga in på resdagboken
måndag 16 februari 2015 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Vi har inte kunnat skriva något på resdagboken på ett tag, det har varit strul både med wifi och själva sidan. Men här kommer en liten sammanfattning! Efter delhi åkte vi tåg till Bharatpur. Det är väldigt spännande att åka tåg i Indien! Dels finns det mycket att titta på på

Karin Haraldsson
kah71 i Natur i Sydostasien
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Slut pa resan
måndag 17 mars 2014 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Som ni facebookare redan vet, avbryter jag min resa eftersom pappa dog igar, kommer till Stockholm 19:e. Jag var ju lite forberedd efersom jag fatt veta att han blivit mycket svag sista veckan. Tack alla ni som gett gensvar pa uppdateringar och bilder, det varmer. Tjingeling for den har gangen!

the two most wonderful days in India ever
torsdag 5 december 2013 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej Allihop Istallet for att beratta om den senaste tiden, tanker jag den har gangen beratta om tva dagar har som gav mig allt och lite till av den indiska gastfriheten och skonheten. I sondags akte jag, Celine (var sjukskoterska), henne man Ben, Marion och Santosh till en by: Betberia Ghola, ca

From Yeti to Rama Setu

From Yeti to Rama Setu

2 november 2017 - 17 december 2017

Resa från den förskräcklige snömannens hem i Nepal genom Indiens djungeltempel och palats ridsndes på en tiger ner över Ramas bro till Srilanka.

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

9 september 2017 - 20 januari 2018

'Existentiell charter', är ett citat från Michael Nyqvists bok 'När barnet lagt sig'. Den handlar om att söka sitt ursprung som adopterad. Jag gör nu min femte återresa till Indien, och min fjärde till min födelsestad Calcutta. För varje resa så kommer jag ett steg närmre mitt första land, ett steg närmre den jag hade kunnat vara om jag fått stanna kvar i Indien, och ännu ett steg närmre mig själv.

Natur i Sydostasien

Natur i Sydostasien

4 februari 2015 - 2 mars 2015

Vi åker på tur i Indien, Bangladesh och Nepal med Läs och Res. Många nationalparker, så vi hoppas få se många av djuren från djungelboken!

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

9 december 2013 - 16 april 2014

Sagt upp mig från jobbet och hyrt ut lägenheten på ett år, reser i Asien fyra månader, sen vet jag inte. Det är inte svårt att vara modig när man inte är rädd... Hoppas ni som följer mig på Resedagboken ger ett litet livstecken om väder, hälsa och kärlek, för att förgylla min säkert tråkiga tillvaro då och då...;)

Underveis

Underveis

5 februari 2013 - 31 december 2015

Vi har pakket to (alt for tunge) ryggsekker med fotoutstyr (Fredrik), solkrem (RE) og andre livsnødvendigheter. Noen år eldre og forhåpentligvis visere (vel, det gjenstår å se) er vi klare for et gjensyn med det gode backpackerliv i Asia.

The long way home III - Kolkata/Howrah

The long way home III - Kolkata/Howrah

5 oktober 2013 - 19 december 2013

My fourth trip back to India and third time to my beloved Calcutta - the City of Joy =)

Sista resan (kanske) ?

Sista resan (kanske) ?

24 oktober 2012 - 24 februari 2013

Hej igen, Om ni vill får ni gärna följa med på vår tredje resa till Asien. Väinö och Inger

Incredible India

Incredible India

17 september 2012 - 31 december 2012

Lachipur ~ Indien

Lachipur ~ Indien

16 maj 2012 - 26 maj 2012

Kommer att åka till West Bengal - Indien för att förbereda inför ett välgörenhets (projekt) resa! Lyssna gärna vidare på min "story" innan resan från Radio Dalarna; http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=233&artikel=5025835 Välkomna att följa med på min tripp!

Systrarna Hägglund till Indien

Systrarna Hägglund till Indien