Bali

Världens dyraste kaffe o mini-zoo
tisdag 18 februari 2020 - Bali, Indonesien

I Ubud trodde jag det var svalare, men så var det inte. Väldigt turistigt, men jag skulle upp på en vulkan tänkte jag.  Matur i soluppgång var det tänkt. En gång till en tidig morgon, start klockan 02:00. En busstur på en dryg timma innan vi kom fram för några timmars vandring. En

Korrupta poliser
lördag 8 februari 2020 - Ubud, Bali, Indonesien

Jag flyttar ut till kusten för några dagar, då märker man av att Bali har varit hårt åtsatt av turismen, sen lång tid. Nere på stranden slåss försäljare om turistens pengar. Man ser helt plötsligt massor av västlänningar. Det är visserligen lågsäsong men .....Att hyra motorcykel /

Genuint
fredag 31 januari 2020 - Denpasar City, Bali, Indonesien

Man tror man kommer till små byar när folk i jakarta säger ” åh Yogiakarta det är så fint och mysigt ”. Men återigen en stor och stökig stad, utspridd med långa avstånd. Vad gör jag då här ? Jo stadens begivenheter är tempel. Har sett ett par stycken genom åren. Prambanan heter

Nedräkning på Bali
fredag 17 januari 2020 - Kuta, Bali, Indonesien

Så närmar det sig återresa, jag förstår inte hur 4 veckor bara runnit iväg.Vi lyckades få till att åka till stranden där de serverar färsk fisk & skaldjur direkt ifrån akvarietankar.Det är en sådan sak som man ska göra när man är här, se solnedgången och käka skaldjur på

Christopher Såthén
ChrisFlen i Bangkok, Bali & Singapore
Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Njuter in i det sista😎
torsdag 16 januari 2020 - Denpasar, Bali, Indonesien

En god natts sömn och en mycket god frukost. Ett par timmars härligt häng vid poolen. Goda drinkar och så en god lunch på det. Dusch och så shuttlebussen till flygplatsen 400 meter bort. Vilken underbar tid vi fick här på Hilton!Nu mot Bangkok✈️😎⛩😄

Ny adress!
onsdag 15 januari 2020 - Bali, Indonesien

Skulle ju egentligen ha stannat i vårt fina hus i Seririt till i morgon torsdag, då planet går till Bangkok, men vi bestämde oss för att resa ner mot flygplatsen redan idag. Vi visste ju att resan från norr och ner mot flygplatsen skulle ta minst tre timmar och då "vissa av oss" blir

Bora Bora och Kongo...
tisdag 14 januari 2020 - Bali, Indonesien

Killarna tog tidigt i morse mopparna och for glada i hågen iväg till golfbanan. Vi tjejer tog sovmorgon och hängde i huset. Så skönt! Efter lunch och den sedvanliga middagsluren i solstolen gick vi ca 30 minuter längst stranden till Bora Bora, en mycket mysig restaurang och resort. Där blev

Utflykt!
måndag 13 januari 2020 - Bali, Indonesien

Igår samlade vi ihop oss efter frukost och for i väg på utflykt. Vattenfall skulle vi besöka minsann! Åkte på våra moppar i både en och två timmar, men inte fann vi nåt vattenfall. Bara att inse att vi kört fel. Eftersom vi redan var mer än en timme åt fel håll bestämde vi oss för

Bästa stunden på dagen!
söndag 12 januari 2020 - Bali, Indonesien

Att tidigt på morgonen få gå fram till solsängen som står precis framme vid stranden. Få ligga där, titta på fiskarna som åker förbi i sina små båtar, hundarna som tar sin morgonpromenad längst stranden och någon pappa som står och fiskar med sin son. Lugnet där och då, när allt

Härlig morgon!
fredag 10 januari 2020 - Bali, Indonesien

Vaknade tidigt efter en hostandes natt. Möttes av en underbar morgon, sol och ett alldeles lugnt hav. Poolskötaren ställde i ordning på altanen och i poolen och fiskegubbarna höll på med sina nät på stranden utanför.  Magiskt fint! Kent såg att fiskegubbarna slängde kvar nåt på

Vulkanjakt

Vulkanjakt

11 januari 2020 - 1 mars 2020

Har alltid fascinerats av Indonesiens natur och framförallt vulkaner. Nu blir det 4 veckor i Indonesiska ö-världen med ett stopp i Bangkok påvägen dit, och samma på vägen hem.

Bangkok, Bali & Singapore

Bangkok, Bali & Singapore

17 december 2019 - 24 januari 2020

En Déjà vu-resa tillbaka till Bali 20 år senare för Agneta och mig. Ett mellanstopp i Bangkok på nerresan och ett stop i Singapore på hemresan.

Singapore, Bali och Bangkok

Singapore, Bali och Bangkok

25 december 2019 - 25 december 2019

Mot Asien! 191225 bär det av mot Singapore, efter det vidare till Bali för att sedan avsluta det hela i Bangkok. Landar hemma på Arlanda igen 200119, om allt går som planerat😄

Jorden runt 2.0

Jorden runt 2.0

7 oktober 2019 - 11 april 2020

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Bali & Yoga retreate

Bali & Yoga retreate

8 februari 2019 - 24 februari 2019

Vi åker tillbaka till vårt favoritland Bali ännu en gång. Det blir dyk, yoga retreat (för Amanda), hänga runt i staden Ubud och att bara njuta av semestern!

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

28 januari 2019 - 18 februari 2019

Bali- Lembongan - Gili Meno - Bali

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 23 februari 2020

Familjen Pedersen på äventyr!

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

Hans Axelsson
haax