Jawa Barat

Kebun Raya Bogor
tisdag 27 oktober 2015 - Bogor, Jawa Barat, Indonesien

Frukosten på detta hotell var helt ok. Det var liknande som de andra men den bästa frukosten låste jag säga var på All Seasons som jag och Charlotte bodde sista natten på förra resan. När vi kände oss klara begav vi oss till den botaniska trädgården. Hotellet har gratis skjutsning så vi

Utcheckning- Bogor- incheckning
måndag 26 oktober 2015 - Bogor, Jawa Barat, Indonesien

Jag hade alarmet på som vanligt och gick ner och åt frukost. När jag kom upp igen på rummet ringde Aryu och berättade att de hade fixat rummet åt mig och det stod på mig ??. Det var att checka ut från hotellet och se om jag kunde lämna stora resväskan för jag tänkte att jag skulle bo

Juldag på resa
torsdag 25 december 2014 - Kalimaro, Jawa Barat, Indonesien

Juldagen blev så den resdag som tog oss ner till Tanjung Redeb, Berau, i Indonesien. Vi steg upp tidigt, käkade frukost och packade ihop det sista, och tog en taxi ner till flygplatsen där tre flighter väntade på oss denna dag. Första två flighterna var med Maswings, Malaysia Airlines

Tiias Tiitin
TiiasTiitin i Östra Borneo Baby!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Resdagboken suger lite...
onsdag 26 mars 2014 - Bandung, Jawa Barat, Indonesien

Galet vad tiden går fort. Saknar er alla! Har hunnit med så många länder och städer, byar. Just nu befinner jag migbi Bandung som ligger i Indonesia Java området. Så coolt! Men coolast mest fantastiska var igår, vi hade hone-stay hos en familj. Sedan utflykt till the floating village. Hur

Surf igen :)
söndag 24 november 2013 - Pangandaran, Jawa Barat, Indonesien

Efter Jakarta så blev det tåg och buss mot kusten och Pangandaran som ligger på södra delen av Java. Fanns med i guideboken om ett ställe nära Pangandaran som skulle vara bra nybörjarsurf så det var anledningen att vi åkte dit. Tågresan till Banjar tog 7 h, där sätena var som bänkar

Louise Brolin
LisaBrolin i Asien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Inlägg 11: Jakarta och bussen till Pangandaran
tisdag 5 mars 2013 - Pangandaran, Jawa Barat, Indonesien

Hejsan dagbok och välkommen åter läsaren! Gårdagen var riktigt risig men det blir bättre. Under vår sista dag i Filippinerna åkte vi på båtturen till Apo Island. Vi hade höga förväntningar på dyken vid vad som ska vara en av världens tio bästa dykplatser (fråga inte om källa).

Bali
lördag 14 april 2012 - Cimaja, Jawa Barat, Indonesien

Nu var vi klara pa vastra Java. Det ar det basta stallet jag nagonsin varit pa. Vi akte ut till turtles igen, surfade riiiiiktigt bra vagor med inget folk. Helt magiskt. Sen fick vi aven chansen att aka ut till Panaitan Island. Och oj vad glad jag ar att vi vantade ut det utan att aka ivag till

liten update
söndag 25 mars 2012 - Cimaja, Jawa Barat, Indonesien

Tankte bara slanga upp lite bilder for er. Vi var ute i Sawarna, det var helt magiskt.. Riktigt bra surf och inget folk. Vi kom tillbaka till Cimaja i hopp om att aka ut till Panaitan Island men prognosen sag lite ilten ut sa vi vantar ytterligare en vecka. Den som vantar pa nagot gott... Under

Kvar pa Java
tisdag 20 mars 2012 - Cimaja, Jawa Barat, Indonesien

Tanken var att lamna for lombok snart men det ar sa mycket mer vi vill hinna med pa Java sa vi bestammde oss for att stanna en vecka till. Vi hade kunnat aka ut till Panaitan med bat idag med ett gang surfare som ocksa hanger om kring har men prognosen sag oerhort mycket mer lovande ut nasta vecka

Indonesia
torsdag 8 mars 2012 - Cimaja, Jawa Barat, Indonesien

Aloha. Nu ar vi som sagt i Indo, narmare bestamt vastra Java. Har ar ganska likt ovriga Indo bara det att har ar enbart muslimer, det marks lite men inte sa mycket har vid kusten dar vi hanger... I Cimaja dar vi ar nu finns inte sa mycket forutom en okej vag, inte riktigt indo klass pa den men det

Indonesien

Indonesien

16 oktober 2015 - 3 november 2015

Östra Borneo Baby!

Östra Borneo Baby!

19 december 2014 - 7 januari 2015

Vi drar till östra Borneo, med stopp i Hong Kong. Vi ska kika runt i Kota Kinabalu och åka ut till atollön Maratua, där vi ska spendera en vecka, innan vi efter ett par dagar i Hong Kong åker tillbaka till Sverige igen.

Asien & Central Amerika

Asien & Central Amerika

9 mars 2014 - 18 maj 2014

En drömresa med äventyr!

Asien

Asien

25 september 2013 - 18 december 2013

Vietnam, Kambodja och Indonesien kommer resan att bli till. Enjoy :)

Jag tar en varmrätt till efterrätt, tack!

Jag tar en varmrätt till efterrätt, tack!

31 januari 2013 - 31 mars 2013

Hej, jag heter Mikael! Det här är berättelsen om Mikael och Isabelles resa genom sydöstra Asien. En berättelse som börjar med en upplysande trerätters middag.

Skattjaktresan i asien med Karro & Joje

Skattjaktresan i asien med Karro & Joje

3 december 2011 - 19 januari 2012

Äntligen efter nästan 4 års hårt arbete är denna bok klar & vi kan få åka iväg på väldigt välförtjänt semester & bokpromotion. Den här resan kommer att bli roligast att läsa på hela resdagboken!! Hurra!!!

Pangandaran, Indonesien

Pangandaran, Indonesien

30 oktober 2011 - 1 november 2011

Vår resa .

Vår resa .

9 november 2011 - 20 mars 2012

Eh, tjena! för alla er där hemma som undrar vad vi har för oss långt bort i fjärran östern har denna gôrgoa blogg skapats. Här kommer vi att uppdatera med det senaste skvallret direkt från händelsernas centrum! Björn, Emil, Gustaf och Tobias önskar er en underhållande och informativ läsning.

Live the search

Live the search

21 oktober 2011 - 12 maj 2012

Ett nytt äventyr där sökandet efter de bästa vågorna står i fokus!

Det SötSura Livet

Det SötSura Livet

19 juni 2011 - 27 juli 2011

En kall och mörk, tråkig, trist och menlös vinterdag kläckte de fantastiska fruntimmrena Sandra & Moa den brillianta iden att det skulle få tummen ur, göra slag i saken och äntligen förverkliga några av de reseplaner de haft i så många år. Nu var det fan i mig dags för mycket verkstad och inte bara snack! Efter förvånansvärt lite planerande bokades en flygbiljett från Arlanda til Bangkok med hemresa från Bali. I samma veva kom det till vår kännedom att våra älskvärda småsystrar bokat 2 veckor på Kreta. Som de ansvarstagande storasystrar vi ändå är bokade vi självklart samma resa, allt för att se till att deras S-emester skulle bli så bra som möjligt. Och på så sätt kom det sig att ett trist sommarsverige valdes bort för [i]Det Ljuva Livet[/i] på Kreta och backpacking i Sydost Asien. Its on like Donkey Kong!

Väinö Kainelainen
hillared