Kalimantan Barat

Pontianak - nu i Kalimantan, Indonesien
måndag 14 juli 2014 - Pontianak, Kalimantan Barat, Indonesien

Pontianak fredag den 11 juli Ligger nu på sängen på Gardenia Resort & Spa i Pontianak dit vi kom i morse efter att ha flugit ifrån Kuching. Har just ätit lunch och fått fotbehandling. Vi har således lämnat Sarawak - den Malaysiska delen av Borneo - och befinner oss nu i Kalimantan som

En promenad till ekvatorn
måndag 26 december 2011 - Pontianak, Kalimantan Barat, Indonesien

Ja, Tiias han däckade av insektssprejen igår och vaknade därför tidigt, vid femtiden idag. Dock efter en väldigt god natts sömn! Något senare, när även Tiitin hade vaknat drog vi oss ner till frukosten, som bestod av... ris(!), friterad kyckling (!!) och wokade grönsaker (!!!). Nåja,

Tiias Tiitin
TiiasTiitin i Borneo Baby!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
En slö dag, dagen efter ALLT!
söndag 25 december 2011 - Pontianak, Kalimantan Barat, Indonesien

En slö dag, dagen efter ALLT! Denna dag fick vara en liten dagen efter, utan en droppe alkohol. Berusningen igår bestod endast av orangutanger, näsapor och alla de andra djur vi såg i regnskogen! Vi vaknade tidigt även denna morgon, men dock efter en natt med fullständigt ordentlig sömn –

Tiias Tiitin
TiiasTiitin i Borneo Baby!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
The Grand Continental..!
lördag 17 april 2010 - Pontianak, Kalimantan Barat, Indonesien

Hej hopp! Bussresan till Kuchuing blev en rätt så behaglig tur ända till dom bestämde att vi skulle byta buss till en annan proppfull en med snudd på minusgrader inuti! Busstationen i Kuching var som vanligt placerad en bit utanför staden och klockan var bara 4 på morgonen. Det skulle

Borneos orangutanger

Borneos orangutanger

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Äventursresa i två av Borneos länder - Indonesien och Malaysia. Planerar att åka olika flodbåtar, vandra, besöka Nationalparker och försöka hitta några orangutanger bland träden.

Borneo Baby!

Borneo Baby!

21 december 2011 - 8 januari 2012

Monkey monkey monkey! Vi åker till Borneo, kikar på apor och andra djur i djungeln, och åker sedan över till Malaysias fastland och turistar och får lite solsemester!

Asien

Asien