Jawa Timur

Mount Bromo Java
fredag 4 april 2014 - Pasuruan, Jawa Timur, Indonesien

Har ju en dotter som är helt inne på linjen Tänk negativt, så blir du inte besviken! Funkar faktiskt bra, iaf gjorde det de då vi landade på Surabaya AirPort vilken i motsats till vår tanke visade sig vara superfräsch och hade dessutom turistinformation innehållande vetig och kunnig man!

lenazvenson
lenazvenson i Indonesien
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Mycket som skett :)
fredag 29 november 2013 - Jalan Diponegoro, Jawa Timur, Indonesien

I Yoghakarta akte vi till tempelet som ligger ca 1 h fran staden. Akte fran hotellet vid 05.00, for att kunna hinna med ett besok innan alla lokala turister kom. Tempelt ar ett buddhistiskt med ca 100 buddhor som alla har olika handtecken som betyder olika saker. Hela tempelt ar stort och ar byggt

Louise Brolin
LisaBrolin i Asien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Malang
måndag 25 november 2013 - Malang, Jawa Timur, Indonesien

Hej på er där hemma. Just nu sitter jag bara och tar en lugn morgon. De två senaste dagarna har varit väldigt intensiva, och i eftermiddag ska jag på ett 7- timmars tåg österut. Jag har såklart hunnit se och göra ganska mycket sedan jag skrev sist. Det är så mycket intryck hela tiden,

Inlägg 13: Borobudur och liknande
måndag 11 mars 2013 - Gunung Cemorolawang, Jawa Timur, Indonesien

Hej hej, dagboken! Nu sitter på bussen mot Bromo, som är första etappen mot Bali. Morgonen efter senaste inlägget åkte vi till Borobudur. Vi hade valt den tidiga turen för att se solen gå upp över monumentet.När vi kommit fram med bussen följer vi stigen upp på en höjd. Guiden går

Ijen Plateau - Dag 26
torsdag 27 september 2012 - Ijen, Jawa Timur, Indonesien

Yes, då ringde kl 03:30 vilket betydde att det var dags för frukost så klädde på mig och gick ut till frukosten. Svinigt jävla kallt var det. Sen var det inte mycket till frukost heller. 3 små vita skivor bröd med någon sorts mjukost till å chokladströssel (?) + ett ägg. Sen vill jag

Mount bromo - Dag 25
onsdag 26 september 2012 - Bromo, Jawa Timur, Indonesien

Kl 03:00 börja dom banka på dörren för att man skulle komma upp och göra sig klar för att åka mot utsiktisplatsen och få se soluppgången. Det var inte någon form av snäll knackning utan så att dörren nästan hoppa av gångjärnen. Så det vart att kasta i sig lite frukost sen iväg i

Mount bromo - Dag 24
tisdag 25 september 2012 - Bromo, Jawa Timur, Indonesien

Det här med nattåg i detta land förstår jag mig inte på för dom hade lamporna på hela resan. Och även fast jag hade bra med benutrymme så hade jag riktigt svårt att sova så vart inte allt för mycket sömn denna natt. Sen måste man även visa pass här för att få boka tåg. Men väl

Ijen
söndag 27 maj 2012 - Ijen, Jawa Timur, Indonesien

Efter Bromoupplevelsen hamnade vi i en bil tillsammans med tva kanadensiska fransman, chufforen och hans familj. En sex timmars resa tog oss till Ijen. Kvallen spenderade vi med kanadensarna och vi hann forsoka hitta ett vattenfall (vi hittade det men ingen hade pengar med sig och det var en arg

Parro Kahv
ParroKahv i Coola Asien
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Bromo
fredag 25 maj 2012 - Bromo, Jawa Timur, Indonesien

Pa torsdagskvallen tog vi buss fran Bali till Java (sakerhetsvakten pa hotellet fixade bussbiljetter at oss). Detta var inte en av vara behagligaste bussresor sa det var gropiga vagar, krokiga vagar och batfard inkluderat. Vi kom fram till Probolinggo tidigt fredagmorgon och dar ordnade vi med buss

Parro Kahv
ParroKahv i Coola Asien
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

26 mars 2014 - 18 april 2014

Dåtera sa "Jag åker via Bali hem!" Så jag frågade "Vill du att jag ska möta upp?" Japp! Alltså dax för Team Effective att återigen mötas å kolla av Indonesien:) Känns prima å jävligt välförtjänt;)

Indonesiska äventyr

Indonesiska äventyr

9 november 2013 - 31 mars 2014

Här får ni följa mig på min resa genom Indonesien i höst och vinter. Jag kommer beta av några av landets många öar - exakt vilka får vi se efterhand. Eventuellt tar jag mig även till några intilliggande länder. Malaysia är troligt och Thailand inte uteslutet. Mitt mål är att resan ska bli en brokig blandning av gamla tempel, djungelturer, vackra stränder, några städer, vilda orangutanger och härliga människor.

Asien

Asien

25 september 2013 - 18 december 2013

Vietnam, Kambodja och Indonesien kommer resan att bli till. Enjoy :)

Jag tar en varmrätt till efterrätt, tack!

Jag tar en varmrätt till efterrätt, tack!

31 januari 2013 - 31 mars 2013

Hej, jag heter Mikael! Det här är berättelsen om Mikael och Isabelles resa genom sydöstra Asien. En berättelse som börjar med en upplysande trerätters middag.

Leverera nu Asien!

Leverera nu Asien!

1 september 2012 - 27 december 2012

Coola Asien

Coola Asien

10 april 2012 - 7 juni 2012

Tjena! Den tionde april drar vi till Kuala Lumpur, Malaysia. Där börjar vår två månader långa resa och avslutas på samma plats den sjätte juni. Vad som sker under de två månaderna i coola asien vet vi inte själva än. Det visar sig! Om ni vill veta vart vi hamnar och vad vi har för oss checka in vår resedagbok och följ vår resa.

1 mars 2012 - 5 maj 2012

Jaha, kanske skulle resa lite igen. Långt borta bortom Oceanen. Indonesien! Tänkte äventyra och hälsa på gamla vänner. Reser själv med en lätt ryggsäck redo för djungler och berg. Lets go!

Förlustresan

Förlustresan

1 mars 2012 - 20 mars 2012

Combiresa Asia-OZ

Combiresa Asia-OZ

6 december 2011 - 3 april 2012

Ja då är det tänkt att man skall ta bussen i morron 6/12 ner till El-Stockholmo för att hinna få ett Visa till Laos. Det är liksom tänkt att jag skall sticka till Bangkok på torsdag och sedan så småningom till Cambodja,Vietnam,Laos sedan via Thailand igen till Malaysia Indonesien samt så småningom till Australien. Planen är ju liksom att slippa skrapa vindrutor och skyffla den vita varan utan ta chansen och driva runt ute på östern och förhoppningsvis åka till nån Orangutang camp. Ha de! Charlie

Indonesien-Borneo-Malaysia

Indonesien-Borneo-Malaysia

26 november 2011 - 11 januari 2012

Börjar j Jakarta, tar oss fram över Java mot Bali. Letar rätt på dykning och kite surf. Vidare mot djungeläventyr och ett berg eller två i Borneo/Malaysia. Hoppas på en torr regnperiod...

Mama Muda
mamamuda