Bali

Resting and recharing in Ubud
fredag 16 mars 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Alright I am not gonna lie I wasn't supposed to stay eight days in Ubud, not at all. But in the end even the most energetic need to rest and I had finally reached my limit. Up until this point I hadn't really stopped for any extended amount of time, only four to five days at most. And throught

Chilling out in Nusa Penida!
tisdag 13 mars 2018 - Bali, Indonesien

So the next few posts are gonna be shorter than normal. Have neglected writing for sometime now and that unfortunately also leads to that some details get list in memory.But nack on track. From Mataram I made my way to Pedang Bai in Bali. This small town works as a harbour hub for those who want to

Ubud
onsdag 11 april 2018 - Bali, Indonesien

Efter vi hade vinkat hejdå till drömhuset tog vi en taxi inåtlands. Mot Ubud. Ubud räknas som den kulturella "huvudstaden" på Bali.Hostelet som vi bodde på låg lite i utkanten vilket vi förstod var bra då vi slapp turistkvarteren. Bara på vår gata fanns tio tempel och lika många span

Ödet förde oss samman
tisdag 10 april 2018 - Canggu, Bali, Indonesien

I början på mars kom ett meddelande på facebook:"Tjena!! Har förstått att vi alla kommer infinna oss på Bali i april! Lust att bo tillsammans i någon trevlig villa?" Det var klart att vi skulle haka på. Från en soffa i Australien hittade vi huset. "Affordable Luxury" var titeln. Våra

Sista dagarna i Uluwatu
lördag 31 mars 2018 - Uluwatu Temple, Bali, Indonesien

Sista 2 dagarna har vi tillbringatI Uluwatu- Blue Point. Fick ett väldigt fint rum för 500kr per natt. Dessa 2 dagar har vi mest solat, badat och verkligen slappat.Tog en tur med moppen för att hitta beachen. Uluwatu ligger på klippor så skall man ta sig till beachen - beredd er på trappor!!!

På moppe runt Bali
onsdag 28 mars 2018 - Penida Island, Bali, Indonesien

Sitter på Crystal Bay Nusa Penida i en puff och väntar på solnedgången. Stefan tar en sista tur med snorklingen och jag skall skriva ner lite vad vi hittat på dem senaste dagarna.Vi stannade en extra dag på Ubud, här är så mycket att se och göra. Ubud är ett fantastiskt ställe för

Ubud
fredag 23 mars 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Startade dagen med promenad över risfälten + fmtkpass därefter en underbar STOR frukost med jordgubbs pannkaka, yoghurt müsli   Ja här finns allt vad man kan tänkas sig. Tog hotellets shuttlebus (som går varje timme in till Monkey Forrest - apor är fantastiska, roliga, opålitliga djur

Mot ubud
onsdag 21 mars 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Idag går resan vidare mot Ubud, ett ställe som alla rekommendera att åka till. Träffade ett tyskt par som hade precis varit = det bästa dem gjort 😄 Båtfärden från Gili T till padang bai tog ca 2,5 timme = svettig resa med  mycket gung.. fick i alla fall användning av mina

Mums bröd
lördag 24 februari 2018 - Bali, Indonesien

Efter Gili öarna åkte vi tillbaka till Kuta på Bali för det ligger nära flygplatsen. I Kuta så hyrde vi moppe igen. I Kuta så gjorde jag ett nytt sim rekord, det var 1000 meter. Sedan var det dags att flyga hem till Sverige. När vi skulle åka hem så skulle vi åka 1 taxi, 3 flygplan och

Nomi Nidesjö
Nomisen i Asien 2017/18
Senast aktiv - från East Lombok Regency, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
Moppe veckan på Bali slut
tisdag 13 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Efter Ubud så skulle vi lämna tillbaka moppen i Kuta och hämta våra våra väskor från templet. Sedan åkte vi till en by som hette Sanur. I Sanur så finns en strandpromenad och den är längreän från Rydebäck till Helsingborg. Härifrån ska vi åka båt till ön Lembongan.

Nomi Nidesjö

Resa till Bali 2018

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Äventyr på Bali

Äventyr på Bali

12 november 2017 - 26 november 2017

Hääj! Nu ska jag allt ut på äventyr och jag tänkte dela alla mina upplevelser med er här så att ni som vill kan se vad jag har för mig under dessa två, spännande veckorna! Trevlig läsning på er 😃

Familjen Sommars äventyr

Familjen Sommars äventyr

3 november 2017 - 26 februari 2018

Familjen Sommar tar sina båda barn och flyr den svenska vintern! Fyra månader är vi borta och vi besöker Thailand, Bali och Shanghai.

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Indonesien

Indonesien

6 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Äntligen åker vi ut i världen igen och denna gång till en redan besökt päla - Indonesien 😍🌴 ett av våra favoritländer utan tvekan! Vi kommer hålla oss på Bali i 3 veckor, första ön blir Nusa lembongan och sen åker vi ut till gili T och gili Meno! Ni hör ju hur underbar denna resa kommer bli! 🌴🐠

BALI

BALI

19 augusti 2017 - 30 augusti 2017

En avstickare till Bali innan Australien. Undra vad denna resa har att bjuda på? Häng med och vi tar reda på det !! Inte för att jag tror det kommer ske, men man vet aldrig, helst inga delningar på Facebook. NU KÖR VI! 1,2,3 GO!

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen