Kalimantan Tengah

Nationalparken
lördag 5 oktober 2013 - Kumai, Kalimantan Tengah, Indonesien

för att kunna ladda upp bilder ny rubrik

Sy Marieke Iii
MariekeIII i Världsomsegling
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Kumai
lördag 5 oktober 2013 - Kumai, Kalimantan Tengah, Indonesien

2013-10-08 Kumai. Det har varit sparsamt med resebrev beroende på inget internet på öarna i periferin. Från Komodo seglade vi till Labuan Bajo där alla båtarna från de olika seglingsrutterna på Sail Komodo skulle mötas igen och det skulle bli en stor gala diner med Indonesiens president.

Sy Marieke Iii
MariekeIII i Världsomsegling
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Djungelaventyr
tisdag 29 mars 2011 - Pangkalanbuun, Kalimantan Tengah, Indonesien

Nu har vi kommit tll Malaysia efter en mycket spannande vecka pa Kalimantan (Borneo) med djungel- och orangutangsafari. Det borjade i tisdags med att vi motte upp min (Linas) klasskompis Kalle pa flygplatsen i Banjarmasin pa sydostra Kalimantan. Sedan tidigare hade vi kollat upp att man kunde ta

Lina Ottosson
Gelajn i Sofia och Linas Asienresa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
I djungeln med alla orangutanger!
torsdag 24 mars 2011 - Palangkaraya, Kalimantan Tengah, Indonesien

Nar vi anlande Till palankala Bun sa fick vi hoppa pa varan bat som kallades Klotok, har skulle vi nu bo i 4 dagar. Vi fick sova uppe pa dack i ett stort myggnat!!! Lite sma mysigt, det kanndes som att vi taltade. Vi vaknade tidigt, av djungelns orkester. Faglar och syrsor som spelade. kl var val

Welcome to the jungle!
torsdag 24 mars 2011 - Palangkaraya, Kalimantan Tengah, Indonesien

Har kommer lite bilder fran var tripp i nationalparken Tanjung Putting!

Nathalie Fredriksson
Natti86 i Lite mer av Asien
Senast aktiv - från Malay, Västra Visayas, Filippinerna
Fran Bali till Borneo var en resa bara det!
onsdag 23 mars 2011 - Palangkaraya, Kalimantan Tengah, Indonesien

Hej!! Nathalie som skriver! lite uppdatering for att ha varit i fran allt vad civilisation kallas! Vi chekade in bagaget i denpansar, flygplatsen pa bali! sen ca 30 min innan boarding kommer samma man som vi checkade in hos o bad mig folja med for det var natt fel pa min biljett... OMG! pulsen

Nathalie Fredriksson
Natti86 i Lite mer av Asien
Senast aktiv - från Malay, Västra Visayas, Filippinerna
Fran Kuta till Nu
onsdag 9 juni 2010 - Kumai, Kalimantan Tengah, Indonesien

VAr ett tag sen jag uppdaterade och sen dess har jag gjort massa... I Kuta sa var vi i 4 dagar och jag hyrde scooter o akte upp till ubud far att kolla in the monkey temple o stan i sig.. Det var en trevlig tur dock fick man fraga ca 3 miljarder ganger for att hitta ratt men det gick.. Annars

Patrik Kjellström
Patrik.Kjellstrom i Indonesien-Kambodja-Nepal
Senast aktiv - från Siem Reap, Kambodja
Sofia och Linas Asienresa

Sofia och Linas Asienresa

10 februari 2011 - 8 april 2011

Nu ska vi äntligen iväg på vår efterlängtade resa! Första stopp blir Shanghai där vi ska möta våra vänner Yufei och Armand. Därefter blir det Hong Kong, Filippinerna, Indonesien, Singapore och Malaysia. Följ gärna vår resa här:)

Lite mer av Asien

Lite mer av Asien

7 mars 2011 - 5 april 2011

Indonesien-Kambodja-Nepal

Indonesien-Kambodja-Nepal

3 maj 2010 - 4 augusti 2010

Lite kort just nu bara. Resa 6 veckor Indonesien, 2 veckor kambodja, 4 veckor Nepal. Hemrese datum ej bestamt

Världsomsegling

Världsomsegling

16 juni 2009 - 16 oktober 2017

Seglatsen börjar på Leros i Grekland och för oss runt hela världen. Vi har tagit 7 år på oss. Båten är nu tillbaka på Leros.