Banten

.. nest intill helt utan sleep sen 11 juli, fortfarande inga aao

Det var en lugn flygning fran singapore till Jakarta, vedret blev patagligt varmare och valdigt mycket fuktigare, nar varmen slog mot en i Jakarta sa tog det ungefar 1 minut innan t-shirten lag klistrad mot huden. Pa flyget serverades kvalitets film fran bollywood och kyckling hamburgare med

Nusa Dua
måndag 5 november 2012 - Nusa No.2, Banten, Indonesien

Befinner oss just nu i Nusa Dua. Det är en liten lugnare stad på södra Bali. Trodde att det skulle vara ett bra ställe att surfa och dyka på, men troligen hade jag fel, då det inte finns något allt att se under ytan, förutom sand,sand och mer sand. Trafiken här e som överallt på Bali,

Erik Sandström
erkovitch i Resan till Bali
Senast aktiv - från Kuta, Bali, Indonesien
Onsdag v1
onsdag 17 oktober 2012 - Nusa No.2, Banten, Indonesien

Dagens plan var att åka till kutabeach men när vi satt nere vid frukosten och jag hade varit och beställt min dagliga omelett med ost och svamp. Precis, det är som i Thailand där kockar står och gör omeletten med vars innehåll man bara pekar på. Super lyxigt!! Så ser jag Att Johan inte

Jenny Julin
Skrattjullan i Bali semester
Senast aktiv - från South Kuta, Bali, Indonesien
Dag 19 och 20
lördag 21 april 2012 - Carita, Banten, Indonesien

Dag 19 vandrade vi till ett vattenfall ute i skogen där många valde att hoppa ner i poolen nedanför fallet. Efter någon timme började vi gå hemmåt igen. Dag 20 var en helt oplanerad dag och vi har tagit det lugnt hela dagen.. Nu är det 26 timmar tills vi lyfter från Jakarta!

Dagarna 14. 15. 16, 17 och 18
torsdag 19 april 2012 - Carita, Banten, Indonesien

Dag 14 gick uteslutande åt att åka buss från Yogyakarta till Bandung, resan tog 12 timmar.. Dag 15 gick också den mesta tiden till att åka buss, 9 timmar närmare bestämt. När vi hade kommit fram till Carita fick vi reda på att det hade vart jordbävning här för 2 dagar sedan men inget

Skador
fredag 6 januari 2012 - Labuhan, Banten, Indonesien

Vi är här nu och tanken var att vi idag skulle ut på en tvådagarstur till Komodo och Rinca för att titta på drakarna men inte blev det så då mamman ramlade ner för några vassa trappor och fick uppsöka det lokala sjukhuset (en upplevelse...)! Omplåstring och många lårkakor så det får

Lena Eriksson
Lordiontour i Indonesien
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Dyka och Komododrakar
tisdag 22 november 2011 - Labuan, Banten, Indonesien

Hej hej! Här har vi haft lite varierat kompott sista tiden *skrattar*, vi åkte från Lovina till Tulamben med dykning i sikte och hittade med hjälp av min syster ett ställe som erbjöd 7 dyk för två personer för 1900, "Sweet Deal" tänkte vi och dök så det stod härliga till, det var

Labuhan Bajo, Flores
fredag 18 november 2011 - Labuhan, Banten, Indonesien

Efter 24 timmars resa med buss o farja ar vi antligen framme pa Flores, en o nara Komodo Island som ar varat egentliga mal. Man kunde inte aka direkt dit utan harifran Flores har vi bokat en 2 dagarstripp till Komodo o Rinca Islands. vi skall fa se Komodo Dragons vilket vi ser fram emot. Vi kommer

Josef Sandström
Elinojosef i SOA -11
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Nu ar det inte langt kvar..
tisdag 15 mars 2011 - Nusa No.2, Banten, Indonesien

NU ar det inte langt kvar tills man star dar pa Landvetter och fryser, pa nagot satt sa langtar man konstigt nog. Men vi har det sa bra har nere sa vill nastan aldrig aka harifran. Senaste dagarna har varit lite blandat vader men anda helt okej, 35 grader och sol funkar ju :D Igar sa kom Alexandra

Sista inlägget
lördag 4 december 2010 - Nusa No.2, Banten, Indonesien

Hej!! Det här kommer att bli vårt sista inlägg. Vi har nyss checkat ut från vårt sista hotell i Nusa Dua och ska försöka fördriva dagen på bästa sätt (lite mangojuice och massage tänkte vi hinna me) innan det vid 18-tiden är dags för resa till flygplatsen. Vi tänkte göra en sista

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Resan till Bali

Resan till Bali

2 november 2012 - 28 november 2012

Reser från ett kallt,regnigt,blött,rått och mörkt Göteborg till ett varmt,tropiskt,härligt och förhoppningsvis:) ett trevligt Bali i Indonesien i 25 dagar:):)

Bali semester

Bali semester

14 oktober 2012 - 28 oktober 2012

Johan fick en resa i 30 års present den blev till Bali här beskrivs äventyret

Indonesien!!

Indonesien!!

2 april 2012 - 23 april 2012

Studieresa till Indonesien i tre veckor med RäGy09, uppehåll i Djakarta, Bandung, Yogyakarta och Carita beach, banten.

Sista doft av frihet, Asien + Oceanien

Sista doft av frihet, Asien + Oceanien

1 november 2011 - 1 juni 2012

Istället för att vara ansvarsfulla så åker vi iväg på en galen resa, på gott och ont så är detta vi :) Sri Lanka, Indien och sen luffa/jobba Australien och Nya Zeeland. Får se vart vinden blåser

SOA -11

SOA -11

2 november 2011 - 3 mars 2012

Backpacking med utgangspunkt Bangkok. Dar ar vi i tva natter sen drar vi vidare till Bali och ar i Indonesien ca 30 dagar. Filippinerna ar nasta resmal, dar vi stannar ca 20 dagar. Sen har vi bokat ett flyg till Singapore. Da aterstar halva resan (2 man), som ej ar planerad.

Indonesien

Indonesien

26 december 2011 - 16 januari 2012

Nu är det snart dags igen för att ge sig ut på ett nytt äventyr. Dags och dags förresten, det är tre månader kvar men som ni vet går tiden fort! Denna gång har vi lyckats bli övertalade av husets herre att åka för att titta på några halvstora ödlor, något han har drömt om i hela sitt liv. Jag tycker nog att det är en aning lång väg, men det har ju inte hindrat oss förut.

Travelmania....

Travelmania....

19 januari 2011 - 28 mars 2011

Mr.Andersson och Mr.Blomgren försvinner ner till asien. Ej helt klara planerade resemål ännu. Men ska försöka beta av Filippinerna och eventuellt Vietnam denna gången också tänkte vi.. Men primary är väl Bali såklart ;)

Time for Bali

Time for Bali

8 november 2010 - 5 december 2010

Efter att ha slitit extra under sommaren så kommer jag och Sebastian äntligen få våran belöning. 4 veckor i Indonesien och Malaysia =) First stop: Denpasar, Bali

Varaner och vulkaner

Varaner och vulkaner

14 oktober 2010 - 3 november 2010

Åter till Asien, som faktiskt är min favoritkontinent. Små Sundaöarna den här gången med båt, flyg, buss och vandringar. Förhoppningsvis också bad och snorkling, det längtar jag verkligen efter. Har försett mig med malariamedicin, det var länge sedan jag behövde det på någon resa. Moskitnät och sovsäck ska givetvis också med. Varma kläder borde rimligen inte behövas - men man vet aldrig. Det var kalla nätter i Indien och i Vietnam frös vi förfärligt uppe i bergen. Så någon liten kofta och långkalsingar får väl åka med...