Indonesien

Mera buss
tisdag 9 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Dagens frukost är förbeställd då vi har tidig uppstigning igen, ny busstur och nytt hotell. Synd inte vårt rum kan följa med. Det är det bästa vi någonsin haft. Dagens tur innehåller besök hos träsnidarefamiljen, konstnärsfamiljen, några tempel och fladdermusgrottan. Hos

Bröllopsdag
måndag 8 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Jaa, nätet funkar 👍Vilket fantastiskt rum vi fått. suiten, mycket passande på vår bröllopsdag. 13 år sedan vi stod på den lilla sten vid stugan och havet.Vårt sovrum är det enda rum med 4 väggar, resten är öppet. Magiskt att stå i duschen och titta ut mot palmerna. Vi har ett badkar

Sanur
lördag 6 juli 2019 - Bali, Indonesien

Somnade som en klubbad igår kväll, på hotel Oasis. Trots lite hård säng och jäkligt hård kudde. Klockan ställde vi på Kl 9 för frukost. Rätt bra frukost om man varit hungrig 😏Jag tog lite yoghurt och en riktigt god drakfrukt. När vi sitter vid bordet kommer en servitris med 4

Nästan där
fredag 5 juli 2019 - Bali, Indonesien

Landar i Singapore kl. 06:30,  31 grader och då har solen inte stigit upp än. Ett besök på O'learys på Singapore flygplats, lite förvånad att hitta dom här. En öl och lite tilltugg. Jättefin fin flygplats. stor öppen med fina konstverk, fiskdamm med karpar och extremt rent på

Dag 32: Nusa Penida
fredag 15 mars 2019 - Lembongan, Indonesien

Igår, torsdag, började dagen vid 06:00 då jag skulle möta upp samma personer som var med på förra rundturen, inklusive ägaren av det hostellet som förra gånger var guide nu var han med som ”turist”. Världens roligaste person! Iallafall vår destination var Nusa Penida, en mindre

Dag 29: Runt Bali
tisdag 12 mars 2019 - Bali, Indonesien

Gårdagen började kl 09 med att vi (4 av vi som bor på samma ställe) åkte iväg med guide på en tur runt ön som skulle ta till kl 17. Första stoppet blev ett tempel man hade byggt ute i vattnet. Oklart varför men det var fint, dock inte mitt favoritstopp under dagen. Nästa stopp var en

Dag 27: Ubud, Bali
söndag 10 mars 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Bor för tillfället i Ubud här på Bali. Tänkte i huvudsak berätta om igår, lördag, för det finns otroligt mycket att berätta om den dagen. I förrgår kväll bestämde vi (som bor i samma rum på vårt hostel) oss för att vara med på en tour som innebar att vi var tvungna att gå upp

Dag 23: Bali
onsdag 6 mars 2019 - Bali, Indonesien

Äntligen på Bali! En resa utspridd på 48 timmar är över. Men ska försöka börja där den första Bali-dagen börjar. Klockan 03:30 var jag nere i lobbyn på hotellet i Bangkok för att köras till flygplatsen. 06:00 lyfte flyget och var framme 4,5 timmar senare (+1 h tidzon). På plats tog

Snorkling och hejdå till Bedste!
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej allihopa...Då gör vi ett nytt försök med att skriva ett inlägg, krånglat lite. Dagarna flyter på med mass bad och god mat. Frida och Bedste har varit på utflykt till stranden Padang Padang beach, jätte fin, liten och smockat med folk! Tur vi lät barnen stanna hemma! Vi har varit på

Snorkling och hejdå till Bedste!
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej allihop.....Vi gör ett nytt försök med inlägg. Strulat lite när vi försökt tidigare. Dagarna lunkar på och vi badar och äter gott. Både Tim och Wilma har haft lite problem med öron men efter besök av läkare är det bättre.Frida och Bedste har varit på utflykt till stranden Padang

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Bali & Yoga retreate

Bali & Yoga retreate

8 februari 2019 - 24 februari 2019

Vi åker tillbaka till vårt favoritland Bali ännu en gång. Det blir dyk, yoga retreat (för Amanda), hänga runt i staden Ubud och att bara njuta av semestern!

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

28 januari 2019 - 18 februari 2019

Bali- Lembongan - Gili Meno - Bali

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 23 februari 2020

Familjen Pedersen på äventyr!

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

Bali 2018

Bali 2018

1 november 2018 - 19 november 2018

En härlig höstresorna till Bali samt några dagar i Singapore

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Indonesien hösten 2018

Indonesien hösten 2018

16 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Vi flyger till Bali och stannar där i 2 dagar innan vi flyger till Wakatobi som ligger nordost om Bali. Där ska vi vara i totalt 10 dagar, varav 8 dykdagar. Den här gången ska vi även bo och dyka från deras Liveaboard under en vecka. Det är en liten Liveaboard, endast 10 gäster per vecka. Bifogar en länk till en svensk sida med info om resorten, liveaboarden och dykningen i området: http://scubatravel.se/destinationer/asien/indonesien/wakatobi/resort.php

Tr
Kakihara