Resting and recharing in Ubud
fredag 16 mars 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Alright I am not gonna lie I wasn't supposed to stay eight days in Ubud, not at all. But in the end even the most energetic need to rest and I had finally reached my limit. Up until this point I hadn't really stopped for any extended amount of time, only four to five days at most. And throught

fredag 23 mars 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Startade dagen med promenad över risfälten + fmtkpass därefter en underbar STOR frukost med jordgubbs pannkaka, yoghurt müsli   Ja här finns allt vad man kan tänkas sig. Tog hotellets shuttlebus (som går varje timme in till Monkey Forrest - apor är fantastiska, roliga, opålitliga djur

Annette Björkqvist
Nettan1965 i Bali 2018
Senast aktiv - från Sanur
Mot ubud
onsdag 21 mars 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Idag går resan vidare mot Ubud, ett ställe som alla rekommendera att åka till. Träffade ett tyskt par som hade precis varit = det bästa dem gjort 😄 Båtfärden från Gili T till padang bai tog ca 2,5 timme = svettig resa med  mycket gung.. fick i alla fall användning av mina

Annette Björkqvist
Nettan1965 i Bali 2018
Senast aktiv - från Sanur
Moppe veckan på Bali slut
tisdag 13 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Efter Ubud så skulle vi lämna tillbaka moppen i Kuta och hämta våra våra väskor från templet. Sedan åkte vi till en by som hette Sanur. I Sanur så finns en strandpromenad och den är längreän från Rydebäck till Helsingborg. Härifrån ska vi åka båt till ön Lembongan.

nomisen
Nomisen i Asien 2017/18
Senast aktiv - från East Lombok Regency, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
”Bom-bom”
lördag 10 februari 2018 - Ubud, Bali, Indonesien

Vi åkte till en helig stad som hette Ubud och där riverraftade vi. I vår båt så fanns en kille och en tjej från Argentina och vår guide som hette Stress och han lekte med oss hela tiden. Det var kul och vi såg fina vattenfall. När guiden sa ”bom bom” så skulle man ducka för då blev

nomisen
Nomisen i Asien 2017/18
Senast aktiv - från East Lombok Regency, Nusa Tenggara Barat, Indonesien
Baaalliiiiii & Gili-Air & Bangkok
torsdag 11 maj 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Seit so vielen Jahren war Bali auf unserer Wunschliste. Nun endlich erfüllten wir uns den Wunsch & reisten kurz vor meinem 40. Geburtstag zum ersten Mal nach Indonesien auf die Insel der Götter. Nennt mich „gspürig“, aber diese Insel hat in der Tat eine besondere Energie. Ich war vom 1.

Esther Balla
floundesther i Zurück in Asien
Senast aktiv - från Phangan, Surat Thani, Thailand
fredag 19 maj 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Under vår resa har vi hört av alla som varit på Bali att vi måste åka till Ubud, att det är en fantastisk stad. Då Ubud bara ligger drygt 45 minuters bilresa från Sanur där vi hyr vårt hus kändes det självklart att göra en liten utflykt dit. Genom en grupp på facebook hade jag fått

Från strand till risfält
onsdag 1 februari 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Tog oss tillbaka till fastlandet till staden ubud. Vi båda trivdes bra här då vi hyrde scooter igen och strök runt på landsbygden och spanade in djungeln och ris fälten. Träffade på en local som visade oss runt på lite mer avlägsna ställen. Bland annat kaffeplantage, risfält och

Oscar Forsén
oscarforsen i Semester 2017
Senast aktiv - från Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam
Bootcamp vecka 2
måndag 6 februari 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej igen! Till att börja med, jag har överlevt mina två veckor på bootcampet här i Jimbaran Bali.. Ö det va en pärs kan ja säga! Men shit va kul det här varit, känner mig så mycket piggare i bollen, hälsosammare och mer i form. Men ska inte ljuga o säga att det va en lätt match.

Emelie Sandin
emet i All by myself...
Senast aktiv - från Portimão, Faro, Portugal
Sista dagen i Ubud
fredag 9 december 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

Nu är snart vår resa på Bali slut. Vi har haft en väldigt bra resa, fått uppleva mycket och träffat många härliga människor! Det har varit kul att jobba som volontärarbetare, även om endast en av veckorna faktiskt var jobb medan de andra var ren semester. Jag kommer sakna flera av dem vi

Bali 2018

Bali 2018

13 mars 2018 - 31 mars 2018

Resa till Bali 2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Asien 2017/18

Semester äventyr

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Bali, Australien och Kalifornien

Bali, Australien och Kalifornien

14 november 2016 - 13 januari 2017

Äventyr på Bali, jul och nyår med familj och släkt i Australien och sen hälsa på brorsan i Kalifornien.

Bali

Bali

24 september 2016 - 10 oktober 2016

Vi åker till Bali hela famljen med Cecilia, Andrew, Koda, Sunny, Marita och Joakim.

Sydostasien

Sydostasien

31 oktober 2016 - 26 november 2016

Bali en snabbis

Bali en snabbis

24 februari 2016 - 22 mars 2016

En månad på Bali och Gili Trawangan. Lite hemside fix, lite mer yoga och mest chill i solen.

Tomas Rydehed
Kakihara