fredag 19 maj 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Under vår resa har vi hört av alla som varit på Bali att vi måste åka till Ubud, att det är en fantastisk stad. Då Ubud bara ligger drygt 45 minuters bilresa från Sanur där vi hyr vårt hus kändes det självklart att göra en liten utflykt dit. Genom en grupp på facebook hade jag fått

Fanny Barck Österman
fannybarck i Nya Zeeland, Thailand & Bali
Från strand till risfält
onsdag 1 februari 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Tog oss tillbaka till fastlandet till staden ubud. Vi båda trivdes bra här då vi hyrde scooter igen och strök runt på landsbygden och spanade in djungeln och ris fälten. Träffade på en local som visade oss runt på lite mer avlägsna ställen. Bland annat kaffeplantage, risfält och

Oscar Forsén
oscarforsen i Semester 2017
Senast aktiv - från Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam
Bootcamp vecka 2
måndag 6 februari 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej igen! Till att börja med, jag har överlevt mina två veckor på bootcampet här i Jimbaran Bali.. Ö det va en pärs kan ja säga! Men shit va kul det här varit, känner mig så mycket piggare i bollen, hälsosammare och mer i form. Men ska inte ljuga o säga att det va en lätt match.

Emelie Sandin
emet i All by myself...
Senast aktiv - från Portimão, Faro, Portugal
Sista dagen i Ubud
fredag 9 december 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

Nu är snart vår resa på Bali slut. Vi har haft en väldigt bra resa, fått uppleva mycket och träffat många härliga människor! Det har varit kul att jobba som volontärarbetare, även om endast en av veckorna faktiskt var jobb medan de andra var ren semester. Jag kommer sakna flera av dem vi

Första veckan som volontärarbetare snart slut
söndag 27 november 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

Söndag eftermiddag och äntligen en stund att sitta ner och skriva lite i min dagbok, dagarna är fullbokade med aktiviteter så man är ganska trött men det är jättekul! Bali är tropiskt så det är väldigt varmt och hög luftfuktighet vilket gör att man känner sig svettig och kletig

Soluppgång och mani-pedi
måndag 21 november 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

Det går inte att förneka det - slutet på vårt livs äventyr närmar sig. Det känns sorgligt men än är det inte över. Dessutom behöver man inte se det som att det är slutet på något utan att vi funnit något vi vill göra igen. Och kommer göra igen.Igår besteg vi ett berg, en vulkan, i

Andreas Eriksson
Sjukbrorsan i Sydostasien
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Faster! Harder! Scooter!
onsdag 16 november 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

Eftersom eftermiddagen regnade bort igår hann jag aldrig till marknaden. Istället låg jag och läste och åt kassavachips.Vid åtta tiden gick jag till ett spa i närheten för en timmes behandling. För under 60 kr så valde jag en balinesisk massage. Tyckte den förra massagen jag fick var

Kakihara i Hunt for Orang Pendek
November rain
tisdag 15 november 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

Kvällen igår var väldigt varm och utan regn. Så tillsammans med ett gäng brittiska tjejer, en kanadensare, en irländska, en svensk och en slovak så blev det några öl på boendet. Vi drog sedan för kvällsmat på ett pizzaställe för att sedan återvända för öl kring poolen. Några

Kakihara i Hunt for Orang Pendek
onsdag 28 september 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

Det var roligt att upptäcka Ubud i dagsljus. I mörkret var detmest en slingrande väg med massor av trafik. Ubud är en ganska stor stad som ligger mitt i skogen. Under bilresan från Denpasar förvånades vi över att vi aldrig tycktes komma ut ur stan. Bebyggelsen var konstant utmed vägen.

Malin Blomgren
Machu Picchu i Bali
Första dagen på Bali
måndag 26 september 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

I lördags bar det av från Göteborg via Paris och Singapore till Bali. Resan gick bra, eftersom vi reste under natten höll sig barnen lugna även om de bara sov runt fem timmar. Bytet i Singapore var mer eller mindre bara av och på planet mitt emot. Vid 19.30 lokal tid landade vi i ett

Malin Blomgren

Semester äventyr

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Bali, Australien och Kalifornien

Bali, Australien och Kalifornien

14 november 2016 - 13 januari 2017

Äventyr på Bali, jul och nyår med familj och släkt i Australien och sen hälsa på brorsan i Kalifornien.

Bali

Bali

24 september 2016 - 10 oktober 2016

Vi åker till Bali hela famljen med Cecilia, Andrew, Koda, Sunny, Marita och Joakim.

Sydostasien

Sydostasien

31 oktober 2016 - 26 november 2016

Bali en snabbis

Bali en snabbis

24 februari 2016 - 22 mars 2016

En månad på Bali och Gili Trawangan. Lite hemside fix, lite mer yoga och mest chill i solen.

Bali o Thailand 2016

Bali o Thailand 2016

2 januari 2016 - 20 februari 2016

Familjeresa med två veckor på Bali och fem veckor i Thailand.

Nya Zeeland, Thailand & Bali

Nya Zeeland, Thailand & Bali

11 januari 2017 - 9 juni 2017

Vi har bestämt oss för att spendera föräldraledigheten utomlands och få ordentligt med kvalitetstid med familjen. Vi kommer börja på Nya Zeeland, dels hos gudmor och gudfar i Auckland, och dels i en campervan på Nordön för att sedan flyga vidare till Thailand. Vi ska hyra hus på Koh Samui i en månad och sedan resa runt bland öarna i ytterligare en månad innan vi avslutar resan med en månad på Bali. När vi påbörjar resan kommer Viggo vara 3,5 år och Arvid 7 månader så vi kommer hem mellan deras födelsedagar.

fromNYtoDubai

fromNYtoDubai

28 december 2015 - 10 mars 2016

Tyckte det va dags för den där obligatoriska jordenruntresan nu. Tar med mig min danska vän Maria och drar till New York först för att fira nyår, sen Hawaii, Vietnam, Bali och avslutar med 4 dagar i Dubai! It's gonna be awesome!

Kakihara
Esther Balla