Aceh

Gili Sveriges tredje största ö!?
onsdag 13 november 2013 - Kuta Baro, Aceh, Indonesien

Hej på er alla där hemma, vi har nu tillbringat en vecka på ön gili. Tanken när vi åkte dit var att ta de rätt chill på stranden på dagarna o ta ngn öl o träffa lite folk på kvällarna, men det har visat sig att våran vecka har blivit bra mkt mer händelserik än vad vi trott från

sharia-lagar
onsdag 13 november 2013 - Pulau Weh, Aceh, Indonesien

Det var lite svårt att få grepp på det där med Sharia-lagarna i Aceh. Det var ju Martti Ahtisaari, Finlands f.d. president som mäklade fred mellan GAM, motståndsrörelsen i Aceh, o den Indonesiska centralregeringen. I uppgörelsen ingick en stor autonomi för provinsen vilket innebär att

Henry Zonabend
hzonabend i Indonesien 2013
Senast aktiv - från Krong Preah Sihanouk, Kambodja
Mina förälskelse med Java –beware of the unjust length of this entry for which I am truly sorry
lördag 1 juni 2013 - Iboih, Aceh, Indonesien

På grund utav bristen på bra internet så har jag inte kunnat posta det här tidigare. Nu är jag redan på Sumatra men jag skriver mer om det senare. Med det sagt, här kommer inlägget om Java. Jag trodde nog aldrig att jag skulle säga det. Jag har sedan ett drygt år tillbaka talat om

Teresia Magnusson
Teresia_ i Indonesien
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
The real deal
tisdag 3 januari 2012 - Banda Aceh, Aceh, Indonesien

Många inlägg men det är enkelt med android och wifi. Nu har vi sett några kvarter av stan och det är uppfriskande härligt att vara utanför turistterritorium/på vanlig mark igen. Här är kanske mer uppmärksamhet än i Indien (trodde dom var vana ljushyade/västerlänningar efter alla

Dags att lämna
tisdag 3 januari 2012 - Pulau Weh, Aceh, Indonesien

Hej! Nu sitter vi och käkar äggomelett med ost för sista gången på Weh, åker in en dag tidigare till Banda Aceh. Det är riktigt fint här idag, men vi är less på stället och dess trista käk :-) Imorgon flyger vi till Bangkok för att stanna där i fem dagar. Ser verkligen fram emot all

Gott nytt år!
lördag 31 december 2011 - Pulau Weh, Aceh, Indonesien

Nu har vi precis ätit klart vår enkla nyårsmiddag och sitter i brisen från Andamansjön (och försöker ringa er för att säga gott nytt år, men (nästan) ingen jäkel svarar ju ;-). Har haft två sköna dagar, åkte och spanade in lite andra boenden på en annan del av ön igår + snorklade

Sumur Tiga, Pulau Weh
fredag 30 december 2011 - Pulau Weh, Aceh, Indonesien

Hej! Nu befinner vi oss på Pulau Weh, kom hit igår med färjan. Tyvärr otur med boende och väder, bungalowen är helt ok, men maten dålig, stranden dålig och servicen dålig :(. Dessutom riktigt blåsigt och molnigt, ingen badväder :(. Stallet vi är på hade fått toppbetyg för sin goda

Övernattning i Banda Aceh
onsdag 28 december 2011 - Banda Aceh, Aceh, Indonesien

Hej! Vi befinner oss nu i Banda Aceh, Indonesien. Flög hit igår, sover en natt i Banda Aceh och åker sen över till Pulau Weh för sex dagars sol och bad. Än så länge känns allt bara positivt, spännande med nytt land och nya platser. Hade inte heller riktigt förväntat oss välstädat, bra

Oar och ater oar
fredag 23 december 2011 - Banda Aceh, Aceh, Indonesien

Som sagt. Den som vantar pa nagot gott. Vi tankte borja var uppdatering med att ta oss bakat i tiden, narmare bestamt till den 16-18 december. Dessa dagar spenderade vi pa on Mabul ca 45 minuters batresa fran Semporna pa fastlandet. Efter 4 1/2 timmes bussresa fran boendet fran hell anlande vi

Resdag
måndag 19 december 2011 - Banda Aceh, Aceh, Indonesien

For er som hoppats pa en uppdatering om var tid pa Mabul sa far ni vanta ett slag till. Att ladda upp bilder pa den dator som vi befann oss vid visade sig ocksa vara nast intill omojligt. Vi befinner oss nu i Banda Aceh pa Sumatra och har md andra ord lamnat Malaysia for indonesien. Denna dag har

Indonesien 2013

Indonesien 2013

30 september 2013 - 28 oktober 2013

En stark resa med Ante o Pär

En stark resa med Ante o Pär

30 augusti 2013 - 30 januari 2014

En resa som startar i USA med stopp bland annat i New York, Las Vegas och Los Angeles för att därefter byta världsdel med stopp i Tokyo. Efter det får tiden och ekonomin utvisa vart denna resa slutar... :)

Indonesien

Indonesien

6 april 2013 - 18 juni 2013

Jehoooo! Indonesien

Malaysia/Indonesien2011

Malaysia/Indonesien2011

6 december 2011 - 2 januari 2012

Efter många om och men ska vi äntligen komma iväg på vår resa. Den börjar i Kuala Lumpur för att sedan gå vidare tlll Borneo. Var resan går efter det får vädret bestämma.

Malaysia, Indonesien och Hong Kong 2011/2012

Malaysia, Indonesien och Hong Kong 2011/2012

23 december 2011 - 15 januari 2012

Dags för årets semester! Lite galet kanske att åka iväg igen, men vi lever ju för detta och man lever bara en gång =). Vi kör favorit i repris på lite kortare tid, startar med några lata och goda dagar i KL med dess goda mat, sedan är planen just nu att åka över till Sumatra/Indonesien där vi hoppas på att hitta ett nytt litet oförstört paradis (liknande Perhentian och Palawan) och sedan avsluta i vårat älskade Hong Kong. Denna gång hoppas jag att jag är lite bättre på att uppdatera också, om inte annat kommer jag lägga upp lite bilder på FB om det är smidigare att ladda upp där. So long släkt och vänner så länge!

Sweet sweet Asia..

Sweet sweet Asia..

1 juni 2011 - 1 oktober 2011

sumatra +bali

sumatra +bali

18 juni 2011 - 17 juli 2011

Vi är 9 pers (2 familj) som åker först till bali i 8 dagr ,sen sticker vi till sumatra,skall besöka bla lake toba,bukit lawang och pulau weh,sen avslutar vi med shopping och cykling i bangkok

tosoa

tosoa

6 september 2010 - 19 december 2010

En dagbok för er som vill följa Philips och Josefines äventyr. Ett äventyr där vi snubblar fram genom Sydostasien.

TilI dykningens paradis - Indonesien

TilI dykningens paradis - Indonesien

1 april 2010 - 4 juni 2010

I två månader ska jag resa runt i Indonesien och inte göra mycket annat än att dyka och ha det gött!

The Neutering trip =)

The Neutering trip =)

3 mars 2010 - 11 maj 2010

Starting out with a month neutering dogs and cats in Thailand, continuing on to Indonesia for some adventuring and diving, onwards to Malaysia to climb mountains and do even more diving, traversing Brunei, ending up in Singapore before heading back home to greet spring in Sweden.

Per Hedberg
Kameloenten