Indonesien

Barong
torsdag 14 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Poolhäng hela förmiddagen fram till klockan ett, shuttelbuss ner till city för massage 90 minuter alla fyra, jag somna så klart, trots ett intensivt knådande från MASSÖSEN.Nu var vi väl värda resans första longdrink, R och L Long Iland och G och N Mojito.Middagsdax, restaurang med vita

Cat poo chino
onsdag 13 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Made är dagens chaufför, han ska köra oss i sin nya Toyota till fem olika sevärdheter norr om Ubud. Första stopp en terass odling av ris, imponerande stor, drivs av 14 familjer. Mamma och jag går ner för de hala trapporna, ibland lersteg, mellan de små ris ” fälten”,  upp igen, för

Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Landat på Bali och yoga retreatet
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej på er där hemma! Nu har vi installerat oss några dagar här på Bali i staden Canggu. Vi landade sent i lördagskväll efter en bra och smidig flygresa och tog oss med en taxi till vårt första hotell - Frii echo beach hotel som ligger i staden Canggu. Ett jättefint relativt billigt

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Bali & Yoga retreate
Utforska
tisdag 12 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

idag var det dax att utforska Ubud centrum, stan där vårt hotell ligger, det ligger precis i utkanten och helt perfekt. Åker shuttle bus in till stan, 5 minuter, buss och buss det är en vanlig personbil. Vi börjar i ett tempel, vandrar vidare på  Monkey Forrest road, mycket shoppar och

Stressigt slut
tisdag 5 februari 2019 - Batam, Kepulauan Riau, Indonesien

Började med cykling och styrketräning i gymmet. Sol vid pool efter utcheckningen. Hotellet hade ett bra omklädningsrum vid poolen med dusch etc. Jag var ensam på taket under dagen vilket var skönt. På morgonen hade poolen typ 20 barn som stojade runt.Sedan tog jag packningen och åkte till

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
Manta ray
söndag 3 februari 2019 - Lembongan, Indonesien

Vi var 10 stycken förväntansfulla som åkte iväg från stranden på väg mot Manta bay, för att simma med Manta Ray. Skulle vi få simma och se dessa enorma fiskar och skulle jag få filma/ fota en.  Efter en halvtimme var vi framme, mycket höga vågor och strömt som fan men jag och mamma

Blommor, skavsår och Indonesien
söndag 3 februari 2019 - Batam, Kepulauan Riau, Indonesien

Sov bra i Hostelsängen. Hade bestämt mig för att besöka Garden by the bay. Kartan signalerade 3.1 km. En baggis. Tog joggingskorna och började gå. Kom på mig själv göra en omväg, men vad gör väl det. Få se nu, var är i gången då. Tittar norrut, vad tusan. Ligger det där? Tar en bro

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
Sista dagarna på Bali
lördag 26 januari 2019 - Bali, Indonesien

Hej!Då vädret varit minst sagt ostadigt på Bali de senaste dagarna har det varit svårt att göra något annat än att hålla sig nära hotellet.Vi hann dock med en sväng in till Nusa Dua där vi tittade på fenomenet Waterblow. Vattnet har gröpt ur stora fåror i berget där det blir

Första snorklingen
onsdag 16 januari 2019 - Bali, Indonesien

Tidsrytmen börjar så smått infinna sig. Efter en lång frukost gick vi ut på strandpromenaden där Anna fick sina hårflätor, vilket innebär att hon inte behöver kamma sig! Till glädje för både Anna och föräldrar... Johan och Olle gick och letade snäckor på stranden under tiden. Sedan

Framme i Bali
lördag 3 november 2018 - Bali, Indonesien

Efter en ganska lång flygresa med Singapore Airlines kanonservice är vi på plats vid vårt boende Anatara Vacations villas.

Lars Näslund
Naslund24 i Bali 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Bali & Yoga retreate

Bali & Yoga retreate

8 februari 2019 - 24 februari 2019

Vi åker tillbaka till vårt favoritland Bali ännu en gång. Det blir dyk, yoga retreat (för Amanda), hänga runt i staden Ubud och att bara njuta av semestern!

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

28 januari 2019 - 18 februari 2019

Bali- Lembongan - Gili Meno - Bali

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 1 mars 2020

1 november 2018 - 19 november 2018

En härlig höstresorna till Bali samt några dagar i Singapore

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Indonesien hösten 2018

Indonesien hösten 2018

16 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Vi flyger till Bali och stannar där i 2 dagar innan vi flyger till Wakatobi som ligger nordost om Bali. Där ska vi vara i totalt 10 dagar, varav 8 dykdagar. Den här gången ska vi även bo och dyka från deras Liveaboard under en vecka. Det är en liten Liveaboard, endast 10 gäster per vecka. Bifogar en länk till en svensk sida med info om resorten, liveaboarden och dykningen i området: http://scubatravel.se/destinationer/asien/indonesien/wakatobi/resort.php

13 mars 2018 - 31 mars 2018

Resa till Bali 2018

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

leroni
Sandra Krona