Kuta

Nedräkning på Bali
fredag 17 januari 2020 - Kuta, Bali, Indonesien

Så närmar det sig återresa, jag förstår inte hur 4 veckor bara runnit iväg.Vi lyckades få till att åka till stranden där de serverar färsk fisk & skaldjur direkt ifrån akvarietankar.Det är en sådan sak som man ska göra när man är här, se solnedgången och käka skaldjur på

Gott nytt år
tisdag 31 december 2019 - Kuta, Bali, Indonesien

Då var det nyår, shit vad tiden går fort.Neta ligger med Bali-belly så hon tar sig inte mer än 10 meter från hotellet på dagarna, hon har lyckats komma med och käka lite middag på kvällen men för övrigt är det drickyoghurt. Så jag gör som jag brukar på mina resor, jag promenerar,

Första dagarna avklarade
fredag 27 december 2019 - Kuta, Bali, Indonesien

Vi flög från Arlanda på tisdag morgon och mellanlandade i München, där hade Lufthansa meddelat att vårt origialflyg var inställt men att vi skulle få åka med ett flyg som gick 3 timmar senare. Inte så farligt. Vad de inte informerade om var att de hade flyttat oss till ett annat

Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
Sol, poolen -paus- sol, stranden hem.
måndag 14 oktober 2019 - Kuta, Bali, Indonesien

Bor på Un's hotell i Kuta. Herr B läste om det i en reseblogg.   En fin lummig innergård med pool. Tyst och skönt, du hör inget av mopederna utanför. Frukosten serveras på restaurangen Balkongen bredvid ( The Balcony) . Det är varmt,  vi har ett rum utan AC , det finns en bra fläkt men

Malin Berggren
Ritazza i Jorden runt 2.0
Senast aktiv - från Lembongan, Indonesien
Indonesien - Bali
lördag 27 januari 2018 - Kuta, Bali, Indonesien

När vi skulle till Indonesien så åkte vi 2 flygplan. I Indonesien så stavar man taxi med ks istället för x. Stranden vi bodde på var väldigt smutsig för att smutset kom in med vågorna. Där ville vi inte vara. Vi bestämde oss för att hyra moppe i en vecka och åka runt på Bali.

Surf's up
tisdag 25 juli 2017 - Kuta, Bali, Indonesien

Sa.. jag forsoker pa samma 90 talsdator igen och ber en stilla bon.Som tidigare namnt internetcafe aldern hade ett ganska kort bast fore datum, man ser rester av det lite har och dar lokaler med gamla nedslakta datorer, eller tomma stationer. Wifi ar sjalvklart trots att de kamp[ar med 2G och 3G

Nytt land
onsdag 25 januari 2017 - Kuta, Bali, Indonesien

Återigen strul med inloggning på sidan... planet gick till Bali där jag mötte upp min släkting Tobias.

Oscar Forsén
oscarforsen i Semester 2017
Senast aktiv - från Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam
I live, love, slay and am content
torsdag 17 november 2016 - Kuta, Bali, Indonesien

Lite shopping gjordes igår. Marknaden stängde runt 18 så jag hann dit och köpa den efterlängtade tanktoppen med Bintangtryck. I värmen här så förlorar jag all form av värdighet, så den kommer bäras rakryggad med fejkade raybans. Dock så har jag inte helt gett upp min mänsklighet och

Thunder in paradise
söndag 13 november 2016 - Kuta, Bali, Indonesien

Efter att ha vilat en stund igår bestämde jag mig för att ge mig ut på Kutas gator efter kvällsmat och en lokal öl. Åt mig mätt för 10 kr på ett litet hak, friterad kyckling och ris blev det. Vandrade sedan mot bargatorna i Kuta. Och det var precis så illa jag befarat, överallt en massa

Banana Mango High School
lördag 12 november 2016 - Kuta, Bali, Indonesien

För att riktigt komma in i min sydostasiatiska rundresa var jag tvungen att idag kitta mig rätt. Efter en god lunch, bestående av kyckling och vårrullar i sällskap med en holländska, så blev första inköpet ett par sandaler. Omöjligt att bära något annat dagtid här. Nästa inköp blev

Bangkok, Bali & Singapore

Bangkok, Bali & Singapore

17 december 2019 - 24 januari 2020

En Déjà vu-resa tillbaka till Bali 20 år senare för Agneta och mig. Ett mellanstopp i Bangkok på nerresan och ett stop i Singapore på hemresan.

Jorden runt 2.0

Jorden runt 2.0

7 oktober 2019 - 11 april 2020

Sista chansen innan förskoleklass börjar, långledig med lilla familjen. Två föräldrar och en 5 åring planerar att fara till Australiens västkust, bila Darwin-Perth fira julen på Manly, se gubbarna på Påskön och nånstans däremellan ett stopp i Sydamerika. Kanske Bali, det visar sig.

Asien 2017/18

Asien 2017/18

25 november 2017 - 26 februari 2018

Vår familjeresa till Kambodja, Thailand och Indonesien 2017/18

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Semester 2017

Semester 2017

31 december 2016 - 12 mars 2017

Semester äventyr

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Adam som doktor

Adam som doktor