Denpasar

Vilken resa!!!!!
torsdag 21 april 2016 - Denpasar, Bali, Indonesien

Ojojoj; vi trodde vi skulle åka långsamma färjan till Bali (ca 4 timmar) och blev därför glatt överraskade att vår researrangör hade bokat den snabba färjan. Färjeläget låg litet längre bort men det gjorde ju inget. Trodde vi..... Vi lämnade resorten 08.00, de sa att vi måste vara

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Indonesien våren 2016
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Fiskar och sjösjuka
fredag 18 mars 2016 - Denpasar, Bali, Indonesien

Idag har flickorna gjort fina flätor i sina hår. Vi talade om att åka ut med glasbottenbåt och hade kommit överens om att ca 300 spänn kunde vi betala för det kalaset. Båt 101 har försökt att mjuka upp Erik i några dagar utan framgång men idag fanns chansen för honom att få med oss

Borta från solen
onsdag 16 mars 2016 - Denpasar, Bali, Indonesien

Hett som i helvetet kanske vissa av er känner igen att någon brukar säga i vår familj, konstigt nog har det uttrycket inte kommit på tal...än. Men lite olika liknelser har han kommit på och det är att vara här är som att basta i jeans. En liten fingervisning till er hur varm här faktisk

Bird Park och Bali
tisdag 15 mars 2016 - Denpasar, Bali, Indonesien

I söndags gjorde vi sista utflykt i KL. Det blev till Bird Park. Världens största park där fåglarna flyger fritt är det tydligen. Kan säga att det är skönt att baren inte är rädda för alla djur.....NOT! Fåglarna är ju vana med människor som springer där dagarna i ända så de kommer

söndag 13 mars 2016 - Denpasar, Bali, Indonesien

Nu är vi framme på Bali och våra sista dagar, Glad att jag hittade detta lilla mysiga hotel på nätet. Helt underbart och 50 m mer till stranden. Och wi-fi fungerar, går som en dans att uppdatera. Men nu får ni faktiskt vänta på hela storyn tills vi kommer hem. Då kan jag ladda in alla

Ulla Lavin
Finngrobbon i Papua
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Här har vi det prima!
torsdag 22 januari 2015 - Denpasar, Bali, Indonesien

Hej alla! Nu är vi som många av er vet framme i Sanur på Bali. Vi har solat och badat och ätit massa god mat (mest Linn). Vi har shoppat, sprungit i regnet och aktat oss för råttor och kackerlackor. Sanur är en ganska lugn men mysig stad, försäljarna är däremot helt galna. Det är 28

Beslut, beslut, beslut
onsdag 16 juli 2014 - Denpasar, Bali, Indonesien

Ny flygplatsbyggnad invigdes i oktober förra året vilket behövs för att möta den mängd plan och passagerare som trafikerar Ngurah Rai på Bali. Flygplatsen ligger på den lilla del fastland som förbinder stora Baliön med den lilla halvön som heter Nusa Dua. Alla flygplan kommer in från

Bo Holmstedt
bossesresa i Sommarsemester i Öst
Mot Bangkok
fredag 16 maj 2014 - Denpasar, Bali, Indonesien

Om några timmar är jag på flyget mot Bangkok! Jag fattar inte att det är exakt en månad sedan jag lämnade fina Göteborg, tiden har gått fort. Min resa på Bali har varit helt fantastiskt, framför allt den inre resan. Den kan jag inte ens beskriva i ord. Bali har fått en speciell plats i

Melanie Gabuten
MelGabuten i Bali
Senast aktiv - från Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand
tisdag 8 april 2014 - Denpasar, Bali, Indonesien

Hej! I förrgår anlände vi äntligen till vårt sista resmål - Bali. Våra dagar i Kuala Lumpur var väldigt bra. De innehöll mycket shopping och fina middagar. Vi var uppe i twin Towers på en av kvällarna vilket var en cool upplevelse. Vi besökte även en sky bar på ett hotell två

Saramette Malmgrenbjerstedt
SaraMette i 42 dagar i Asien
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
Safari och zoo
torsdag 27 februari 2014 - Denpasar, Bali, Indonesien

Saga och jag bestämde oss för att besöka Bali safari och marin park. Jag var lite fundersam innan eftersom det inte är alla djurparker som är särskilt djurvänliga. Men det var en väldigt fin anläggning som vunnit flera utmärkelser. Glädjande nog så arbetade de även med att bevara och

Johan Wåhlin
FamWahlin i Resa mot visdom, sol och koalor
Papua

Papua

20 februari 2016 - 17 mars 2016

En spännande och upplevelserik resa.

Indonesien våren 2016

Indonesien våren 2016

13 april 2016 - 4 maj 2016

Även den här gången ska vi vara på 2 olika ställen i Indonesien. Vi börjar med en vecka på Lombok, Cocotinos. Därefter åker vi färja till Bali för vidare transport med flyg till Wakatobi som ligger nordost om Lombok. Där ska vi vara i 10 dagar, varav 8 dykdagar. Deras husrev ska tydligen vara i världsklass. Även maten i deras restaurang ska hålla en mycket hög klass :-)

Malaysia och Indonesien

Malaysia och Indonesien

9 mars 2016 - 1 april 2016

Den 9/3 2016 börjar vår resa till Kuala Lumpur, Malaysia -äntligen!!! Tanken, som den är nu, är att vi skall stanna där 3-4 nätter för lite acklimatisering och shopping. Sedan blir det flyg till Bali, Indonesien. Där är de första 6 nätterna nu bokade på ett hotell precis vid stranden. Sedan får vi se vad vi är sugna på att göra. Kanske blir det att resa till det kuturella och lugna Ubud, paradisöarna Gili eller Lembongan eller kanske båda? Vi tar det som det kommer och fixar boende efter hand. Nu har jag laddat ner en app som skall räkna ned dagarna tills vi åker, bara 172 dagar kvar??

Down under

Down under

19 januari 2015 - 19 januari 2020

Sommarsemester i Öst

Sommarsemester i Öst

27 juni 2014 - 20 juli 2014

Stad, shopping, bad, mat, sand, skratt, flyg, frukost,lunch, middag, kaffe, barer, långa promenader och mycket mycket mer...

2 maj 2014 - 16 maj 2014

Yoga, mat och allt annat Bali har att erbjuda!

42 dagar i Asien

42 dagar i Asien

6 mars 2014 - 16 april 2014

Den 6 mars bär det av på vårt stora äventyr. Det är vi, Sara och Mette, två stora ryggsäckar och så igelkotten Torsten såklart, vår beskyddare under resan. Sol, bad och äventyr i Thailand, Malaysia och Indonesien är planen under våra 42 dagar nere i Asien. Vi kommer att ha the time of our lives och skapa många oförglömliga minnen under resans gång. Häng med oss!

Fam Höckert Wall på Bali

Fam Höckert Wall på Bali

28 januari 2014 - 21 mars 2014

Tänk vad fort tiden går. Snart är mitt "lediga" år med Arvid till ända och det är dags att lämna över kontrollen till maken och släppa in kaoset i hemmet. Men innan dess ska vi ta oss några mil söderut och korta ner vintern lite. Ser fram emot att slippa allt klädbök som hör årstiden till. Hoppas nu bara på att guideboken har rätt vad gäller vädret på Bali under regnperioden...

Resa mot visdom, sol och koalor

Resa mot visdom, sol och koalor

9 februari 2014 - 22 mars 2014

litesydostasien

litesydostasien

30 december 2013 - 4 juli 2014

Joel, Basse och Filip. Nu för tiden är det minus Filip.

Erik Ahlmark
ErikAhlmark