Ubud

Korrupta poliser
lördag 8 februari 2020 - Ubud, Bali, Indonesien

Jag flyttar ut till kusten för några dagar, då märker man av att Bali har varit hårt åtsatt av turismen, sen lång tid. Nere på stranden slåss försäljare om turistens pengar. Man ser helt plötsligt massor av västlänningar. Det är visserligen lågsäsong men .....Att hyra motorcykel /

Per Björkman
Pellebeman i Vulkanjakt
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Mera buss
tisdag 9 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Dagens frukost är förbeställd då vi har tidig uppstigning igen, ny busstur och nytt hotell. Synd inte vårt rum kan följa med. Det är det bästa vi någonsin haft. Dagens tur innehåller besök hos träsnidarefamiljen, konstnärsfamiljen, några tempel och fladdermusgrottan. Hos

Bubbel i Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂
Bröllopsdag
måndag 8 juli 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Jaa, nätet funkar 👍Vilket fantastiskt rum vi fått. suiten, mycket passande på vår bröllopsdag. 13 år sedan vi stod på den lilla sten vid stugan och havet.Vårt sovrum är det enda rum med 4 väggar, resten är öppet. Magiskt att stå i duschen och titta ut mot palmerna. Vi har ett badkar

Bubbel i Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂
Dag 27: Ubud, Bali
söndag 10 mars 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Bor för tillfället i Ubud här på Bali. Tänkte i huvudsak berätta om igår, lördag, för det finns otroligt mycket att berätta om den dagen. I förrgår kväll bestämde vi (som bor i samma rum på vårt hostel) oss för att vara med på en tour som innebar att vi var tvungna att gå upp

Ubud och drömboende! Vi
onsdag 20 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej på er ❤️Nu är mitt yoga och hälsoretreat över, det har varit så kul och då lärorikt! Yoga, god hälsosam mat, surfing, matlagningskurs, risfält, kaffeodling och massor fantastisks människor. Magiskt! Det var nog inte mitt sista yogaretreat! Nu har vi åkt vidare ut ibland Ubuds

Amanda Israelsson Och Eric Eklöf
Amandaocheric i Bali & Yoga retreate
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
En djävel
lördag 16 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Här ska knådas, ”STRONG MASSAGE and two hours ” säger jag till den lilla kraftfulla tjejen, där jag ligger på slaktbänken, och hon knådar aaaaaah här somnar jag INTE, de va en djävel till att knåda, jag kommer att va full av blåmärke imorgon, där fick jag så jag teg.Mamma hade

Forsränning
fredag 15 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Då var det äntligen dax, Det mamma pratat om på hela resan och långt innan, RAFTING. Efter att provat till flytväst och hjälm börjar vi den långa vandringen mot floden, först över risfält sedan nedför trappor och inte vilka trappor som helst vissa 40cm höga vissa bara 10cm och våta

Barong
torsdag 14 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Poolhäng hela förmiddagen fram till klockan ett, shuttelbuss ner till city för massage 90 minuter alla fyra, jag somna så klart, trots ett intensivt knådande från MASSÖSEN.Nu var vi väl värda resans första longdrink, R och L Long Iland och G och N Mojito.Middagsdax, restaurang med vita

Cat poo chino
onsdag 13 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Made är dagens chaufför, han ska köra oss i sin nya Toyota till fem olika sevärdheter norr om Ubud. Första stopp en terass odling av ris, imponerande stor, drivs av 14 familjer. Mamma och jag går ner för de hala trapporna, ibland lersteg, mellan de små ris ” fälten”,  upp igen, för

Utforska
tisdag 12 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

idag var det dax att utforska Ubud centrum, stan där vårt hotell ligger, det ligger precis i utkanten och helt perfekt. Åker shuttle bus in till stan, 5 minuter, buss och buss det är en vanlig personbil. Vi börjar i ett tempel, vandrar vidare på  Monkey Forrest road, mycket shoppar och

Vulkanjakt

Vulkanjakt

11 januari 2020 - 1 mars 2020

Har alltid fascinerats av Indonesiens natur och framförallt vulkaner. Nu blir det 4 veckor i Indonesiska ö-världen med ett stopp i Bangkok påvägen dit, och samma på vägen hem.

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Bali & Yoga retreate

Bali & Yoga retreate

8 februari 2019 - 24 februari 2019

Vi åker tillbaka till vårt favoritland Bali ännu en gång. Det blir dyk, yoga retreat (för Amanda), hänga runt i staden Ubud och att bara njuta av semestern!

Sydostasien 2019

Sydostasien 2019

11 februari 2019 - 9 april 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

28 januari 2019 - 18 februari 2019

Bali- Lembongan - Gili Meno - Bali

Rundtur i Asien

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

Bali 2018

Bali 2018

13 mars 2018 - 31 mars 2018

Resa till Bali 2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Asien 2017/18

Asien 2017/18