Bali

Dag 29: Runt Bali
tisdag 12 mars 2019 - Bali, Indonesien

Gårdagen började kl 09 med att vi (4 av vi som bor på samma ställe) åkte iväg med guide på en tur runt ön som skulle ta till kl 17. Första stoppet blev ett tempel man hade byggt ute i vattnet. Oklart varför men det var fint, dock inte mitt favoritstopp under dagen. Nästa stopp var en

Dag 27: Ubud, Bali
söndag 10 mars 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Bor för tillfället i Ubud här på Bali. Tänkte i huvudsak berätta om igår, lördag, för det finns otroligt mycket att berätta om den dagen. I förrgår kväll bestämde vi (som bor i samma rum på vårt hostel) oss för att vara med på en tour som innebar att vi var tvungna att gå upp

Dag 23: Bali
onsdag 6 mars 2019 - Bali, Indonesien

Äntligen på Bali! En resa utspridd på 48 timmar är över. Men ska försöka börja där den första Bali-dagen börjar. Klockan 03:30 var jag nere i lobbyn på hotellet i Bangkok för att köras till flygplatsen. 06:00 lyfte flyget och var framme 4,5 timmar senare (+1 h tidzon). På plats tog

Snorkling och hejdå till Bedste!
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej allihopa...Då gör vi ett nytt försök med att skriva ett inlägg, krånglat lite. Dagarna flyter på med mass bad och god mat. Frida och Bedste har varit på utflykt till stranden Padang Padang beach, jätte fin, liten och smockat med folk! Tur vi lät barnen stanna hemma! Vi har varit på

Snorkling och hejdå till Bedste!
onsdag 13 februari 2019 - Bali, Indonesien

Hej allihop.....Vi gör ett nytt försök med inlägg. Strulat lite när vi försökt tidigare. Dagarna lunkar på och vi badar och äter gott. Både Tim och Wilma har haft lite problem med öron men efter besök av läkare är det bättre.Frida och Bedste har varit på utflykt till stranden Padang

Ubud och drömboende! Vi
onsdag 20 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej på er ❤️Nu är mitt yoga och hälsoretreat över, det har varit så kul och då lärorikt! Yoga, god hälsosam mat, surfing, matlagningskurs, risfält, kaffeodling och massor fantastisks människor. Magiskt! Det var nog inte mitt sista yogaretreat! Nu har vi åkt vidare ut ibland Ubuds

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Bali & Yoga retreate
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
En djävel
lördag 16 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Här ska knådas, ”STRONG MASSAGE and two hours ” säger jag till den lilla kraftfulla tjejen, där jag ligger på slaktbänken, och hon knådar aaaaaah här somnar jag INTE, de va en djävel till att knåda, jag kommer att va full av blåmärke imorgon, där fick jag så jag teg.Mamma hade

Forsränning
fredag 15 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Då var det äntligen dax, Det mamma pratat om på hela resan och långt innan, RAFTING. Efter att provat till flytväst och hjälm börjar vi den långa vandringen mot floden, först över risfält sedan nedför trappor och inte vilka trappor som helst vissa 40cm höga vissa bara 10cm och våta

Barong
torsdag 14 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Poolhäng hela förmiddagen fram till klockan ett, shuttelbuss ner till city för massage 90 minuter alla fyra, jag somna så klart, trots ett intensivt knådande från MASSÖSEN.Nu var vi väl värda resans första longdrink, R och L Long Iland och G och N Mojito.Middagsdax, restaurang med vita

Cat poo chino
onsdag 13 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Made är dagens chaufför, han ska köra oss i sin nya Toyota till fem olika sevärdheter norr om Ubud. Första stopp en terass odling av ris, imponerande stor, drivs av 14 familjer. Mamma och jag går ner för de hala trapporna, ibland lersteg, mellan de små ris ” fälten”,  upp igen, för

Bali & Yoga retreate

Bali & Yoga retreate

8 februari 2019 - 24 februari 2019

Vi åker tillbaka till vårt favoritland Bali ännu en gång. Det blir dyk, yoga retreat (för Amanda), hänga runt i staden Ubud och att bara njuta av semestern!

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

28 januari 2019 - 18 februari 2019

Bali- Lembongan - Gili Meno - Bali

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 1 mars 2020

Familjen Pedersen på äventyr!

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

1 november 2018 - 19 november 2018

En härlig höstresorna till Bali samt några dagar i Singapore

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Indonesien hösten 2018

Indonesien hösten 2018

16 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Vi flyger till Bali och stannar där i 2 dagar innan vi flyger till Wakatobi som ligger nordost om Bali. Där ska vi vara i totalt 10 dagar, varav 8 dykdagar. Den här gången ska vi även bo och dyka från deras Liveaboard under en vecka. Det är en liten Liveaboard, endast 10 gäster per vecka. Bifogar en länk till en svensk sida med info om resorten, liveaboarden och dykningen i området: http://scubatravel.se/destinationer/asien/indonesien/wakatobi/resort.php

13 mars 2018 - 31 mars 2018

Resa till Bali 2018

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Emelie Sandin
emet