Seminyak

Utflykt samt sista dagen i Bali
torsdag 15 november 2018 - Seminyak, Bali, Indonesien

I måndags tog vi en 9 timmars tur som tog oss med bil runt Balis sevärdheter! Tempel x 2, dans, silversmed, heliga källor, djungel och kaffeplantage m.m, helt slut på! Trafiken värst!   @ Goa Gajah Elephant CaveNatten till torsdag vaknade vi av en jordbävning och natten fortsatte med det

Lars Näslund
Naslund24 i Bali 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Stranden
tisdag 12 september 2017 - Seminyak, Bali, Indonesien

I förrgår var det en heldag på stranden.Vi har c:a tre minuter dit från där vi bor, Sarinande Hotel. Ett jättemysigt, men något slitet litet hotell, med 28 rum vända mot den lilla poolen.Stranden ligger en liten bit ifrån den värsta smeten, så här är det lugnt och skönt.Killen som

Telefonnummer
måndag 11 september 2017 - Seminyak, Bali, Indonesien

Hej igen,Så var det ju det här med Telia som inte har något avtal med någon teleoperatör I Indonesien, vilket gör att våra telefoner inte fungerade.Nu har vi skaffat ett Indonesiskt abonnemang, så om någon vill ha tag på oss via telefon, får Ni be oss om telefonnumren.Skulle ju ha tänkt

Utsövda
måndag 11 september 2017 - Seminyak, Bali, Indonesien

Här kommer jag varken att köra bil eller scooter. Vilken trafik. Värre än nå'n annanstans vi varit. Men det ska inte heller behövas, det finns ju gott om chaufförer.Det blev inte så mycket sömn på vägen hit, så igår föll  vi i sömn sittande i varsin stol på verandan. Men först var

Gili Meno & Seminyak!
fredag 25 augusti 2017 - Seminyak, Bali, Indonesien

Hej på er! 💙Nu har vi lämnat Gili Meno bakom oss, en väldigt vacker plats, men lite för lugn för vår smak (och då behöver vi inte så himla mycket liv för att vara nöjda) Gili Meno är extremt lugnt, inga vägar, få resturanger och absolut inget att göra på kvällen. Då får man

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Indonesien
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Dag 6
lördag 31 oktober 2015 - Seminyak, Bali, Indonesien

Morgonen ägnades åt att skriva ifatt på resdagboken eftersom uppkopplingen här nere strulade igår kväll. När alla vaknat gick vi iväg och åt frukost på Sacred Ground. Det var gott, Emma åt sacred pancaces… undrar hur man får pannkakor att bli heliga? Vi andra fick nöja oss med ohelig

Dag 5
fredag 30 oktober 2015 - Seminyak, Bali, Indonesien

Vaknade tidigt som tusan, så jag lyssnade på ljudbok ett tag. Balineserna startar tidigt med arbetet tydligen så jag låg och lyssnade på deras prat och skratt. De fixar och grejar, målar lite här, spikar lite där, alltid något nytt på gång. När resten av familjen behagade att vakna så

Sjukdomar håller oss kvar här...
fredag 9 oktober 2015 - Seminyak, Bali, Indonesien

Igår var vi på väg härifrån, men stoppades av Pernillas elaka mage, idag tänkte vi att vi skulle göra ett nytt försök, men vi har blivit kvar på grund av Stinas dumma mage. Man skulle kunna säga att min snuva är rätt så lindrig och att det inte är så synd om mig längre. Jag tog min

Anna Nilsson
anilsson i BALI
Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
Alla borde besöka Potatohead!
onsdag 7 oktober 2015 - Seminyak, Bali, Indonesien

I förrgår åkte vi till Seminyak, en plats som gav mig halsont och snuva igår, men jag har inhandlat strepsils och dagarna går bra ändå, så det är inget ni ska tycka synd om mig för. Vi bor på ett härligt hotell vid namn Fave, där vi äter massor av ägg till frukost och en hel del te

Anna Nilsson

En härlig höstresorna till Bali samt några dagar i Singapore

Indonesien

Indonesien

6 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Äntligen åker vi ut i världen igen och denna gång till en redan besökt päla - Indonesien 😍🌴 ett av våra favoritländer utan tvekan! Vi kommer hålla oss på Bali i 3 veckor, första ön blir Nusa lembongan och sen åker vi ut till gili T och gili Meno! Ni hör ju hur underbar denna resa kommer bli! 🌴🐠

INDONESIEN 2017

1 oktober 2015 - 29 oktober 2015

Bali

Bali

26 oktober 2015 - 10 november 2015

Här kommer vi lägga ut foto och knasigheter från vår resa till Bali.

Tokyo, Nya Zealand Australien & Bali

Tokyo, Nya Zealand Australien & Bali

19 januari 2015 - 9 mars 2015

Äventyr 2015!!!

Äventyr 2015!!!

2 januari 2015 - 27 mars 2015

Mot nya platser!!! O kanske några gamla och bekanta!!!

Asien

Asien

18 november 2014 - 25 februari 2015

Search&Wedding

Search&Wedding

8 oktober 2014 - 30 oktober 2014

Försöka söka efter våra rötter i Jakarta för sedan bröllop på Bali mellan fina Joacim&Hanna

Eva Rubin
Evru54