Kalimantan Selatan

Tillbaka till storstan!
onsdag 16 juli 2014 - Banjarmasin, Kalimantan Selatan, Indonesien

Loksado onsdag 16 Juli Förra resebrevet skrevs från Ponianak men kunde inte skickas, på grund av Internetproblem, förrän på flygplatsen i Banjarmasin. Vi bodde i Pontianak ett dygn ganska nära flygplatsen. Tog en taxi under sen eftermiddag in till centrum, där vi efter mycket letande

En paradisö

Resan går mot sitt slut. Inläggen blev färre än jag hade tänkt mig antingen för att jag somnat ifrån egentiden el för att uppkopplingen varit opålitlig el obefintlig. Att sammanfatta 3v upplevelser på mina nu tilldelade 10 min är en omöjlig uppgift. Kan sammanfatta det med att sen

Arvid - den store myrjägaren
torsdag 30 januari 2014 - Balangan Regency, Kalimantan Selatan, Indonesien

Natten förflöt över förväntan. Efter att de fått leka av sig i ett par timmar somnade båda om och sov 7-8 h till. Men jag hann tänka tanken "vad tusan gör vi här", när Arvid grät och inte kunde komma till ro i värmen. Oroskänslan var dock som bortblåst imorse när jag och Arvid smög

Framme
onsdag 29 januari 2014 - Balangan Regency, Kalimantan Selatan, Indonesien

Efter nästan ett dygn på resande fot är vi nu framme på första destinationen, i buschen utanför Balangan. Resan har gått bra men vi alla är trötta och helt ur led är tiden. Agnes sov 3h under hela resan och Arvid 5h, så de klappade ihop när vi väl kommit fram och doppat oss i poolen,

Mina dagar i Borneo, den 25:e
fredag 27 december 2013 - Banjarmasin, Kalimantan Selatan, Indonesien

Jag vet inte ens var jag ska börja.. Vilka underbara dagar! Den 25:e förstod jag verkligen vad det innebär med regnperiod! Himlen bara öppnade sig och verkligen visade vem som bestämmer! Vägarna svämmade över på några minuter och det slutade med att vi fick ställa bilen och muta några

En natt i ingenmansland
lördag 29 oktober 2011 - Banjar, Kalimantan Selatan, Indonesien

En total tågdag. Första gången under resan som vi transporterar oss med tåg. Det ar inte x2000 direkt, snitthastigheten ligger nog runt 45km/timmen. Nar vi antligen kom fram till Banjar visade det sig att bussarna slutat ga for dagen och vi fick spendera en natt i Banjar. Det var dock en

Nathalie Kullberg
NaMi11 i Pangandaran, Indonesien
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Borneos orangutanger

Borneos orangutanger

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Äventursresa i två av Borneos länder - Indonesien och Malaysia. Planerar att åka olika flodbåtar, vandra, besöka Nationalparker och försöka hitta några orangutanger bland träden.

Fam Höckert Wall på Bali

Fam Höckert Wall på Bali

28 januari 2014 - 21 mars 2014

Tänk vad fort tiden går. Snart är mitt "lediga" år med Arvid till ända och det är dags att lämna över kontrollen till maken och släppa in kaoset i hemmet. Men innan dess ska vi ta oss några mil söderut och korta ner vintern lite. Ser fram emot att slippa allt klädbök som hör årstiden till. Hoppas nu bara på att guideboken har rätt vad gäller vädret på Bali under regnperioden...

Indonesien jul/nyår 2013

Indonesien jul/nyår 2013

22 december 2013 - 9 januari 2014

Än så länge är inte så mycket på resan bokat! Mer än att jag flyger till Borneo och är där i en 4-5 dagar, sen blir det Gili Islands och därefter Bali lagom till nyår! Sen blir det att börja ta sig mot Jakarta för att därifrån åka hem! ??

Pangandaran, Indonesien

Pangandaran, Indonesien