Indonesien

Sol, poolen -paus- sol, stranden hem.
måndag 14 oktober 2019 - Kuta, Bali, Indonesien

Bor på Un's hotell i Kuta. Herr B läste om det i en reseblogg.   En fin lummig innergård med pool. Tyst och skönt, du hör inget av mopederna utanför. Frukosten serveras på restaurangen Balkongen bredvid ( The Balcony) . Det är varmt,  vi har ett rum utan AC , det finns en bra fläkt men

Malin Berggren
Ritazza i Jorden runt 2.0
Senast aktiv - från Lembongan, Indonesien
Stadspromenad

Mycket snack och lite verkstad. Alltså ang snorkeltur till slutet av korallerna. Otroligt varmt idag, 34 grader maxade vi på. Stora vågor. Jag menar så stora vågor att det bubblade när dom åkte över mitt huvud. Vi hade stora problem att simma och mer eller mindre bara go with the flow.

Snorkling

Sov som en gudinna inatt. Mjuk säng, skönt täcke och 2 mycket fina kuddar. Jo man tackar. Ingen semester utan tuppar, även här verkar dom finnas och galer från klockan 5 på morgonen. Vi har även en moske någonstans i skogen, där skriker dom klockan 18:00. Alltid ska det vara något. Inga

Åsnefärd

Tid är någon som är olika viktigt på olika platser på vår jord. Vår avgång med färjan är 11:00 vi startar ca 1120 Pga lite dåligt havsväder blir vi totalt 1 timme sen. En timme av viktig soltid. Vår matklockan hamnar också fel, för vissa i sällskapet.I 3 timmar satt vi instängda i

Jordbävning
tisdag 16 juli 2019 - Sanur, Bali, Indonesien

Sover skruttigt igen.... När man så äntligen där framåt morgonsidan somnat så väcks man av konstiga ljud och både Amalia och Tom är redan uppe. Glasdörrarna till balkongen skakar, sängen skakar/hoppar och det mullrar och låter otroligt högt, som ett godståg som aldrig vill passera.

Mot Sanur
söndag 14 juli 2019 - Pemuteran, Bali, Indonesien

Dagens busstur är lång även idag. Vi ska tillbaka till vår startposition, Sanur.På vägen ner söderut åker vi och tittar på ett risfält. Finns en hel del av dessa. Okej, ris: sätts ungefär som vi sätter våra frön, i små krukor. Efter 4 veckor sätter man ut dom i risfältet, som man

Lördag
lördag 13 juli 2019 - Pemuteran, Bali, Indonesien

Vad händer en lördag i paradiset 🤔Jo frukost poolhäng, lunch, drinktime, poolhäng Ja, ni förstår. Livet på en pinne, eller i en solstol. Idag kom vi upp i 30 grader, solen skiner och det har stormat i ca 24 timmar. Men vad gör det när man är på Bali, samma temp ändå. Några andra

Ny liten by
fredag 12 juli 2019 - Pemuteran, Bali, Indonesien

Har hamnat i resans minsta by tror jag. Utanför finns det typ, ingenting. En minimarket för att köpa vatten. Var ute och gick i mörkret igårkväll, hittade inga restauranger. Tur vi har en fin på vår resort. Det roliga med hotellen på Bali är att det inte är några kedjor. Alla ser olika

Norrut
torsdag 11 juli 2019 - Candi Dasa, Bali, Indonesien

Grattis på din stora dag, Sofia 🌺🎉🎂Busstur i dag som går norrut.Dagens första stopp är till ursprungsbefolkningen och deras by. Här bor ca 400 människor. Ingen utifrån är välkommen in i gemenskapen. Om man skulle bli kär i en utanför byn får man flytta ut. Det finns 15

Poolhäng
onsdag 10 juli 2019 - Candi Dasa, Bali, Indonesien

Hade en mycket trevlig kväll igår under stjärnorna, livemusik och alla färgglada drinkar. Vårt nya ställe Candidasa, ligger vid havet, som skvalpar mot muren. Vi har våra rutiner, uppstigning varje morgon, som vi stannar på hotellet, klockan 9 för frukost.Idag har vi bara solat vid

Jorden runt 2.0

Jorden runt 2.0

7 oktober 2019 - 11 april 2020

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Bali & Yoga retreate

Bali & Yoga retreate

8 februari 2019 - 24 februari 2019

Vi åker tillbaka till vårt favoritland Bali ännu en gång. Det blir dyk, yoga retreat (för Amanda), hänga runt i staden Ubud och att bara njuta av semestern!

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Sanur- Lembongan - Gili Meno - Ubud

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 23 februari 2020

Familjen Pedersen på äventyr!

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

Bali 2018

Bali 2018