Bali

Sol, poolen -paus- sol, stranden hem.
måndag 14 oktober 2019 - Kuta, Bali, Indonesien

Bor på Un's hotell i Kuta. Herr B läste om det i en reseblogg.   En fin lummig innergård med pool. Tyst och skönt, du hör inget av mopederna utanför. Frukosten serveras på restaurangen Balkongen bredvid ( The Balcony) . Det är varmt,  vi har ett rum utan AC , det finns en bra fläkt men

Malin Berggren
Ritazza i Jorden runt 2.0
Senast aktiv - från Lembongan, Indonesien
Jordbävning
tisdag 16 juli 2019 - Sanur, Bali, Indonesien

Sover skruttigt igen.... När man så äntligen där framåt morgonsidan somnat så väcks man av konstiga ljud och både Amalia och Tom är redan uppe. Glasdörrarna till balkongen skakar, sängen skakar/hoppar och det mullrar och låter otroligt högt, som ett godståg som aldrig vill passera.

Mot Sanur
söndag 14 juli 2019 - Pemuteran, Bali, Indonesien

Dagens busstur är lång även idag. Vi ska tillbaka till vår startposition, Sanur.På vägen ner söderut åker vi och tittar på ett risfält. Finns en hel del av dessa. Okej, ris: sätts ungefär som vi sätter våra frön, i små krukor. Efter 4 veckor sätter man ut dom i risfältet, som man

Lördag
lördag 13 juli 2019 - Pemuteran, Bali, Indonesien

Vad händer en lördag i paradiset 🤔Jo frukost poolhäng, lunch, drinktime, poolhäng Ja, ni förstår. Livet på en pinne, eller i en solstol. Idag kom vi upp i 30 grader, solen skiner och det har stormat i ca 24 timmar. Men vad gör det när man är på Bali, samma temp ändå. Några andra

Ny liten by
fredag 12 juli 2019 - Pemuteran, Bali, Indonesien

Har hamnat i resans minsta by tror jag. Utanför finns det typ, ingenting. En minimarket för att köpa vatten. Var ute och gick i mörkret igårkväll, hittade inga restauranger. Tur vi har en fin på vår resort. Det roliga med hotellen på Bali är att det inte är några kedjor. Alla ser olika

Mera buss
tisdag 9 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Dagens frukost är förbeställd då vi har tidig uppstigning igen, ny busstur och nytt hotell. Synd inte vårt rum kan följa med. Det är det bästa vi någonsin haft. Dagens tur innehåller besök hos träsnidarefamiljen, konstnärsfamiljen, några tempel och fladdermusgrottan. Hos

Bröllopsdag
måndag 8 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Jaa, nätet funkar 👍Vilket fantastiskt rum vi fått. suiten, mycket passande på vår bröllopsdag. 13 år sedan vi stod på den lilla sten vid stugan och havet.Vårt sovrum är det enda rum med 4 väggar, resten är öppet. Magiskt att stå i duschen och titta ut mot palmerna. Vi har ett badkar

Godmorgon
söndag 7 juli 2019 - Sanur, Bali, Indonesien

Uppstigning i ottan, kl 07:00. Har ju semester.  En lätt frukost tandborstning och släpa ned våra väskor i väntan på vår buss och guide. Väskor, jo, Bergströms har tagit med hela garderoben skulle man kunna tro. Med tanke på värmen så går man ju bara i shorts o linne hela dagarna.

Sanur
lördag 6 juli 2019 - Bali, Indonesien

Somnade som en klubbad igår kväll, på hotel Oasis. Trots lite hård säng och jäkligt hård kudde. Klockan ställde vi på Kl 9 för frukost. Rätt bra frukost om man varit hungrig 😏Jag tog lite yoghurt och en riktigt god drakfrukt. När vi sitter vid bordet kommer en servitris med 4

Nästan där
fredag 5 juli 2019 - Bali, Indonesien

Landar i Singapore kl. 06:30,  31 grader och då har solen inte stigit upp än. Ett besök på O'learys på Singapore flygplats, lite förvånad att hitta dom här. En öl och lite tilltugg. Jättefin fin flygplats. stor öppen med fina konstverk, fiskdamm med karpar och extremt rent på

Jorden runt 2.0

Jorden runt 2.0

7 oktober 2019 - 11 april 2020

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Bali & Yoga retreate

Bali & Yoga retreate

8 februari 2019 - 24 februari 2019

Vi åker tillbaka till vårt favoritland Bali ännu en gång. Det blir dyk, yoga retreat (för Amanda), hänga runt i staden Ubud och att bara njuta av semestern!

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

28 januari 2019 - 18 februari 2019

Bali- Lembongan - Gili Meno - Bali

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 23 februari 2020

Familjen Pedersen på äventyr!

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

Bali 2018

Bali 2018

1 november 2018 - 19 november 2018

En härlig höstresorna till Bali samt några dagar i Singapore

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Indonesien hösten 2018

Indonesien hösten 2018

16 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Vi flyger till Bali och stannar där i 2 dagar innan vi flyger till Wakatobi som ligger nordost om Bali. Där ska vi vara i totalt 10 dagar, varav 8 dykdagar. Den här gången ska vi även bo och dyka från deras Liveaboard under en vecka. Det är en liten Liveaboard, endast 10 gäster per vecka. Bifogar en länk till en svensk sida med info om resorten, liveaboarden och dykningen i området: http://scubatravel.se/destinationer/asien/indonesien/wakatobi/resort.php

Hans Axelsson
haax